Daniel Ricciardo karrierje második győzelmét aratta a Magyar Nagydíjon, továbbra is a Red Bull ausztrál versenyzője az egyetlen, aki meg tudta törni a Mercedes 2014-es hegemóniáját. Akárcsak Kanadában, a Hungaroringen is három körrel a vége előtt állt az élre, azaz egyik sem volt sima.
A mostani már csak azért sem, mert aRicciardo a verseny közepén azt hitte, végig sem fog menni, a motorja ugyanis majdnem tönkrement.
„Volt egy kis riadalom a verseny közepén, gondjaink támadtak a motorral. Az erő elment, a kapcsolókat őrült módjára kellett nyomogatni, azt hittem, ott vége is a versenynek. Szerencsére megoldódott, nagyon örülök, hogy ilyen jól sült el a vége – mondta Ricciardo, aki megerősítette 3. helyét a vb-pontversenyben, és már 43 ponttal előzi meg csapattársát, Sebastian Vettelt. – A végén csak úgy nyerhettem, ha megelőzöm Lewist és Fernandót, nem volt más választásom. A friss gumik segítettek, de cseppet sem volt könnyű. Az első biztonsági autós időszak a kezünkre játszott, de a másodikban elvesztettem a vezetést, és fogalmam sem volt, mi fog történni."
Fernando Alonso sem tudta biztosan, hogyan alakul a hajrá, sokat töprengtek a mérnökével, melyik utat válasszák, de végül jó döntésnek bizonyult, hogy a hajrára nem kapott új gumikat.
„Nagyon meglepett, hogy Ricciardo és Massa kerékcseréje után az élre kerültem, ezután négy kört megnyomtam, aztán kiálltam új gumikért, és utána figyeltük, mire lesz esélyünk – mondta Alonso. – Aztán amikor már fogytak a körök, nagy dilemmába kerültünk. Nem volt sok hátra, így el kellett döntenünk, hogy beállok a boxba és a végét megnyomom a negyedik helyért, vagy kint maradok, teszek egy próbát a győzelemért és kockáztatom, hogy esetleg elkopnak a gumik, és visszacsúszok az ötödik helyig. Kockáztattunk, nagy szükség volt ezekre a pontokra, nagyon jó hír, hogy ismét dobogón a Ferrari."
Alonso azonban leszögezte, ez az egy eredmény nem jelenti azt, hogy a Ferrari kint van a gödörből, az időjárás főszerepet játszott az eredmény alakulásában, és a Mercedes sem zárt jó hétvégét. Amikor megkérdezték, mit szeretne születésnapjára, elmosolyodott.
„Amikor tavaly válaszoltam a kérdésre, nagy botrány lett belőle, főleg Olaszországban, ezért inkább most semmit sem kérek" – mondta a spanyol.
Kimi Räikkönen, aki idei legjobb eredményét érte el a hatodik pozíciójával, szintén óvatosan fogalmazott.
„A szombati hibáink után jó volt egy ilyen verseny, a végén gyorsabb voltam a Williamseknél, ami jó jel, ám megelőzni nem sikerült Felipét. Több volt ebben a hétvégében, legalábbis az időmérő előtt úgy hittem – mondta Räikkönen. – Remélem, a szezon második, nyári szünet utáni fele jobb lesz, de be kell vallanunk, ez az egy eredmény nem sokat segít. A hibákat elkövettük, ezeket nem felejthetjük el. Nagyon sok mindenben kell javulnunk, de hiszek a Ferrariban. Ha nem is négy hét múlva, jövőre jobbak leszünk."
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Mercedes | 393 |
2. | Red Bull-Renault | 219 |
3. | Ferrari | 142 |
4. | Williams-Mercedes | 135 |
5. | Force India-Mercedes | 98 |
6. | McLaren-Mercedes | 97 |
7. | Toro Rosso-Renault | 17 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |
A Ferrari idei legsikeresebb versenyét tudhatja maga mögött, 26 pontot szerzett, s visszaelőzte a Williamst a konstruktőr-vb-ben. A Red Bullhoz azonban nem sikerült közelebb jutnia, a vb-címvédő csapat ugyanis még a Mercedes termését is túlszárnyalta a Ricciardo 25 pontja mellé hatot hozó Sebastian Vettelnek köszönhetően, ráadásul a németé volt a nap mentése, amikor megcsúszott a célegyenesben.
„Nem volt nagy versenyem – mondta csalódottan Vettel, aki még sohasem nyert a Magyar Nagydíjon, s csak nálunk nyeretlen az F1 helyszínei közül. – A biztonsági autóval nem volt szerencsém, az újraindulásnál a motor rossz üzemmódban volt és két helyet veszítettem, a megcsúszás az én hibám volt. Az egyetlen, aminek örülni tudok, Daniel győzelme."
A versenyt csalódottan zárta Jenson Button is, aki az első biztonsági autós időszak után az élen is állt, de a McLaren hiába várta, hogy visszatérjen az eső, végül száraz maradt a verseny hátralévő része, és az angol csak egy pontot szerzett.
„Más radaron nézzük az esőfelhőket, mint a többiek, és csak a mienk mutatta azt, hogy jön még eső – morgolódott Button, aki az előző két esős Magyar Nagydíjat megnyerte. – Amit tehettem, megtettem, nem hiszem, hogy hibáztam bármit is. A rajtnál feljöttem az ötödik helyre, nagyon jól álltunk, aztán ezzel az egy tévedéssel eldobtuk a jó eredmény megszerzésének lehetőségét."
Jean-Éric Vergne is úgy érezheti, hogy jó eredményt szalasztott el, hiszen sokáig a második helyen haladt, de végül kilencedik lett. Mégis, elégedetten távozott a Hungaroringről.
„Jó hétvégénk volt, a versenyen a csapat tökéletesen időzítette a boxkiállásomat, élvezetes csatákat vívtam a helyezésem megtartásáért, de közben tudtam, hogy mindez véges, hiszen lassabbak vagyunk a többieknél, akik a dobogóért csatáztak. Kicsit több pontot érdemeltünk volna, de legalább jó élményekkel a hátunk mögött kezdjük a szezon második felét" – mondta Vergne.
Lewis Hamilton és Nico Rosberg reakcióját ide kattintva olvashatja el.
Felipe Massa (5.): – Nehéz verseny volt, sok minden történt. Sok kockázatot kellett vállalnunk, jó az ötödik hely. A szezon második felében sokkal több pontot fogok szerezni, mint eddig, ebben biztos vagyok.
Valtteri Bottas (8.): – Három dobogós hely után nem olyan kielégítő, hogy nyolcadik lettem, főleg, hogy eleinte a második voltam, és több volt ebben a futamban. A biztonsági autó nem jött jókor, kiestem az első tízből, és nehéz volt visszakapaszkodni. Meg kell néznünk, mit rontottunk el.
Adrian Sutil (11.): – Sok időt veszítettem, amikor először bejött a biztonsági autó, mert a boxban meg kellett várnom Esteban kerékcseréjét. A verseny végén gyorsabb voltam a kanyarokban, mint Jenson, de nem tudtam megelőzni, mert nem hibázott, az egyenesekben pedig elhúzott előlem.
Kevin Magnussen (12.): – Nem hiszem, hogy sokat változtatott volna a helyzeten, ha más taktikát választunk, de azért le kell ülnünk a mérnökökkel, hogy átbeszéljük és megvitassuk a stratégiát. A közepes keverékű gumikon egyszerűen nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy pontokért harcolhassunk.
Pastor Maldonado (13.): – Szenvedtünk a tapadással, az aszfalt pedig nagyon csúszós volt. Az egyenesekben nem tudtunk közel kerülni az előttünk haladó autókhoz, így nehéz volt előzni. A legfontosabb dolog azonban, hogy sikerült teljesítenünk a hetven kört, így sok információt tudtunk begyűjteni.
Danyiil Kvjat (14.): – Nem tudom, mi történt a rajt előtt, ilyet korábban még sohasem tapasztaltam. A motor leállt, ezért a boxból kellett indulnom. A verseny első fele nem volt rossz, bár amikor beragadtam mások mögé, nehéz volt óvni a gumikat. Biztos vagyok benne, hogy a következő versenyre erősebbek leszünk.
Jules Bianchi (15.): – Több mint ötven kört sérült kocsival kellett teljesítenem, borzalmas volt az egyensúlya. Maldonado a semmiből került elő, és nekem jött oldalról. A Caterhamek viszonylag gyorsan kiszálltak a versenyből, de az egyensúlyi probléma miatt esélyem sem volt arra, hogy felvegyem a harcot a többiekkel.
Max Chilton (16.): – A rajtom jól sikerült, az autóval is elégedett voltam. Kobajasi és Ericsson kikerült a képből a verseny során, Jules be nem tervezett boxkiállása miatt pedig jót csatáztam vele a kockás zászló eléréséig.
Nico Hülkenberg (feladta): – Nem ez volt a legjobb napom, csalódott vagyok. A pálya száradt, Checo mögött mentem, amikor véletlenül nekikoccantam. Az előző körben szélesen fordult a célegyenesbe, elhatároztam, hogy meglepem belülről, de sokkal szűkebben fordult. Nekimentem, és egyenesen a falba gurultam. Az én hibám volt, bocsánatot is kértem érte.
Sergio Pérez (feladta): – Rémes verseny volt, hiszen úgy tűnt, sok pontot szerezhetünk, de nulla lett belőle. A célegyenesbe fordulva kissé szélesen kanyarodtam, a fűre mentem, a másik pillanatban pedig a falban voltam. Sajnálom, ennél sokkal többet érdemelt a csapat.
Esteban Gutiérrez (feladta): – Remekül indult a verseny, sikerült párat előznöm, még a biztonsági autós időszakban is minden a tervek szerint volt. A futam vége balszerencsésen alakult, de összességében elégedettek lehetünk, mert előreléptünk.
Romain Grosjean (feladta): – Helyes döntést hoztunk, amikor lágy gumikra váltottunk a biztonsági autó beküldésekor, viszont hibáztam, amikor megpróbáltam felmelegíteni az abroncsokat, rámentem a fehér vonalra, megpördültem, ennyi történt. A hibám miatt elnézést kérek a csapattól.
Kobajasi Kamui (feladta): – Az egyes kanyarban pár kocsit megelőztem, az autó meg jó volt száraz és vizes aszfalton között is. A 24. körben viszont elszállt az erő a kocsiból, az üzemanyag-ellátó rendszer hibásodott meg.
Marcus Ericsson (feladta): – A rajt után jót harcoltam Chiltonnal és Maldonadóval, a hetedik körben viszont kicsit túl buzgón tapostam a gázra a hármas kanyar kijáratában, a kocsi hátulja elindult, és máris belecsapódtam a falba. Azt mondták, nagyjából húsz G-s volt az ütközés, de rendben vagyok.
IDE KATTINTVA ELÉRHETŐ KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSUNK!
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:53:05.058 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 5.225 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.857 mp h. |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 6.361 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 29.841 mp h. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 31.491 mp h. |
7. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 40.964 mp h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 41.344 mp h. |
9. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 58.527 mp h. |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:07.280 p h. |
11. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:08.169 p h. |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:18.465 p h. |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:24.024 p h. |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
15. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 32 | |
Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 29 | |
Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 27 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 19 | |
Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 15 | |
Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 12 | |
Leggyorsabb kör: Rosberg (64. kör) 1:25.724 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 9 | 10 | 202 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 2 | 5 | 9 | 131 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 11 | 115 |
5. | Valtteri Bottas | – | 3 | 10 | 95 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 8 | 88 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 69 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 7 | 60 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 29 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 7 | 27 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |