A hét végi Brazil Nagydíjon dől el, mekkora jelentősége lesz az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon a pontok megduplázásának. Lewis Hamilton jelenleg 24 pontos előnnyel vezet Nico Rosberg előtt, ebből a vasárnapi verseny végére lehet 49 pont is, de Rosberg is az élre kerülhet egypontos fórral.
PÉNTEK |
13.00–14.30: 1. szabadedzés |
17.00–18.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
14.00–15.00: 3. szabadedzés |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.00: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Azoknak, akik a dupla pontos idényzárót ellenzik, talán az lenne a legmegnyugtatóbb, ha az utóbbi eset következne be, vagy bármilyen olyan forgatókönyv, amelyben a két Mercedes-pilóta között legfeljebb hat pont a különbség. Ebben az esetben ugyanis nem számítana, hogy dupla pontokat osztanak az emírségben két hét múlva, úgyis az lesz a világbajnok, aki nyer.
Persze Hamilton jobban örülne, ha legalább 14 pont megmaradna az előnyéből, s a második helyezés is elég lenne neki a naplementés idényzárón. Persze kétszer is nekifutott már úgy az idény utolsó F1-es futamának, hogy riválisa győzelme esetén bizonyos eredményre volt szüksége.
Újoncként a 2007-es Brazil Nagydíjon és egy évvel később, szintén Brazíliában az 5. helyezésre volt szüksége.
Az első alkalommal nem jött össze, a 2. rajtkockából indulva az első körben lesodródott az útról, visszaesett a 8. pozícióba, majd miután felkapaszkodott a 6. helyre, az autójának számítógépes vezérlését váltóhiba miatt újra kellett indítania, s a 18. helyen találta magát. Az akkor a mostaninál kiegyensúlyozottabb mezőnyben csak a 7. helyre kapaszkodott fel, Kimi Räikkönen nyert, Hamilton egy ponttal elbukta a világbajnokságot.
A helyszín: Interlagos A pálya hossza: 4309 méter Kanyarok száma: 15 (9 bal és 6 jobb) A verseny hossza: 71 kör (305.909 km) Gumitípusok: közepesen kemény, lágy |
Körrekord: 1:11.473 (Juan Pablo Montoya, Williams, 2004) Tavalyi pole pozíció: 1:26.479 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:15.436 (Mark Webber, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Mark Webber (Red Bull), Fernando Alonso (Ferrari) |
A Brazil GP helyszínei: Interlagos (31), Jacarepaguá (10) Győzelmek a pole-ból Interlagosban: 11 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Giancarlo Fisichella (2003) 8. Győztesek a mostani mezőnyből: Vettel (2), Massa (2), Räikkönen, Button |
IDŐJÁRÁS. Az austini tiszta időből a brazíliai esőbe érkezett az F1 mezőnye. Délelőttönként még száraz idő várható, de péntek és szombat délutánra is azt ígérik a meteorológusok, hogy esni fog. A verseny napját illetően bizonytalanabbak az előrejelzések, de vasárnap is eshet. Pénteken még 30 fok körül lehet a hőmérséklet, de egyre inkább csökkenni fog, a versenyt 20 fok körüli időben tarthatják meg. |
Egy évvel később Felipe Massa volt a rivális, a brazil simán nyert, Hamiltonnak megint az ötödik helyezés kellett. A verseny elején, száraz időben az 5., majd a 4. helyen haladt, de miután eleredt az eső, a mezőny nagy részével együtt a boxba hajtott esőgumikért. Ekkor a 4. helyen haladt, a Toyota viszont abban bízva, hogy csillapodik az eső, mindkét autóját a pályán hagyta száraz pályás gumikon, és Timo Glock Hamilton elé került – ezzel a Toyota adott egy esélyt Massának. Még az 5. helyezés is belefért volna, de Sebastian Vettel a Toro Rossóval elment Hamilton mellett, és az angol visszaesett a 6. helyre, amely viszont már Massa vb-címét jelentette volna. Csakhogy az eső egyre inkább rákezdett, és a két Toyotát alig lehetett a pályán tartani. Hamilton az utolsó előtti kanyarban érte utol Glockot, és gond nélkül megelőzte, ezzel elhódítva a vb-címet a túl korán ünneplő Ferraritól.
Hamiltonnak a 2008-as vb-címtől eltekintve nem sok szerencsét hozott Interlagos. Az első sorból csak 2007-ben és 2012-ben indult (utóbb a pole-ból), dobogóra pedig csak egyszer, 2009-ben állt. 2012-ben a győzelemért csatázott, de Nico Hülkenberggel ütközve kiesett. Hét Brazil GP-jéből ötöt fejezett be, volt 3., 4., 5., 7. és 9.
Rosberg nyolcszor indult Interlagosban, hatszor ért célba, legjobb eredménye a 2007-es 4. helyezés, amelyet még Williams-pilótaként ért el. Persze, ahogy az idén az összes pálya esetében illendő volt kiemelni, a Brazil Nagydíj előtt is emlékezzünk rá, a németnek nem voltak olyan autói, amelyekkel esélye lett volna olyan eredményekre, mint Hamiltonnak.
Most van esélye, de a legutóbbi öt versenyen nem tudott élni vele, sőt, az egyre inkább belelendülő, a műszaki hibákat elkerülő Hamiltonnal szemben rendre alulmaradt. Két győzelmet is arathat, a világbajnoki címe már csapattársa eredményeitől is függ, hiszen ha Hamilton kétszer második lesz (Brazíliában a 3. helyezés is belefér), a tíz futamgyőzelemmel álló angol szerzi meg a trófeát.
„Örülök, hogy van esélyem a világbajnoki címre, és akármi is történjen Brazíliában, az idényzárón is lesz még esélyem – mondta Rosberg Interlagosban. – A szurkolók miatt is örülök, hogy marad tétje az idényzárónak, nagyon izgalmas lesz. Derűlátó vagyok, Lewis jobb munkát végzett nálam az elmúlt időszakban, de még van két verseny. A végén úgyis csak az számít, kinek van a legtöbb pontja, persze, lesznek, akik vitatják, az nyert-e, aki megérdemelte az elsőséget. Nagy kár, hogy nem elég a győzelem, hanem valaminek történnie is kell Lewiszal."
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 10 | 14 | 14 | 316 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 14 | 15 | 292 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 8 | 15 | 214 |
4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 15 | 155 |
5. | Sebastian Vettel | – | 4 | 14 | 149 |
6. | Fernando Alonso | – | 2 | 15 | 149 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 11 | 94 |
8. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 83 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 13 | 76 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 11 | 53 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 11 | 47 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 11 | 47 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 7 | 22 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
17. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 608 |
2. | Red Bull-Renault | 363 |
3. | Williams-Mercedes | 238 |
4. | Ferrari | 196 |
5. | McLaren-Mercedes | 147 |
6. | Force India-Mercedes | 123 |
7. | Toro Rosso-Renault | 30 |
8. | Lotus-Renault | 10 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |