Közel hatvanfokos aszfalton tartották meg a Német Nagydíj 2. szabadedzését, amelyen a Mercedesé lett az elsőkét helyezés, de a vb-t uraló istálló visszafogottan száguldott, mert a nagy hőségben érezhetőek voltak az idén már három versenyt feladó autó gyengéi.
A szuperlágy gumikon csak az első kör számított, s mivel Nico Rosberg azt elszúrta, csak a második helyen zárt Lewis Hamilton mögött.
A két Mercedes mögött Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen végzett, az ausztrál, aki a forró Kanadai Nagydíjon győzelemmel használta ki a Mercedes gyengéit, egy tizedre megközelítette Hamiltont. A Ferrari finn pilótája gyorsabb volt csapattársánál, de Fernando Alonso Rosberghez hasonlóan elszúrta a legfontosabb gyors körét.
A gumikkal is nagyon jól kellett bánni, a szuperlágyak tíz kört is alig bírtak az autókon. A versenyen ez nagy gondot okozhatna, de vasárnapra azt ígérik, beborul az ég, és ha nem is lesz eső, a levegő tíz fokkal hűvösebb lesz, s az aszfaltot sem süti majd a nap.
Folytatás szombaton, hasonló forróságban, a 11 órakor kezdődő 3. tréningen.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.341 | átlag: 210.188 km/ó | 38 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.365 | 0.024 mp h. | 39 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:18.443 | 0.102 | 35 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.887 | 0.546 | 38 |
5. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:18.960 | 0.619 | 40 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:19.024 | 0.683 | 36 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.221 | 0.880 | 40 |
8. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:19.248 | 0.907 | 35 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:19.329 | 0.988 | 32 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:19.385 | 1.044 | 34 |
11. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:19.417 | 1.076 | 41 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:19.452 | 1.111 | 27 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.581 | 1.240 | 28 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:19.593 | 1.252 | 32 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:19.760 | 1.419 | 32 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:20.158 | 1.817 | 35 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:20.358 | 2.017 | 35 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.504 | 2.163 | 40 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:21.328 | 2.987 | 31 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:21.870 | 3.529 | 21 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:21.898 | 3.557 | 28 |
22. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:23.728 | 5.387 | 12 |
AZ EDZÉS TUDÓSÍTÁSA
15.31 Véget ért az edzés, Hamilton lett az első Rosberg és Ricciardo előtt. A McLaren erősnek tűnik, akárcsak Räikkönen, aki egy körön és hosszabb menete során is meggyőző teljesítményt nyújtott.
15.29 Buttonnak lenyűgözve mondja a McLaren mérnöke, hogy Bottas 10 kört ment a szuperlágy gumikon. A finn közben a boxba hajtott, mert szerinte a gumik használhatatlanok.
15.24 Vettelnek nem tetszik a spórolós, kocsit óvó autóvezetés, szeretné nyomni a gázt és a féket, ahogy csak lehet. „Megint ezzel jössz, vagy végre békén hagysz?” – kérdezte Vettel a mérnökét. „Mérlegelem az opciókat” – válaszolta Guillaume Rocquelin.
15.22 Az elnyújtott kerékcserénél látható volt, hogy a Mercedesnél még mindig aggódhatnak a fékek miatt. Az eszköz túlmelegedése Kanadában a csapat győzelmébe került, most is tartanak tőle – ez is okozhatja, hogy nem mennek maximális sebességgel.
15.18 Rosberg a boxba tartott, amikor Hamilton bent állt a garázs előtt. A német mérnöke túl későn szólt, hogy menjen tovább megállás nélkül, Rosberg beállt Hamilton mögé. Az angol lágy gumijait lassan hozták ki a garázsból, Rosberg fékjei füstölni kezdtek. Végül elkezdték hűteni a 6-os rajtszámú kocsi első fékjeit, és Hamilton elindulása után Rosberg is új kerekeket kapott.
15.16 Hamilton tempója a legjobb a versenyszimulációk során, de több körében is lassított, mert mások az útjába kerültek.
15.14 Az autók kezdenek túlhevülni, a fékekre és a motorokra is különleges figyelmet kell szentelniük a pilótáknak, akik egyes kanyarokban inkább csak a motorféket használják.
15.09 A Red Bull autóin festékkel ellenőrzik a levegő áramlását az első légterelőkön – meglehetősen szokatlan a második szabadedzés végén.
15.04 A versenyszimulációs körök korai szakaszában a Red Bull hasonló köridőket megy, mint a Mercedes. Itt lesz látható a FRIC felfüggesztés betiltásának hatása, az 57 fokos aszfalt túl meleg a vb-éllovas csapat számára, vagy csak altat a Mercedes?
15.02 A Caterham megjavította Ericsson autóját, a svéd Chilton elé ugrott a szuperlágy gumis mért körében.
15.00 Nehéz autóval köröznek a pilóták. Ha összerakjuk Hamilton legjobb szektoreredményeit, az ideális köre 1:18.573 lenne. A szuperlágyakon 1:18.341-et ment, ha tényleg 1-1.5 másodpercet lehet nyerni a szuperlágy gumikon,van még bőven tartalék a Mercedesben.
14.56 Rosberg rajtgyakorlatokat hajt végre, nem elégedett a tapasztalatokkal.
14.54 Túl vagyunk a szuperlágy gumis gyors körökön, Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Räikkönen, Magnussen, Massa, Button, Vettel, Alonso, Bottas, Sutil, Kvjat, Pérez, Hülkenberg, Vergne, Maldonado, Grosjean, Gutiérrez, Bianchi, Chilton, Kobajasi, Ericsson a sorrend.
14.48 Alonso a szuperlágy gumis körét elrontotta, túl szélesen vett egy kanyart. Csak a 9. helyen áll, egy tizedre a 8. Vetteltől.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg a leggyorsabb a csúszkáló autók között |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Rosberg Hockenheimben folytatná a német fiesztát |
Ha megunom, akár az év közepén is kiszállok - Räikkönen |
Rosberg 55 millióért további két évig marad a Mercedesnél |
Corinna Schumacher: A legnehezebb időszakon túl vagyunk |
40 ember kirúgásával indult a Caterham mentőakciója |
14.47 Hamilton egy lassú kör után újra odalépett, de hat tizeddel elmaradt az első gyors körétől. A szuperlágy gumikban egy kör van, ami sokkal gyorsabb a lágy gumikon elérhetőnél.
14.43 Räikkönen jött fel a negyedik helyre a szuperlágy gumikon. 4 tizeddel van Ricciardo mögött.
14.41 Rosberg 1:18.365-tel alig előzte meg Ricciardót, Hamilton viszont 1:18.341-gyel mindkettőjük elé száguldott. Magnussen is 1:19 alatt, ezzel a 4. helyen áll.
14.40 Massa bejött a második helyre, de 1:19 percen kívül van. Rosberg egy lassabb kör (a 2. kanyar elrontása után vett vissza) után kezdett gyorsabb mért körbe.
14.39 Ricciardo a szuperlágy gumikon 1:18.443 perces körrel az élre állt, Sutil a második.
14.37 Rosberg nem várt sokáig a szuperlágy gumik bevetésével, Kobajasi Caterhamjének eltüntetése után a pályára hajtott. A zöld autót nehezen oltják el, továbbra is füstölög.
14.32 A német 1:19.593-mal feljött a 2. helyre, miközben Kobajasi Caterhamje füstölögve leállt a pálya mellett. Ennyi volt a csapat edzése.
14.30 Hülkenberg az első a szuperlágy gumikon. A jelenlegi legjobbja 1:21.0.
14.27 Alonso az első mért körével az ötödik a két Mercedes és a két Red Bull mögött.
14.24 Bianchi első ért köre után már csak Alonsónak nincs időeredménye. A Sky szerint az FIA ezen a versenyen nem alkalmazza a pálya elhagyására vonatkozó zéró toleranciát az időmérőn és a versenyen – nem mintha a Brit Nagydíjon a futamon bárkit megbüntettek volna azért, mert itt-ott kiszélesítette a pályát.
14.23 Ricciardo és Vettel is Massa elé került, a két Red Bull 1:20 perc alatt.
14.19 Rosberg 1:19.424-re javított. Hamilton 333 ezreddel lemaradva feljött a 2. helyre. A két Mercedes mögött Massa, Vettel, Räikkönen, Kvjat, Bottas, Pérez, Magnussen és Button sorakozik.
14.17 Alonso nem fejezte be az első mért körét. A csapat szerint a telemetriával van gond, nem látják az adatokat a boxból.
14.16 Hamilton nem sokkal lemaradva követte, de szerény, 1:27-es kört futott. Már csak Bianchi van a boxban.
14.15 A két Mercedes már a pályán, Rosberg 1:19.729 perccel az élre állt az első körével.
14.12 Ericsson autójában hirtelen lecsökkent az olajnyomás, ezért kellett leállnia. Vettel, Ricciardo, Alonso, Bianchi, Massa és Hamilton még nem jött ki a boxból.
A helyszín: Hockenheim A pálya hossza: 4574 méter Kanyarok száma: 17 (6 bal és 11 jobb) A verseny hossza: 67 kör (306.458 km) Gumitípusok: lágy, szuperlágy |
Körrekord: 1:13.306 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) 2012-es pole pozíció: 1:40.621 (Fernando Alonso, Ferrari) 2012-es leggyorsabb kör: 1:18.725 (Michael Schumacher, Mercedes) 2012-es dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Jenson Button (McLaren), 3. Kimi Räikkönen (Lotus) |
A Német GP helyszínei: Hockenheim (33), Nürburgring (26), Berlin AVUS (1) Győzelmek a pole-ból Hockenheimben: 17 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Rubens Barrichello (2000) 18. Hockenheimi győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso 3, Hamilton |
IDŐJÁRÁS. Szombaton kánikulával folytatódik a versenyhétvége, továbbra is zavartalan lesz a napsütés, a hőmérséklet 33-34 fokos lesz. Vasárnap viszont beborul, és záporokkal, zivatarokkal érkezik a lehűlés – a kérdés csupán az, hogy a verseny előtt, a versenyen, vagy a leintést követően ered el az eső. |
14.11 Egyre gyorsabbak az autók, Räikkönen 1:20.263 perccel az élen.
14.09 Magnussen 1:21.277 percre javított. Kobajasi is Ericsson elé került, a Caterhamnél állítólag azon dolgoznak, hogy még az idén bemutassák az autó szebb orrkiképzésű változatát – ez akár a Belga Nagydíjon bevethető lesz.
14.08 A Caterhamet félregurították, Gutiérrez 1:23.513-ra javított. Tíz autó köröz a pályán.
14.06 Ericsson Caterhamje leállt a pályán. Gutiérrez 1:23.712-vel az élre ugrott.
14.05 Ericsson első köre 1:25.361. Kobajasi, Gutiérrez, Magnussen és Button is a pályán.
14.02 Ericsson az első a pályán. Az első edzésen mindenki lágy gumikat használt, ebben a másfél órában előkerülnek a szuperlágyak is.
14.00 Elindult az óra, de senki sem igyekszik a pályára.
13.58 Visszaül az autójába Valtteri Bottas és Esteban Gutiérrez, akik helyett tartalék pilótáék köröztek délelőtt. Susie Wolff jól helyt állt a Williamsszel.
13.56 Továbbra is szikrázó napsütés van Hockenheimben, az aszfalt hőmérséklete 55, a levegőé 30 fok fölé emelkedett.
13.54 A két Mercedes között a Német Nagydíj előtt négy pont a különbség Rosberg javára, és z első szabadedzésen is hajszállal a német volt a jobb. Ám egyik párharcot sem nehéz megfordítania Hamiltonnak: utóbbit már a második szabadedzésen a maga javára fordíthatja, a vb-pontverseny állásának átalakításához viszont vasárnap foghat csak hozzá.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 3 | 8 | 8 | 165 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 7 | 7 | 161 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 4 | 7 | 98 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 9 | 87 |
5. | Valtteri Bottas | – | 2 | 8 | 73 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 6 | 70 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 63 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 5 | 55 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 6 | 35 |
10. | Felipe Massa | – | – | 4 | 30 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 5 | 28 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 19 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 9 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 326 |
2. | Red Bull-Renault | 168 |
3. | Ferrari | 106 |
4. | Williams-Mercedes | 103 |
5. | Force India-Mercedes | 91 |
6. | McLaren-Mercedes | 90 |
7. | Toro Rosso-Renault | 15 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |