A HÉTVÉGE JÓSLATA(I). Nyakunkon a labdarúgó-világbajnokság, így nem meglepő, hogy a csütörtöki sajtótájékoztatóra behívott hat pilótát (Kobajasi, Hülkenberg, Sutil, Massa, Hamilton és Button) arra kérték meg, hogy tippeljék meg azt, melyik válogatott fogja megnyerni a tornát Brazíliában – erre végül senki sem vállalkozott, de mindenki a saját válogatottjának szurkol. Sutil félig uruguayiként a dél-amerikaiaknak is, míg Kobajasi nincs meggyőződve arról, hogy Japánnak elég jó csapata van.
A HÉTVÉGE ELSZALASZTOTT LEHETŐSÉGE. Felipe Massáé, aki számára nem volt reménytelen a futamgyőzelem megszerzése, a brazil úgy vélte, ha nem hívják ki a második kerékcseréjére, simán utoléri Rosberget, megelőzi, és övé a győzelem. A brazil a 2008-as Brazil Nagydíj óta nem nyert versenyt, ez volt azóta a 93. futam. A leghosszabb időszak két F1-es győzelem között 99 verseny, Riccardo Patrese az 1983-as Dél-afrikai Nagydíjtól az 1990-es San Marinó-i GP-ig várt. Persze Massa csak akkor veszi át a negatív rekordot, ha egyszer újra versenyt nyer.
A HÉTVÉGE INNOVATÍV TALÁLMÁNYA. Két hete Jules Bianchi megszerezte a Marussia első F1-es pontjait. Az orosz licencű csapat azonban nem szeretné ennyivel beérni, már innovatív ötletekkel is előrukkol annak érdekében, hogy tovább fejlődhessen. Kanadában például már saját fejlesztésű Pirelli gumival riogatta a versenytársakat. A futam viszont finoman szólva sem sikerült a Marussiáknak, Max Chilton ugyanis már az első körben kiütötte a csapattársát, amivel a saját versenyét is tönkretette.
A HÉTVÉGE MÉRFÖLDKÖVE. A McLaren a hétvégén teljesítette 500. F1-es nagydíját, érdekesség, hogy a 200. nagydíjat szintén Montrealban érte el a brit csapat még 1997-ben. Jenson Button emlékezetessé is tette a McLaren futamát, hiszen szinte a semmiből előkeveredve a negyedik helyen végzett.A HÉTVÉGE PLETYKÁJA. Kiszivárgó információk szerint Bernie Ecclestone azt szeretné elérni, hogy a következő szezontól kezdve a versenyhétvégék során csupán két szabadedzésre kerüljön sor az időmérő edzés előtt. Ennek értelmében a péntek délelőtti gyakorlásokat eltörölnék, amire Ecclestone meglátása szerint két dolog miatt lenne szükség: egyfelől kímélnék a motorokat, másfelől pedig a délutáni edzésre több néző is ki tudna menni, miután befejeződött a munkaideje. A Force India alkalmazásában álló Bob Fernley a kétségeit fejezte ki a javaslat kapcsán, tehát semmiképpen ne vegyük biztosra azt, hogy eltűnik majd a három szabadedzéses formula.
A HÉTVÉGE PLETYKÁJA 2. Névtelen levél érkezett a héten az FIA-hoz, amiben az volt olvasható, hogy a Renault megszegte a tesztelési tilalmat, egészen konkrétan Ausztriában vizsgálták a Toro Rossót a szélcsatornában. A francia gyár természetesen tagadta, hogy illegális tesztet hajtott volna végre, az FIA szóvivője pedig annyit közölt az újságírókkal, hogy kivizsgálják az ügyet, és ha lesz valami érdemleges közölnivalójuk, akkor azt majd tudatják a közvéleménnyel.
A HÉTVÉGE MEGEMLÉKEZÉSE. 200 évvel ezelőtt (egészen pontosan 1814. július 13-án) alapították meg Olaszországban az Arma dei carabinieri-t (magyar nevén a Karabélyosok hadtestét), az olasz csendőrség előtt pedig a Ferrari is tisztelgett a hétvége során.
A HÉTVÉGE SZERZŐDÉSE. Sokak nagy örömére hivatalossá vált, hogy a Gilles Villeneuve-ről elnevezett montreali pálya további tíz évig biztosan szerepelni fog a száguldó cirkusz versenynaptárában. A pályán 1978 óta tartanak versenyeket, és mindössze két olyan év volt az F1 történetében, amikor nem száguldhattak Kanadában a királykategória versenyzői. A hosszútávú szerződés értelmében a szervezőknek a következő években 32 millió dollárt kell majd költeniük arra, hogy rendbe tegyék a létesítmények és az infrastruktúra állapotát.
A HÉTVÉGE SZERZŐDÉSE 2. A Red Bull bejelentette, hogy új, hosszú távú szerződést kötött Adrian Newey technikai igazgatóval. Az 55 esztendős szakember – aki 2006 óta dolgozik az osztrák gyárnál – a megállapodás értelmében a Red Bull technológiai projektjén fog dolgozni, de tanácsadóként az F1-es autók fejlesztésében is szerepet vállal. A konstruktőröknél címvédő istálló arról nem számolt be, hogy Newey pontosan hány évre kötelezte el magát.
A HÉTVÉGE „ELSŐZŐJE”. Ki más lehetne, mint Daniel Ricciardo? Az ausztrál versenyző tegnap szerezte meg pályafutása első győzelmét az F1-ben. A Red Bull versenyzője különleges klubhoz csatlakozott, most felsoroljuk azokat, aki Kanadában szerezték meg első győzelmüket: Gilles Villeneuve, Lewis Hamilton, Thierry Boutsen,Jean Alesi és Robert Kubica (utóbbi kettőnek csak ez az egy sikere volt).
A HÉTVÉGE TWEETJE. @F1PaddockPass a harmadik szabadedzésen Kevin Magnussen kicsúszására reagált a következő képpel és szöveggel: „Kevin! Nagy csúszás Magnussentől az első kanyarkombinációban. Túl keményen nyomta, hibázott.”
1. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:18.504 | átlag: 199.984 km/ó | 58. kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.529 | 0.025 mp h. | 68. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:18.614 | 0.110 | 64. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:18.640 | 0.136 | 68. |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.759 | 0.255 | 64. |
6. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:18.819 | 0.315 | 56. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.881 | 0.377 | 33. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:18.936 | 0.432 | 64. |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.942 | 0.438 | 24. |
10. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:19.171 | 0.667 | 48. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:19.321 | 0.817 | 52. |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:19.399 | 0.895 | 56. |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.491 | 0.987 | 63. |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:19.650 | 1.146 | 54. |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:19.978 | 1.474 | 43. |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.112 | 1.608 | 51. |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:20.226 | 1.722 | 66. |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:21.514 | 3.010 | 21. |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:23.130 | 4.626 | 20. |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:51.041 | 32.537 | 7. |
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39:12.830 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 4.236 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 5.247 mp h. |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 11.755 mp h. |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 12.843 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 14.869 mp h. |
7. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 23.578 mp h. |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 28.026 mp h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 29.254 mp h. |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 53.678 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h.* |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h.* |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 7 kör h.* |
*nem értek célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 58 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 47 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 45 | |
Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 22 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 21 | |
Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 6 | |
Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 0 | |
Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 0 | |
Leggyorsabb kör:Massa (58. kör) 1:18.504 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 2 | 7 | 7 | 140 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 5 | 118 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 3 | 5 | 79 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 7 | 69 |
5. | Sebastian Vettel | – | 2 | 5 | 60 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 57 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 4 | 43 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 6 | 40 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 4 | 23 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 5 | 18 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 258 |
2. | Red Bull-Renault | 139 |
3. | Ferrari | 87 |
4. | Force India-Mercedes | 77 |
5. | McLaren-Mercedes | 66 |
6. | Williams-Mercedes | 58 |
7. | Toro Rosso-Renault | 12 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |