A hajtómű ettől az évtől hat fontos részből (belső égésű motor, turbó, mozgásienergia-átalakító, hőenergia-átalakító, energiatároló egység, elektronikai vezérlő) áll, ezekből egyenként ötöt-ötöt lehet felhasználni a 2014-es idényben, s ezeket bárhogyan lehet variálni – Kvjat például az energiatároló egységből csak kettőt kezdett meg.
Ha valakinek a teljes hajtóművét le kell cserélni, a boxutcából rajtol a következő futamon. Ha egy elemből a hatodikat használja, mint most Kvjat, tíz rajthelyes büntetést kap, minden további eszközből a hatodik bevetésekor pedig 5-5 rajthely a büntetés.
Kizárólag a motorkvóta túllépéséért kirótt büntetésekre vonatkozik, hogy átvihetőek a következő versenyre is. Azaz ha Kvjat, mondjuk, a 18. helyre kvalifikálja magát, és csak négy rajtkockára van az utolsó helytől, hat rajthelyes büntetést átvisz a következő (de csakis a következő, nem halmozódik tovább) futamra.
A mezőnyből Jules Bianchi, Max Chilton, Adrian Sutil, Pastor Maldonado, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen kezdte meg az ötödik belső égésű motorját.