Az F1-ben az idén jelentek meg a V6-os turbómotorok, amelyek valójában csak a részei egy komplikált hibrid hajtóműnek. A hajtásláncra vonatkozó szabályok eredetileg úgy szóltak, hogy a fejlesztését 2014. március 1-jén le kellett zárni, és a 2020-as szezon végéig csak a megbízhatóság javítása érdekében lehet módosítani, évről évre egyre szigorúbb keretek között.
Ám a Mercedes teljesítménybeli fölénye miatt a Renault és a Ferrari is lobbizni kezdett a szezon közben a tilalom feloldásáért. A Mercedes, amíg tudott, ellenállt, de a csapatfőnökök pénteken közölték, hogy a szabályalkotó testület végül is elfogadta a módosítási javaslatot, így ha az FIA motorsport világtanácsa jóvá hagyja (itt még a Mercedes beleszólhat), a 2015-ös szezonra lehet fejleszteni a motorokat.
A motorfejlesztési tilalmat eredetileg 2006-ban vezették be a V8-as motorokon, költségkímélés céljából.