Lewis Hamilton pénteken a Magyar Nagydíj mindkét szabadedzését az élen zárta, jelezve, hogy idén is ő lesz a Hungaroring ura. A futam négyszeres győztese azonban nem repesett a boldogságtól, amikor kiszállt az autóból, sőt igencsak panaszos kedvében volt.
„Elképesztő, mennyire nincs tapadás – kezdte. – Nem tudom, hogy a gumik miatt, vagy az aszfalt ilyen minőségű, de még a második edzés végén is nagyon rossz volt a helyzet. Talán túl kemények az idei gumik ehhez a pályához, lágyabbakat kellett volna hozni. Nem kényelmes az autó, az időeredmények mégis jók."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton jó úton az ötödik magyar győzelme felé |
2. szabadedzés: A második szabadedzés is a Hungaroring királyáé |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Hol lenne favorit Hamilton, ha nem a Magyar Nagydíjon? |
Nico Rosberg mindkét edzésen kikapott Hamiltontól, és azzal is szembesítették természetesen, hogy ő még dobogón sem állt a Hungaroringen, míg csapattársa négyszer is nyert már, és a legutóbbi két év győzelmei után mesterhármasra tör.
„Nem érdekelnek a statisztikák. Az érdekel, hogy tudom, ha a legjobbamat nyújtom, megnyerhetem a Magyar Nagydíjat, és növelhetem az előnyömet a pontversenyben – mondta Rosberg, akinek a szezon második felében már azon is gondolkoznia kell, hogy esetleg az utolsó, dupla pontos idényzáró dönt a vb-címről. – Mindig is azt mondtam, hogy butaság ez a szabály, és nem szeretem. Ám a világbajnok nem lesz attól kevesebb, hogy az idényzárón dupla pontokat osztottak. Ne várják, hogy azt mondjam, nem akarok úgy világbajnok lenni, hogy az idényzárón szerzett dupla pontokkal biztosítom be az elsőséget. Világbajnok akarok lenni, és kész."
Rosberget meglepte, mennyivel gyorsabb a Mercedes a riválisoknál.
„Nem hittük volna, hogy ezen a pályán is ennyire sokat számít a motorerő, különösen a Red Bulltól vártuk azt, hogy közel kerül hozzánk" – mondta Rosberg.
Sebastian Vettelt kevésbé lepte meg a Mercedes fölénye.
„Folyamatosan azon dolgozunk, hogy javítsunk a kocsin, de még egyszer sem sikerült jelentős lépést tennünk. A Magyar Nagydíj sem lesz fordulópont. Mindig csak kis javulásokat érünk el, de nem szabad lebecsülnünk ezeket, a cél, hogy ezeket az apró lépéseket folyamatosan megtegyük. A Mercedes nagyon messze van, továbbra is az a célunk, hogy az év végére utolérjük" – mondta Vettel.
Csapattársa, a pénteki edzésnapok végén rendre derűlátó Daniel Ricciardo ezúttal nem tudott lelkesedni.
„Sajnos a Mercedes jobb, mint gondoltuk, mi semmi jót nem találtunk ezen a két edzésen" – mondta az ausztrál.
A Williams egy hete Németországban gyengén kezdett, de aztán szombaton és vasárnap megmutatta, hogy a Mercedes után a második legerősebb csapat. Valtteri Bottas akkor azt mondta, a csapat pénteken nyugodt volt a kilátásait illetően, de most nem annyira biztos a dolgában.
„Ez a hétvége nehezebb lesz, de ezt előre tudtuk. Továbbra is a Ferrari és a Red Bull legyőzése a célunk, de közel sem lesz olyan sima, mint az előző versenyeken" – mondta a napot a 8. helyen záró finn.
Felipe Massának autója meghibásodása is nehezítette a napját, de abban bízik, hogy szombatra minden rendben lesz, és az időmérőn a Williams ismét megmutathatja az erejét.
„Nem titok, hogy ezt a pályát nem a mi autónknak találták ki, de szombat délutánig úgysem tudjuk meg, hol állunk. Az edzésen nem tudtam normális hosszú menetet teljesíteni, de holnap új nap lesz" – fogalmazott Massa.
Egy körön erős volt a Ferrari és a McLaren is, míg a Force India rövid távú tempója nem volt kiemelkedő. Sergio Pérez és Nico Hülkenberg ugyanakkor a versenyszimuláció folyamán a forró, hepehupás aszfalton jobb tempót mutatott, mint a Williams párosa. Már csak az kellene, hogy vasárnap is hőség legyen a futamon, de az előrejelzések szerint ez egyre inkább kizárható, felhős lesz az ég.
Vijay Mallya, a Force India tulajdonosa pénteken azt mondta, valószínűleg Nico Hülkenberg és Sergio Pérez is az istállónál marad 2015-ben.
„Mindkettőjükre opciónk van 2015-re, elégedettek vagyunk velük, örülnék, ha megtartanánk a párost" – mondta az indiai üzletember a sajtótájékoztatón, amelyen rajta kívül a Ferrari, a Red Bull, a McLaren, a Williams és a Sauber csapatfőnöke is részt vett.
Az időnként komikussá váló kérdezz-felelekben az idei Orosz Nagydíj is szóba került, s a csapatfőnökök elmondták, az FIA felelőssége eldönteni, hogy biztonságos-e a szocsi futam megrendezése. Ha nem törlik a futamot, s garantálják az emberek biztonságát, szívesen mennek. Szóba került még a pénz és a versenynaptár is ama témafelvetések között, amelyeknek a vége hosszas mellébeszélés lett – Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hol ingerülten válaszolt, hol már képes volt mosolyogni a helyzeten.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.482 | átlag: 186.685 km/ó | 38 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.720 | 0.238 mp h. | 38 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.111 | 0.629 | 33 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.437 | 0.955 | 26 |
5. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:25.580 | 1.098 | 34 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:25.730 | 1.248 | 30 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.983 | 1.501 | 29 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:25.999 | 1.517 | 37 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.234 | 1.752 | 33 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:26.402 | 1.920 | 18 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:26.689 | 2.207 | 42 |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:26.703 | 2.221 | 37 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:26.789 | 2.307 | 39 |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:26.919 | 2.437 | 41 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:27.013 | 2.531 | 39 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:27.019 | 2.537 | 40 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:27.021 | 2.539 | 14 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.480 | 2.998 | 32 |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:28.370 | 3.888 | 35 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:28.469 | 3.987 | 26 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:28.586 | 4.104 | 35 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:29.036 | 4.554 | 34 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.814 | átlag: 183.788 km/ó | 27 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.997 | 0.183 mp h. | 31 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:26.421 | 0.607 | 29 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.872 | 1.058 | 23 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:27.220 | 1.406 | 28 |
6. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:27.357 | 1.543 | 28 |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:27.683 | 1.869 | 30 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:27.782 | 1.968 | 16 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:27.804 | 1.990 | 27 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:27.960 | 2.146 | 24 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.967 | 2.153 | 25 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:28.101 | 2.287 | 28 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:28.208 | 2.394 | 32 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:28.266 | 2.452 | 28 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:28.330 | 2.516 | 21 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:28.376 | 2.562 | 24 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:28.593 | 2.779 | 24 |
18. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:29.025 | 3.211 | 23 |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:30.363 | 4.549 | 30 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:30.892 | 5.078 | 24 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:31.004 | 5.190 | 5 |
22. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:31.248 | 5.434 | 20 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 9 | 9 | 190 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 8 | 8 | 176 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 4 | 8 | 106 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 10 | 97 |
5. | Valtteri Bottas | – | 3 | 9 | 91 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 7 | 82 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 69 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 6 | 59 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
10. | Felipe Massa | – | – | 4 | 30 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 29 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 19 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 9 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 366 |
2. | Red Bull-Renault | 188 |
3. | Williams-Mercedes | 121 |
4. | Ferrari | 116 |
5. | Force India-Mercedes | 98 |
6. | McLaren-Mercedes | 96 |
7. | Toro Rosso-Renault | 15 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |