Az Austinban kipróbált rendszer szerint a pályát mini szakaszokra osztják fel, s mindegyik kis szektorra maximális időt szabnak meg, amely alatt nem szabad átmenni rajta.
„Kipróbáltam, elérték vele, amit lehetett. Még néhány részletet tisztázni kell, de jó lesz" – mondta Sebastian Vettel.
Romain Grosjeannak és Jenson Buttonnak viszont vannak aggályai.
„Nehéz volt tartani a limitidőket, mert a rendes tempóhoz mérten változó volt a lassítás mértéke. Csak az egyik edzés végén próbáltam ki, nagyon nehéz volt úgy menni, hogy ne veszítsek sok időt vele" – mondta Grosjean.
„Furcsa lesz ez, ha a versenyen alkalmazzák, és két autó szorosan egymás mögött halad, hiszen nem úgy megy, hogy hirtelen fékezünk és lassítunk. Az alapötlet jó, de folyamatosan a kormányt kell figyelni, hogy tudjuk, mennyi a limitidő, és belül maradjunk. Aztán a hátul haladónak figyelnie kellene arra, aki előtte megy, de túlságosan sem maradhat le" – mondta Button, aki az Amerikai Nagydíjon öt rajthelyes büntetést kap váltócsere miatt.