Marko attól fél, hogy Verstappen távozik – a Red Bull válságmegbeszélést tartott a riasztó bahreini verseny után

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.04.13. 23:25
Verstappen kínkeserves versenyen van túl (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Red Bull négyszeres világbajnoka, Max Verstappen küzdelmes versenyen van túl a Bahreini Nagydíjon. A holland úgy érzi, minden rosszul alakult, s úgy tűnik, egyre nagyobb esély van rá, hogy idő előtt távozik a „vörös bikáktól”. Erről maga az osztrákok tanácsadója, Helmut Marko beszélt, aki a hírek szerint heves szóváltáson van túl a címvédő menedzserével.

Noha a Red Bull az idén először zárt mindkét autójával az első tízesben, egyáltalán nem volt oka az örömre: Max Verstappen a múlt hétvégi győzelme után teljesen esélytelen volt Bahreinben. Noha a négyszeres világbajnok számított rá, hogy nehéz futama lesz a csalódást keltő időmérő után, és nem biztos, hogy túl nagy előrelépést tud tenni a hetedik rajtkockából indulva, úgy számolt, hogy a Ferrarival és a Mercedesszel közel azonos lehet a tempója, és felveheti velük a versenyt vasárnap.

A címvédő azonban csak bottal üthette az olasz és a német rivális nyomát, s helyette a Haas (Esteban Ocon) és az Alpine (Pierre Gasly) volt fő ellenfele, miközben számos probléma hátráltatta. Verstappan nemegyszer panaszkodott a fékekre, túlhevítette a gumikat, két kerékcseréjét is elrontották, ráadásul pont a kemény keveréken viselkedett a legrosszabbul az autója, amiből a csapata szánt szándékkal spórolt meg plusz egy szettet a közvetlen vetélytársaival szemben a gumigyilkosnak ígérkező futamra.

Lényegében minden rosszul alakult, ami csak rosszul alakulhatott. Rossz volt a rajtom, kipörögtek a kerekek, majd az első etap során ugyanazokkal a gondokkal szembesültem, amik már a kvalifikáción is hátráltattak. Ráadásul a gumikat is jobban túlhevítettük a többiekhez képest. Aztán a kiállásnál nem működött a jelző lámpa, tovább világított, mint kellett volna. Nyilván nem akartam áthajtani rajta, szeretnéd követni a csapat protokollját, ezzel forgalomba kerültem, aztán a kemény gumi sajnos egyáltalán nem működött, összevissza csúszkáltam, még jobban is, mint a lágyon. Ezután jött egy újabb kerékcsere, ami még rosszabbul sikerült, mint az első, és az utolsó helyen találtam magam."

„A tempó pocsék volt, szóval mindent figyelembe véve jó a hatodik hely. Úgy gondolom, reálisan nézve nem végezhettem volna ennél jobb pozícióban akkor sem, ha nincs elrontott bokszkiállás vagy esetleg más gumin megyünk. Nyilván nem erre vágytam, de most itt tartunk ezzel az autóval, illetve a gumikezelésünkkel. Ezeket csak felerősítette ez a pálya – magyarázta, majd kitért a fékekre is. – A fékek valamivel jobbak voltak, mint szombaton, mert volt lehetőségünk kicserélni az anyagot. Azonban míg így is messze volt érzésre attól, amit szeretnék. Ráadásul ott volt a gumik túlmelegedése is, Szóval fékezésnél nem éreztem, mi a helyzet, és így nagyon könnyű elfékezni az elsőket és a hátsókat is, akár egyszerre."

„Az idén még rosszabb a helyzet gumifronton. Mindez nagyon bonyolulttá teszi, hiszen tavaly közel sem voltunk ilyen rosszak ezen a helyszínen, Nincs szükségem pihenésre, rendben vagyok. Ez van. Én mindig mindent beleadok, akkor is, amikor csalódást keltő és frusztráló helyzetben vagyunk. Tovább kell lépnünk. Megvannak a problémáink, és ezek nem tűnnek el azzal, ha nyersz egy futamot – utalt a múlt hétvégi szuzukai sikerre. – Folytatnunk kell a megbeszéléseket, és meg kell próbálnunk javulni."

 

Heves és talán kevésbé heves megbeszélésre már közvetlenül a leintés után sor került, s a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko mindkettőben érintett volt. Az osztrák szakember arról maga számolt be, hogy már a helyszínen rögtönzött válságértekezletet tartottak, amelyen a csapatfőnök, Christian Horner, a technikai vezető, Pierre Waché, valamint a főmérnök, Paul Monaghan is részt vett. „Ez elég nehéz nap a Red Bull számára, mindannyiunk számára egyértelmű. Amilyen gyorsan csak lehetséges, teljesítményt kell találnunk az autóban, és az alapdolgoknak, mint amilyenek a kerékcserék is, működniük kell. A kocsi sem gyors, és akkor elrontjuk a bokszkiállásokat is. Ez nem elfogadható."

„Nagyon riasztó a helyzet, tisztában vagyunk azzal, hogy nem vagyunk versenyképesek, és a következő futamokra hozni fogunk fejlesztéseket, amikkel remélhetőleg előreléphetünk. Rengeteg problémánk van, a legnagyobbat az egyensúly és a tapadás jelenti. És ezeken felül előjött a fékgond is, és még a normális procedúrák, mint például egy sima kerékcsere sem működik. Szóval problémák problémák hátán."

Bár arról Marko nem tett említést, de sajtóértesülés szerint igen heves hangvételű beszélgetés is lezajlott a „vörös bikákgarázsában a tanácsadó, illetőleg Verstappen menedzsere, Raymond Vermeulen között. A Sky Sport F1 riportere, Ted Kravitz szemtanúja volt az esetnek, ahogyan Vermeulen odament Markóhoz a bokszban, és beolvasott neki, amit az osztrák csendben tűrt. A menedzser ezt követően elviharzott a garázs mögé, és közben elhajította a belépőkártyáját...

Az már sok ideje köztudott, hogy Verstappennek vannak bizonyos záradékai a 2028 végéig szóló szerződésében, köztük az egyik Marko személyéhez, míg egy másik a teljesítményhez kapcsolódik. Marko a Sky Deutschlandnek adott nyilatkozatában elismerte, aggódik, hogy a négyszeres bajnok a távozás mellett dönt. „Igen, eléggé aggódom. Javulnunk kell záros határidőn belül, hogy olyan autót adjunk neki, amivel győzelmeket arathat. Nem lehet véletlen okán, mint a brazíliai esőben vagy Japánban. Ott kedvezett neki a pálya, és összerakott egy varázslatos kört. Stabil alapokra van szükség."

Négy nagydíj után Verstappen 69 megszerzett ponttal az egyéni vb-összetett harmadik helyét foglalja el, lemaradása nyolc pont az éllovas Norris mögött. Hiába a viszonylag kis különbség, a holland már a szahíri szombaton arról beszélt, hogy úgy érzi, nincs esélye harcba szállni a vb-címért, csak részt vesz a bajnokságban.

F1
2025.04.13. 00:05

Nem harcolok a vb-címért, csak részt veszek a bajnokságban – Verstappen

Cunoda örül, hogy bejutott a Q3-ba, de jobb eredményt szeretett volna elérni.

Ami a bokszkiállásoknál tapasztalt problémákat illeti, Horner tisztázta, hogy egy kábel meghibásodása vezetett a gondhoz Verstappennél és Cunoda Jukinál is. „Két fő problémával küszködtünk a hétvégén, a fékgondokkal és az egyensúllyal, ilyenkor minden rosszabbnak látszik. Ennek tetejébe borzalmas napunk is volt, egy kábelhiba okozta a bajt a jelző lámpánál. Mindent egybevetve az, hogy így is sikerült megszereznünk a hatodik helyet, és csak nyolc pont a lemaradásunk Lando mögött, miközben ilyen kihívásokkal találtuk szembe magunkat... ezt most magunk mögött kell hagynunk, és arra kell összpontosítanunk, hogy mit tudunk megoldani öt napon belül, Dzsidda előtt."

BAHREINI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:35:39.435 
2.George RussellbritMercedes15.499 mp h. 
3.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes16.273 mp h. 
4.Charles LeclercmonacóiFerrari19.679 mp h. 
5.Lewis HamiltonbritFerrari27.993 mp h. 
6.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda34.395 mp h. 
7.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault36.002 mp h. 
8.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari44.244 mp h. 
9.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda45.061 mp h. 
10.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari47.594 mp h. 
11.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes48.016 mp h. 
12.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes48.839 mp h. 
13.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda56.314 mp h. 
14.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault57.806 mp h. 
15.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:00.340 p h. 
16.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1:04.435 p h. 
17.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1:05.489 p h. 
18.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1:06.872 p h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes45feladta
Nico Hülkenberget (Sauber) utólag kizárták a padlólemeze túlzott kopása miatt. 

 

21. BAHREINI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 11., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:33.204
2. szabadedzés1. Piastri 1:30.505
ÁPRILIS 12., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Piastri 1:31.646
Időmérő1. Piastri 1:29.841
ÁPRILIS 13., VASÁRNAP
A verseny1. Piastri, 2. Russell, 3. Norris
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Szaúdi Nagydíj, Dzsiddaáprilis 20., 19.00
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00
Emilia-romagnai Nagydíj, Imolamájus 18., 15.00

 

Legfrissebb hírek

Közelében sem vagyok annak, amire képes lehetnék, bármilyen fájó is ezt kimondani – Norris

F1
14 órája

Az FIA büntetett, majd visszakozott – furcsa esetekből nem volt hiány Bahreinben

F1
20 órája

Hamilton úgy érzi, rájött, hogyan kell vezetni az „idegen" Ferrarit

F1
22 órája

„Oscar Oscarnak” – nemzetközi sajtóvisszhang a Formula–1-es Bahreini Nagydíj után

F1
22 órája

Hülkenberget kizárták a bahreini versenyről – hivatalos

F1
2025.04.13. 21:27

Az FIA döntött Russell DRS-ügyében – hivatalos

F1
2025.04.13. 21:12

Norris csalódott, hogy miatta maradt el a kettős McLaren-siker; Russell bízik benne, hogy nem kap büntetést

F1
2025.04.13. 20:25

Piastri magabiztos sikert aratott Russell és Norris előtt a bahreini versenyen

F1
2025.04.13. 16:29
Ezek is érdekelhetik