Úgy tűnt, hogy szezonbéli második, és összességében harmadik futamgyőzelmét aratta George Russell Belgiumban, csakhogy a sportfelügyelők utólag kizárták a brit pilótát. A 63-as számú Mercedes tömege ugyanis nem érte el a szabályokban foglalt 798 kg-ot. Pedig Russell roppant boldogan nyilatkozott a leintést követően.
„Egyértelműen nem számoltunk ezzel az eredménnyel ma reggel, amikor egyeztettünk a stratégiát illetően – emlékezett vissza még abban a hitben, hogy ő a spái futamgyőztes. – Nagyszerűnek éreztem az autót, amelyen sokat változtattunk péntek este. Az abroncsok is rendben voltak, ezért gyakran mondtam, hogy megcsinálhatjuk az egykiállásos stratégiát. Lewis is szép munkát végzett, hiszen irányítás alatt tartotta a versenyt, és ha kissé másképpen alakulnak az események, biztos vagyok benne, hogy övé lett volna a győzelem. A kettős siker nagyszerű eredmény a csapat számára, nagyon jó így elkezdeni a nyári szünetet.”
Hamar kiszivárgott, hogy Russellre kizárás várhat, így Toto Wolff felkészült arra, hogy a Mercedes másik versenyzőjét hozzák ki a Belga Nagydíj győzteseként.
„El kell fogadnunk, amikor a sportfelügyelők ellenünk döntenek – mondta a német istálló vezetője. – Egyszerűen ez van, ha megtörtént a hiba. Tanulnunk kell a történtekből, és csapatként több pozitívumot is elkönyvelhetünk, George számára viszont ez nyilvánvalóan hatalmas csapás.”
A leintést követően úgy tűnt, hogy ezúttal le kellett mondania a győzelemről Lewis Hamiltonnak, aki második helyezése végül mégis győzelmet ért számára. A hétszeres világbajnok mellesleg nem feltétlenül értett egyet csapata taktikai döntéseivel, de elfogadta azokat.
„Megpróbáltam közelebb kerülni George-hoz a hajrában, de nagyszerű munkát végzett a gumik életben tartását illetően – emlékezett vissza Hamilton rögtön a futamot követően. – Egyik etapom végére sem fogytak el az abroncsaim, de a csapat mindig behívott kerékcserére. Sajnálatos, de van ilyen. Nem számítottunk erre az eredményre, de jár a gratuláció George és a csapat számára. Szörnyen alakult a pénteki napunk, az autónk sehol sem volt a többiekhez viszonyítva, a mai nap viszont fantasztikusan végződött. Nagyszerű lenne az is, ha a jövőben sikerül fenntartanunk ezt a teljesítményt.”
A pole pozícióból rajtolhatott Charles Leclerc Belgiumban, ám nem különösebben csalódott amiatt, hogy végül csak negyedikként ért célba. A monacói tisztában volt a Ferrari esélyeivel, így örül, hogy kihozta a legtöbbet a nyári szünet előtti utolsó versenyből, amelyet végül dobogós helyen zárt.
„Nagyon egyszerű összefoglalni a történteket: egyszerűen nem voltunk elég gyorsak – vallotta be Leclerc. – Úgy érzem, hogy a miénk csak a negyedik leggyorsabb autó volt a mai napon. A McLaren és a Red Bull tempójára számítottunk, a Mercedes viszont jobban szerepelt, mint azt előzetesen gondoltuk. Normál körülmények között, azaz száraz pályán nagyon nehéz magunk mögött tartani a riválisokat. Jó munkát végeztem azzal, hogy Max és Lando nem került elém a hajrában, de a negyedik helynél én sem voltam képes jobb eredményre. Figyelembe véve mindezt, ez egy pozitív nap volt. A negyedik pozíció volt az, amiben reménykedtem, hiszen normál esetben ez azt jelentette volna, hogy két McLaren és egy Red Bull végez előttem.”
A top tízen kívülről kezdhette meg a spái futamot Max Verstappen, aki végül a top ötben látta meg a kockás zászlót. A háromszoros világbajnok örül az egészen jól sikerült kármentésnek, de elmondása szerint nehéz versenyen van túl.
„Az első körökben nem volt rossz az autó egyensúlya, de sokszor kerültem forgalomba, és ez nem segített – vélekedik Verstappen. – Nem voltunk gyorsabbak, mint a körülöttünk lévők, aztán beszorultam egy DRS-vonatba. Csapatként kihoztuk a legtöbbet ebből a versenyből, de ha az első helyről indulhattam volna, a tempónk elég lehetett volna ahhoz, hogy harcba szálljunk a győzelemért. Ezzel szemben tizenegyedikként kezdtem meg a futamot, szóval tudtam, hogy csak kármentésről lehet szó. A vébé-tabellát tekintve pozitívan zártuk a napot, hiszen sikerült növelnem az előnyöm, pedig teljesen másképpen is alakulhatott volna a futam. A rajthelyemet figyelmen kívül hagyva nem igazságos megnézni a versenyemet, hiszen rajtbüntetéssel indulva nagyon nehézzé válik egy futam.”
1. | George Russell* | brit | Mercedes | 1:19:57.040 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0.526 mp h. |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1.173 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 8.549 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 9.226 mp h. |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 9.850 mp h. |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 19.795 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 43.195 mp h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 49.963 mp h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 52.552 mp h. |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 54.926 mp h. |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:03.011 p h. |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:03.651 p h. |
14. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:04.365 p h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:06.631 p h. |
16. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:10.638 p h. |
17. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:16.737 p h. |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:26.057 p h. |
19. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:28.833 p h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 5 | |
* utólag kizárták a minimumsúlyhatár megsértése miatt |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 8 | 14 | 2 | 277 |
2. | Lando Norris | 1 | 7 | 12 | 1 | 199 |
3. | Charles Leclerc | 1 | 5 | 12 | - | 177 |
4. | Oscar Piastri | 1 | 4 | 13 | - | 167 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 5 | 12 | 1 | 162 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 13 | 2 | 150 |
7. | Sergio Pérez | - | 3 | 11 | 3 | 131 |
8. | George Russell | 1 | 2 | 12 | 2 | 116 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 8 | 1 | 49 |
10. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 6 | - | 22 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
15. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 6 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 5 |
17. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 4 |
18. | Esteban Ocon | - | - | 3 | - | 3 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 408 |
2. | McLaren-Mercedes | 366 |
3. | Ferrari | 345 |
4. | Mercedes | 266 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 73 |
6. | RB-Honda RBPT | 34 |
7. | Haas-Ferrari | 27 |
8. | Alpine-Renault | 11 |
9. | Williams-Mercedes | 4 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
69. BELGA NAGYDÍJ | |
Július 26., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:43.372 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:42.260 |
Július 27., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Verstappen 2:01.565 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:53.754 |
Július 28., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Hamilton, 2. Piastri, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | Augusztus 25., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | Szeptember 1., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | Szeptember 15., 13.00 |
kk