Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünket ide kattintva olvashatják el! Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünket ide kattintva olvashatják el!
Alonso, Massa, Vergne, Pérez, Räikkönen, Hülkenberg és Magnussen a további pontszerzők sorrendje.
Vettel lett a második, Ricciardo a harmadik.
LEWIS HAMILTON NYERTE MEG A SZINGAPÚRI NAGYDÍJAT!
Pérez megelőzte csapattársát, Hülkenberget.
59. kör: Vergne Hülkenberget, Räikkönent és Bottast is megelőzte két körön belül!
58. kör: Maldonado az egyes, Kvjat a hetes kanyarban hagyta el a pályát, de tudták folytatni a versenyt.
56. kör: Magnussen megelőzte Maldonadót, így feljött az utolsó pontszerző helyre. Vergne pedig a verseny végén kapni fog egy öt másodperces büntetést a pályalevágás miatt.
55. kör: Vergne vágta le a pályát (Maldonado keményem leszorította), ezért vizsgálják a versenyfelügyelők.
54. kör: Hamilton meg is előzte gyorsan Vettelt, Button autója pedig egyszerűen leállt a pályán.
53. kör: Hamilton imái meghallgatásra találtak, kimehetett kereket cserélni. Vettel bejött elé, de Ricciardót maga mögé utasította a Mercedes pilótája.
51. kör: Hamilton arról érdeklődött, hogy miért nem hívták ki még a boxba, mert ő úgy érzi, hogy a gumijai teljesen elkoptak, de megnyugtatták, hogy még mindig gyorsabb, mint Vettel.
49. kör: Pérez és Kvjat előbb együtt megelőzték Ericcsont, majd Pérez az oroszt is lehagyta.
Hamilton, Vettel, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Button, Räikkönen, Hülkenberg és Maldonado a sorrend.
45. kör: Vergne és Pérez a boxban, előbbi lágy, utóbbi szuperlágy gumikat kapott.
42. kör: Chilton a boxban, neki ez a harmadik kerékcseréje. Közben Button támadja Bottast a hatodik helyért.
41. kör: Sutil is feladta a versenyt.
39. kör: Hamilton pillanatok alatt kiépített magának egy biztonságos előnyt Vettellel szemben.
38. kör: kiment a boxba a biztonsági autó.
A Pérez elleni manőverért nem kapott büntetést a német.
35. kör: Sutil kapott stop and go büntetést pályalevágásért.
Magnussen a menetszelet hívta segítségül ahhoz, hogy lehűtse a kezeit, közbe azt mondta, hogy túl forró az ivóvize.
A pályamunkások kézzel próbálják a törmelékeket eltakarítani, ami nem megy túl gyorsan.
Hamilton, Vettel, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Button, Räikkönen, Vergne és Magnussen a sorrend.
32. kör: természetesen rengetegen bementek a boxba, köztük Alonso is, aki lágy gumikat kapott. Hamiltont meg figyelmeztették, hogy figyeljen a törmelékekre, de a brit jelezte, hogy kicsit későn jött az üzenet.
31. kör: BIZTONSÁGI AUTÓ! Pérez kijött a boxból, ezután megelőzte volna Sutilt, de ő rácsukta a kisajtót, letört az első vezetőszárnya, és azt begyűrte a Force India alá.
29. kör: Grosjean a hetes kanyarban támadásba lendült, de Pérez remekül védekezett a franciával szemben. Egy körrel később a mexikói bement a boxba.
Alonso most Hamiltont is üldözőbe vette, de a brit gyorsan válaszolt a spanyolnak egy leggyorsabb körrel (1:51.793).
28. kör: a Red Bull ausztrál pilótája most ment ki a boxba.
27. kör: Hamilton teljesített egy nagyon lassú kerékcserét, jelenleg Ricciardo van az élen, de ő még nem ment ki kereket cserélni ugyebár.
26. kör: Vettel bejött kereket cserélni, de Alonso így is megelőzte, remek középső szektort ment a kivezető körén a spanyol. A két pilóta eltérő taktikán van, Vettel az utolsó etapban szuperlágy gumikon fog versenyezni, a kétszeres világbajnoknak viszont muszáj lesz feltennie a lágy gumikat.
25. kör: az egyes kanyarban Massa bújt be szépen Hülkenberg mellé a belső íven.
25. kör: Alonso a boxban, a spanyol megpróbál a négyszeres világbajnok elé vágni.
24. kör: egy körrel később Bottas is befutott a boxba, a finn a 11. helyre jött vissza.
23. kör: Massa máris bejött egy újabb kerékcserére a boxba. Lágy gumikat kapott a brazil.
22. kör: Alonso begyorsított, egyre jobban megközelíti Vettelt, már kevesebb, mint két másodperc a hátránya.
20. kör: Chilton kapott bal első defektet, úgyhogy be kellett mennie a boxba.
19. kör: Gutiérrez is feladta a versenyt, majd miután kiszállt az autójából, dühösen csapkodott.
Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Bottas, Button, Vergne és Magnussen a sorrend.
16. kör: Pérez, Magnussen, Button és Kvjat az, aki jelenleg lágy gumikon köröz. Rosberg egyébként nem vette le a sisakját, talán abban reménykedik, hogy még visszatérhet a pályára?
15. kör: Hamilton tehát óriási sanszot kapott a sorstól, kérdés, hogy ő és az autója tud-e ezzel élni. Közben zajlik az élet a mezőnyben, Hülkenberg megelőzte Gutiérrezt, Vergne pedig kapott egy stop and go büntetést.
14. kör: Rosberg begurult a boxba, kicserélték újra a kormányát, de hiába, nem tudta egyesbe tenni a kocsiját, végül jelezte, hogy inkább feladja a versenyt.
14. kör: Hamilton is kijött gyorsan a boxba. Ugyanebben a körben Magnussen is kereket cserélt.
13. kör: Vettel, Ricciardo és Alonso egyszerre cserélt kereket, de a sorrend nem változott közöttük.
12. kör: most Räikkönen, Bottas, Vergne és Maldonado ment ki a boxba. Massa a kiállások után megelőzte Räikkönent.
11. kör: Massa, Kvjat és Grosjean is kiállt a boxba kereket cserélni. Kvjat Rosberg mögé jött vissza, de simán elment a német mellett, aki jelenleg a 18. helyen autókázik.
10. kör: Hülkenberg kapott újabb szuperlágy abroncsokat.
9. kör: Sutil kezdte meg a kerékcseréket, elég korán kijött a német.
Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Button, Bottas, Magnussen és Vergne a sorrend.
8. kör: Vergne megelőzte Kvjatot az egyes kanyarban, feljött a 10. helyre.
6. kör: Magnussen nem kapott büntetést, közben Hamilton már több mint két másodperccel előzi meg Vettelt, akinek a kormánykijelzője szintén nem jó.
5. kör: Rosberg már a huszadik, de jelenleg négy másodperccel lassabb köröket fut, mint az élmezőny.
5. kör: Vettel tovább gyorsult (1:53.035).
4. kör: Ricciardo fékjei felhevültek, ezért azt az utasítást kapta, hogy menjen ki Alonso szélárnyékából.
3. kör: Magnussen levágta a pályát a hetes kanyarnál, most ezt vizsgálják a versenyfelügyelők.
3. kör: 1:53.882-vel Vettel megfutotta az eddigi leggyorsabb kört.
2. kör: Hülkenberg jelezte a csapatának, hogy le kell majd cserélnie az első vezetőszárnyát, mert valakivel összeért. Pérez is hasonló gondokra panaszkodott.
Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Button, Bottas, Magnussen és Kvjat a sorrend.
Räikkönen két helyet javított, most az ötödik a finn.
Alonso feljött a második helyre, de visszaadta a helyet Vettelnek, mert az első kanyart le kellett vágnia, hogy ne menjen neki senkinek.
RAJT!
Rosberg már a boxutca végén van, újabb kormánycserére fog sor kerülni.
Kobajasi pedig már a rajt előtt feladta a versenyt... A Caterham ki is gyulladt, de a pályamunkások időben érkeztek.
Elindultak a felvezető körre a pilóták. Kivéve Rosberget, akinek nem oldódott meg a váltóproblémája.
Mindenki a szuperlágy gumikon fog elrajtolni. A verseny alatt nem várható eső az előrejelzések szerint.
Továbbra is nagy munka folyik Rosberg autóján, Toto Wolff abban reménykedik, a kormánnyal van baj, de attól tart, súlyosabb a probléma.
Vettelnek jó kedve van. „Milyen az ideális verseny számomra? Lerajtolok mindenkit, az első körben az élre állok, és a két Mercedes-pilóta elfogadja, hogy vezetek" – mondta a rajtrácson mosolyogva a német.
A rajtrácsra menet Rosbergnek gondjai voltak a váltóval, ezért visszament a depóba, és új kormányt kapott. A próbarajtja sem volt valami sikeres, de odaért a rajtrácsra, ahol még vizsgálódik a csapat.
A Mercedes kisajátította ugyan az első rajtsort a Szingapúri Nagydíjra, sokkal szorosabb volt ez az időmérő, mint az idei kvalifikációk nagy része. A Red Bull és a Ferrari is közel került Hamiltonhoz és Rosberghez, akik közül az angol volt a jobb, de csak hét ezreddel. Így is ő van kedvező helyzetben, köszönhetően a pole-nak, míg Rosberg (és a 4. helyről rajtoló Vettel) abban bízhat, ő lesz az első, aki Szingapúrban páros rajthelyről nyerni tud.
Üdvözöljük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdetét veszi a 2014-es Formula–1-es szezon tizennegyedik futama, a Szingapúri Nagydíj.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:45.681 | átlag: 172.526 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:45.688 | 0.007 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:45.854 | 0.173 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:45.902 | 0.221 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:45.907 | 0.226 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:46.000 | 0.319 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:46.170 | 0.489 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:46.187 | 0.506 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:46.250 | 0.569 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:47.362 | 1.681 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.943 | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:46.989 | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:47.308 | |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:47.333 | |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:47.575 | |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:47.812 | |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:48.324 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:49.063 | |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:49.440 | |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:50.405 | |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:50.473 | |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:52.287 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 11 | 12 | 238 |
2. | Lewis Hamilton | 6 | 10 | 10 | 216 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 11 | 166 |
4. | Valtteri Bottas | – | 4 | 12 | 122 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 10 | 106 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 9 | 72 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 6 | 55 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 9 | 41 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 8 | 39 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 8 | 38 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 454 |
2. | Red Bull-Renault | 272 |
3. | Williams-Mercedes | 177 |
4. | Ferrari | 162 |
5. | McLaren-Mercedes | 110 |
6. | Force India-Mercedes | 109 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |