„Nem először kell szóba hozni, hogy a Mercedesek nagyon lassan teljesítik a felvezető kört – mondta Massa, aki nagyon rosszul rajtolt, ezért is került a mezőny végére, s ment neki a falnak csapódása után a pályára visszapattanó Räikkönennek. –Azért sikerült rosszul a rajtom, mert a felvezető körben kétszer is meg kellett állnom, a kuplungom túlhevült, az autóban bekapcsolt a lefulladásgátló, így nem indult el rendesen. Korábban beszéltünk már erről, de az FIA semmit sem tesz, ugyanúgy folytatják, és nem kapnak érte büntetést. Biztosan van okuk rá a Mercedes-pilótáknak, hogy ezt tegyék, de ezzel másoknak ártanak, hiszen egy teljes mezőny próbál felkészülni a versenyre mögöttük."
Massa szerint Räikkönennek nem lett volna szabad visszasietnie a pályára azután, hogy kisodródott.
„Kiminek sokkal óvatosabban kellett volna visszatérnie a pályára, hogy elkerülje a balesetet – mondta Massa korábbi csapattársáról. – Szabadedzésen, ha ilyen történik, az ember elveszi a gázt, de ő jól rajtolt, több pozíciót is nyert, és nem akart lemondani róluk. Balszerencsés volt, hogy megdobta a bucka az autóját, de lehetett volna óvatosabb. Ugyanakkor megértem, miért nyomta padlóig a gázt. Örülök, hogy jól van, a 47 g-s becsapódás iszonyú, az enyém Kanadában 27 g volt, az sem volt kicsi."