Hol lenne favorit Hamilton, ha nem a Magyar Nagydíjon?

Vágólapra másolva!
2014.07.24. 09:58
A hét végén a 29. Magyar Nagydíjat rendezik meg a Hungaroringen. A Mercedes, mint minden futamon, hazánk viadalán is esélyesként várja a viadalt, s a Hungaroringen azt is kijelenthetjük, hogy Lewis Hamiltonnak áll a zászló, hiszen korábban négyszer nyert hazánkban, s némi szerencsével többször is ünnepelhetett volna. Kimi Räikkönennek is nagyon fekszik a pálya, a Ferrari finnje számára most vasárnap érkezhet el a várva várt kiugrás. Szüksége is lenne a pontokra a Ferrarinak, mert olasz szaklapok úgy tudják, ha az idény végén is kívül lesz a csapat az első hármon, Fernando Alonso szabadon távozhat. Előzetesünkben a mezőnyt vesszük górcső alá.

Lewis Hamilton tavaly hazánkban szerezte első győzelmét a Mercedesszel (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton tavaly hazánkban szerezte első győzelmét a Mercedesszel (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton tavaly hazánkban szerezte első győzelmét a Mercedesszel (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton tavaly hazánkban szerezte első győzelmét a Mercedesszel (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton tavaly hazánkban szerezte első győzelmét a Mercedesszel (Fotók: Action Images)

Nico Rosberg
2014-ben

Győzelmek: 4. Pole pozícók: 5. Vb-pontok: 190 (1.)
A német versenyzőről karrierje első nyolc szezonjában nem lehetett eldönteni, hogy a klasszis kategóriájába sorolható, vagy „csupán” nagyon jó. Végre kapott egy olyan autót, amellyel bizonyíthat, és azzal, hogy nem csupán tartja a lépést Lewis Hamiltonnal, hanem előtte is áll a vb-pontversenyben, egyértelművé tette, hogy a legjobbak közé sorolható. Persze ezt véglegesen csak a vb-cím megszerzése után jelenthetjük ki.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 8. Legjobb helyezés: 4. (2009). Legjobb rajthely: 4. (2007, 2013)
Rosberg még sohasem állt dobogón a Magyar Nagydíjon, de ritkán volt jó autója ahhoz, hogy az első háromba kerüljön. Tavaly csapattársa a pole-ból nyert, ő viszont egyáltalán nem volt a képben, rémes első köre után a 8. helyért csatázott. 2011-ben nálunk indult a 100. versenyén, most itt szerezheti meg 10. pole pozícióját.

Lewis Hamilton
2014-ben
Győzelmek: 5. Pole pozícók: 4. Vb-pontok: 176 (2.)
Ausztráliában és Kanadában kiesett, tulajdonképpen emiatt áll csapattársa mögött a világbajnoki pontversenyben. Kevésbé kiegyensúlyozott, mint csapattársa, a legutóbbi öt időmérő edzésen kiszorult az első ötből, de Ausztriában (2.), Angliában (1.) és Hockenheimben (3.) is nagyot mentett. Nincs jobb hely számára, hogy rendbe hozza időmérős formáját, mint a Hungaroring.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 7. Győzelmek: 4 (2007, 2009, 2012, 2013). Pole pozíciók: 4 (2007, 2008, 2012, 2013)
Hét versenyből négy rajtelsőség, négy győzelem az angol mérlege hazánkban – sehol sem nyert annyiszor F1-es futamot, mint nálunk, ráadásul másik két alkalommal, 2008-ban és 2011-ben is jó esélye volt a győzelemre. Szeret a Hungaroringre járni, ha nem az utolsó versenyen dupláznák meg a pontokat, hanem jokerezni lehetne (ha már él ez a buta szabály), valószínűleg a Magyar GP-t választaná.

A 29. MAGYAR NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Daniel Ricciardo
2014-ben
Győzelem: 1. Legjobb rajthely: 2. (2x). Vb-pontok: 106 (3.)
Az ausztrál a szezon egyik kellemes meglepetése, az idény elején önhibáján kívül elveszített második helyezése után is felverekedte magát a két Mercedes mögé a vb-pontversenyben. Az időmérőkön rendszeresen veri Sebastian Vettelt, ami még tovább növelte az értékét. Kincsre lelt a Red Bull, és már a riválisok is tisztelik.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 3. Legjobb helyezés: 13. (2013). Legjobb rajthely: 8. (2013)
„Ez az a pálya, ahol élvezet vezetni, de nem az versenyezni. Az időmérős élmény friss gumikon, könnyű autóval itt az egyik legjobb, de alig lehet előzni. A DRS sokat segít ezen, nem teszi könnyűvé az előzést, de izgalmassá teszi a célegyenest követő szakaszt” – mondta Ricciardo a pályáról, amelyen először ül autóba dobogóra esélyes autóval.

Fernando Alonso
2014-ben

Legjobb helyezés: 3. (1x). Legjobb rajthely: 4. (2x). Vb-pontok: 97 (4.)
A spanyol egyszer állt dobogón ebben az évben, győzelemre a tavalyi Spanyol Nagydíj óta kell várnia. Bár versenyről versenyre bizonyítja, hogy a mezőny legsokoldalúbb pilótája, ötödik éve képtelen világbajnokságot nyerni a Ferrarival. Az olasz Autosprint szerint az idény végén válthat: a szerződése ugyanis állítólag úgy szól, hogy ha a csapat nem végez az első háromban, szabadon távozhat.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 12. Győzelem: 1 (2003). Pole pozíciók: 2 (2003, 2009)
Alonso nálunk szerezte az első F1-es győzelmét, az emlékezetes versenyen lekörözte a hatodik vb-címe felé robogó Michael Schumachert is. Azóta háromszor állt dobogón hazánkban, újabb győzelem nem jött össze. Emlékezetesek voltak a 2006-os és a 2009-es elrontott kerékcseréje utáni pillanatai, no meg a Hamiltonnal vívott mclarenes belharc időmérős csúcspontja.

Alonso 11 éve nyert nálunk, azóta sem sikerült ismételnie – a kereke viszont többször is elgurult
Alonso 11 éve nyert nálunk, azóta sem sikerült ismételnie – a kereke viszont többször is elgurult

Valtteri Bottas
2014-ben

Legjobb helyezés: 2. (2x). Legjobb rajthely: 2. (2x). Vb-pontok: 91 (5.)
Ricciardo mellett a szezon második felfedezettje, aki Felipe Massa balszerencséje miatt egy személyben aratja le a babérokat a Williams idei feltámadása során. A legutóbbi három versenyt a dobogón zárta, de kimondta, számára ez már nem elég, az első győzelmet akarja. A Hungaroring papíron nem a Williams pályája, de a csapat speciális fejlesztésekkel készült, hogy mégis az legyen.

A Magyar Nagydíjon

Rajt: 1 (2013). Eredmény: kiesett. Rajthely: 16.
Tavaly a gyatra Williams-Renault-val a középmezőny végébe szürkült, de korábban szerzett szép emlékeket a Hungaroringről. A GP3-ban nálunk volt a legjobb hétvégéje 2011-ben (első és második lett a két futamon), 2012-ben pedig megnyerte a pálya körül rendezett jótékonysági futóversenyt.

29. MAGYAR NAGYDÍJ
A helyszín: Hungaroring
A pálya hossza: 4381 méter
Kanyarok száma: 14 (6 bal és 8 jobb)
A verseny hossza: 70 kör (306.630 km)
Gumitípusok: közepesen kemény, lágy
DRS-zónák: 2, a célegyenesben és a 2-es kanyar előtt, egy mérési ponttal (lásd lent a pályarajzon)
FIA-sportfelügyelő testület: Paul Guthjar (a svájci autosport-szövetség elnöke), José Abed (az FIA mexikói alelnöke), Emanuele Pirro (olasz korábbi F1-es versenyző, ötszörös Le Mans-győztes)
Körrekord: 1:18.436 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)
Tavalyi pole pozíció: 1:19.388 (Lewis Hamilton, Mercedes)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:24.069 (Mark Webber, Red Bull)
Tavalyi dobogó: 1. Lewis Hamilton (Mercedes), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Sebastian Vettel (Red Bull)
Győzelmek a pole-ból: 13
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Jenson Button (2006) 14.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Hamilton 4, Button 2, Alonso, Räikkönen
IDŐJÁRÁS. Esőben pakoltak össze a csapatok vasárnap kora este Hockenheimben, és esőben pakoltak ki kedden a Hungaroringen az F1-es csapatok. Ám lehet, hogy a Német Nagydíjhoz hasonlóan ezen a hétvégén is minden edzést és a versenyt is száraz pályán tartanak meg. A hét végén teljesen kiszámíthatatlan időre lehet számítani, pénteken még csapadékmentes idő lesz 30 fokos maximummal, szombatra 33 fokot jósolnak, de a délutáni edzésen eshet az eső. A legnagyobb esély a záporokra vasárnap lesz, meglátjuk, elered-e a verseny előtt, vagy csak megint a pakolást nehezíti meg, mint Hockenheimben.

Sebastian Vettel
2014-ben

Legjobb helyezés: 3. (2x). Legjobb rajthely: 2. (2x). Vb-pontok: 82 (6.)
Az idei autók karakterisztikája elüt a korábbiaktól, amelyekkel négy éven át uralta az F1-et, és ez meg is látszik az eredményein. Kétszer is állt már dobogón, de elmarad Ricciardótól. Az idény elején még sokat panaszkodott, de versenyről versenyre javul a teljesítménye.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 7. Legjobb helyezés: 2. (2011). Pole pozíciók: 2 (2010, 2011)
2007-ben a Magyar Nagydíj volt az első versenyen a Toro Rossóval, azaz a Red Bull kötelékében. Amióta az első csapatnál versenyez, öt futamból négyszer az első sorból rajtolt, 2012-ben a 3. helyről. A győzelem azonban rendre elkerülte, s nem valószínű, hogy most töri meg magyarországi átkát.

Nico Hülkenberg
2014-ben

Legjobb helyezés: 5. (4x). Legjobb rajthely: 4. (1x). Vb-pontok: 69 (7.)
Alonso mellett csak ő szerzett pontot az eddigi összes futamon, a Force Indiával versenyről versenyre ott van az élmezőny mögött, de a dobogóért csatázók közé még nem tudott betörni. A kiegyensúlyozottság szobra, akinek a határait az autója szabja meg.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 3. Legjobb helyezés: 6. (2010). Legjobb rajthely: 10. (2010, 2012)
Ő is azok közé tartozik, akik junior kategóriában (esetében ez a GP2) győztek a Hungaroringen, de az F1-ben még nem volt elég jó autójuk ahhoz, hogy bizonyítsanak. A legutóbbi két évben 11. lett, de a hétvégi hőség biztosíthatja pontszerző sorozatának folytatását.

Jenson Button
2014-ben

Legjobb helyezés: 3. (1x). Legjobb rajthely: 3. (1x). Vb-pontok: 59 (8.)
A McLaren az idén valamivel jobb, mint tavaly, de továbbra sem találta meg azt a szűk beállítási tartományt, amelyben Button kifejezetten erős lehet. Melbourne-ben ajándékba kapott egy harmadik helyezést, azóta viszont csak (kissé igazságtalan) kritikát Ron Dennistől.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 14. Győzelmek: 2 (2006, 2011). Legjobb rajthely: 3. (2011)
Két esős Magyar Nagydíj volt eddig, mindkettőt Button nyerte meg. A 2006-os futamon első győzelmét aratta a középmezőnyből indulva a Hondával, 2011-ben pedig a 200. futamát húzta be. Elképesztő hatékonyság, tekintve, hogy a másik 12 rajtjából az ötödik helyezés a legjobbja – ez lehet az idén is a maximum.

Jenson Button eksztázisban a 2006-os győzelme után
Jenson Button eksztázisban a 2006-os győzelme után

Kevin Magnussen
2014-ben

Legjobb helyezés: 2. (1x). Legjobb rajthely: 4. (2x). Vb-pontok: 37 (9.)
A dán fantasztikus 4. rajthellyel és 2. helyezéssel kezdte a szezont, de utána zsinórban jöttek a McLaren csalódást keltő versenyei, amelyeket az utóbbi időben feltámadás követett. Magnussen hajlamos az első körös koccanásokra, de Hockenheimben a Massával történt ütközésről nem tehet. A Hungaroringen a Renault-világsorozat 3.5 literes kategóriájában négy versenyen indult, három második és egy 23. helyezés a mérlege.

Felipe Massa
2014-ben

Legjobb helyezés: 4. (1x). Pole pozíció: 1. Vb-pontok: 30 (10.)
Elképesztően balszerencsés a brazil, mert bár jó ütemben váltott csapatot, a Williamsnél egyelőre nem ő aratja le a babérokat. Három versenyt adott fel az első körben, ugyanannyit, mint eddigi karrierje során összesen.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 10. Legjobb helyezés: 4. (2010). Legjobb rajthely: 2. (2006)
Felipe Massa számára mindig is különleges marad a Magyar Nagydíj, 2009-ben az időmérőn itt szenvedett súlyos fejsérülést, s itt mentették meg az életét. Örömmel jár vissza hozzánk, bár a pályán nem sok sikere volt még. A 2008-as futama kiemelkedik, szenzációs rajtja után az utolsó körökben fosztotta meg egy motorhiba a győzelemtől.

Sergio Pérez
2014-ben
Legjobb helyezés: 3. (1x). Legjobb rajthely: 4. (1x). Vb-pontok: 29 (11.)
A mexikói kihasználta a csapat egyetlen lehetőségét a dobogós helyezés megszerzésére Bahreinben, de azóta nem sokat láttunk tőle. Eddigi karrierjét is jellemzi, hogy bár vannak csúcspontok, nem kiegyensúlyozott.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 3. Legjobb helyezés: 9. (2013). Legjobb rajthely: 9. (2013)
A mexikói tavaly a McLarennel pontot szerzett a Hungaroringen, ahol GP2-es pilótaként sem nagyon ment neki. Bravúr lenne tőle a pontszerzés, de nem lehetetlen.

Kimi Räikkönen
2014-ben

Legjobb helyezés: 7. (2x). Legjobb rajthely: 5. (1x). Vb-pontok: 19 (12.)
A finn, Buttonhoz hasonlóan, akkor tudja megmutatni, mit is tud igazán, ha az autót sikerül éppen olyanra beállítani, ami számára kedvező. A Ferrarinál ez az idén eddig nem valósult meg, így Alonsóhoz képest is alulteljesít Räikkönen, s a vb-pontversenyben csupán a 12. helyen áll.

A Magyar Nagydíjon
Rajtok: 11. Győzelem: 1 (2005). Pole pozíció: 1. (2006)
Bár csak egyszer, 2005-ben nyerte meg a Magyar Nagydíjat, a legutóbbi öt hungaroringi futamát követően dobogóra állhatott, s 2006-ban is csak egy lekörözésnél történt félreértés és ütközés fosztotta meg egy remek győzelmi esélytől. 2003 óta, valahányszor célba ért, dobogóra állt, visszatérése után a Lotusszal mindkétszer 2. lett. Frappáns lenne, ha az idén is a „hazai” versenyén jönne az idény eleje óta várt remek eredmény.

Kimi Räikkönen útban a 2005-ös győzelme felé
Kimi Räikkönen útban a 2005-ös győzelme felé

Toro Rosso
Jean-Éric Vergne

2014-ben.
Legjobb helyezés: 8. (2x). Legjobb rajthely: 6. (1x). Vb-pontok: 9 (13.)
A Magyar Nagydíjon.
Rajtok: 2. Legjobb helyezés: 12. (2013). Legjobb rajthely: 14. (2013)
Danyiil Kvjat
2014-ben.
Legjobb helyezés: 9. (2x). Legjobb rajthely: 7. (1x). Vb-pontok: 6 (15.)
Kvjat az első versenyein bizonyította, jól döntött a Red Bull, hogy őt ültette be a Ricciardo által üresen hagyott Toro Rossóba. A Hungaroringen több kategóriában is versenyzett már több-kevesebb sikerrel, akárcsak az F1-esek, évek óta visszajár. Vergne-ről némi felületességgel azt mondhatnánk, ugyanazt a szintet hozta Ricciardo ellen, mint az idén Vettel a Red Bullnál, de a lássuk be, nem meggyőző a fölénye az újonccal szemben.

Lotus
Romain Grosjean

2014-ben.
Legjobb helyezés: 8. (2x). Legjobb rajthely: 5. (1x). Vb-pontok: 8 (14.)
A Magyar Nagydíjon.
Rajtok: 2. Legjobb helyezés: 3. (2012). Legjobb rajthely: 2. (2012)
Pastor Maldonado
2014-ben.
Legjobb helyezés: 12. (2x). Legjobb rajthely: 13. (1x). Vb-pontok: 0 (helyezések alapján 19.)
A Magyar Nagydíjon.
Rajtok: 3. Legjobb helyezés: 10. (2013). Legjobb rajthely: 8. (2012)
Maldonado tavalyi szezonját a Williamsnél, az ideit a Lotusnál lehet leírni, mondhatni, nem jó ütemben váltott csapatot a venezuelai, aki alacsonyabb kategóriákban kifejezetten jó volt a Hungaroringen. Grosjeanra ugyanez az F1-ben igaz, eddigi két Magyar Nagydíját a 2. és a 3. helyről kezdte, de most minden bizonnyal azt is megtudja, milyen a rajt a Hungaroringen a mezőny második feléből.

Marussia
Jules Bianchi
2014-ben.
Legjobb helyezés: 9. (1x). Legjobb rajthely: 12. (1x). Vb-pontok: 2 (16.)
A Magyar Nagydíjon.
Rajt: 1 (2013). Helyezés: 16. Rajthely: 21.
Max Chilton

2014-ben.
Legjobb helyezés: 13. (2x). Legjobb rajthely: 17. (3x). Vb-pontok: 0 (helyezések alapján 21.
A Magyar Nagydíjon. Rajt: 1 (2013). Helyezés: 17. Rajthely: 22.
A Marussia az idén megtette azt a lépést, amelyre az F1-ben 2010-ben bemutatkozó csapatok már nagyon régóta vártak: Bianchi révén Monacóban pontot szereztek, mindjárt kettőt. A francia pilóta kincs az orosz licenccel versenyző, de a névadó cégtől teljesen elszakadt gárdánál. Bianchinak a Hungaroringről rossz emlékei lehetnek, 2010-ben GP2-es versenyen egy ütközésnél elrepedt az egyik csigolyája. Chilton, csapattársával ellentétben, már nyert a Hungaroringen, még a 2012-es GP2-es idényben, s minden bizonnyal ez marad a legszebb emléke hazánk pályájáról.

BIANCHI (PIROS-FEHÉR AUTÓVAL) 2010-ES BALESETE

Sauber

Adrian Sutil
2014-ben.
Legjobb helyezés: 11. (1x). Legjobb rajthely: 13. (2x). Vb-pontok: 0 (helyezések alapján 17.)
A Magyar Nagydíjon.
Rajtok: 6. Legjobb helyezés: 14. (2011). Legjobb rajthely: 8. (2011)
Esteban Gutiérrez
2014-ben.
Legjobb helyezés: 12. (1x). Legjobb rajthely: 12. (1x). Vb-pontok: 0 (helyezések alapján 20.)
A Magyar Nagydíjon.
Rajt: 1 (2013). Eredmény: kiesett. Rajthely: 17.
A Sauber fennállása legmélyebb pontjára került ebben a szezonban, nem véletlenül tanácsolta Eddie Jordan Peter Saubernek, hogy amíg teheti, szálljon ki. A Ferrari-motor gyenge és túlsúlyos, akárcsak maga az autó. Gutiérrez a második szezonjában sem váltja meg a világot, de a veterán Sutil igazán sajnálatra méltó, mondhatnánk, ennél jobbat érdemelt. Hogy ki adhat reményt? A Williams tavaly itt szerezte meg az első pontját a szezonban – talán (hatalmas talán…) a svájciaknak is sikerül.

Caterham
Marcus Ericsson

2014-ben.
Legjobb helyezés: 11. (1x). Legjobb rajthely: 19. (2x). Vb-pontok: 0 (helyezések alapján 18.)
Kobajasi Kamui

2014-ben.
Legjobb helyezés: 13. (2x). Legjobb rajthely: 14. (1x). Vb-pontok: 0 (helyezések alapján 22.)
A Magyar Nagydíjon.
Rajtok: 3. Legjobb helyezés: 9. (2010). Legjobb rajthely: 13. (2011)
Szervezeti átalakításon esett át a Caterham, amelynél Kobajasi Kamui állásáért aggódunk, hiszen a fenntarthatóság lett a jelszó, és ilyenkor sokszor láttuk már, hogy az jut szerephez, aki több pénzt hoz, nem pedig az, aki jobb teljesítményre képes. Főleg akkor, ha a minimálisnál is kisebb az esély a pontszerzésre. Ericsson személyében először indul svéd pilóta a Magyar Nagydíjon azóta, hogy Stefan Johansson részese volt 1989-ben a Magyar Nagydíj történetének egyik legemlékezetesebb előzésének – Ayrton Senna éppen a svédet körözte le, amikor Nigel Mansell mindkettőjüket lehagyta.

A HÍRES MANSELL-MANŐVER SVÉD SEGÍTSÉGGEL

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Nico Rosberg499190
2. Lewis Hamilton588176
3. Daniel Ricciardo148106
4. Fernando Alonso11097
5. Valtteri Bottas3991
6. Sebastian Vettel2782
7. Nico Hülkenberg1069
8. Jenson Button1659
9. Kevin Magnussen1737
10. Felipe Massa430
11. Sergio Pérez1629
12. Kimi Räikkönen619
13. Jean-Éric Vergne39
14. Romain Grosjean28
15. Danyiil Kvjat46
16. Jules Bianchi12
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes366
2. Red Bull-Renault188
3. Williams-Mercedes121
4. Ferrari116
5. Force India-Mercedes98
6. McLaren-Mercedes96
7. Toro Rosso-Renault15
8. Lotus-Renault8
9. Marussia-Ferrari2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik