Hamilton: A megcsúszásom miatt nem nyertem

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.11.09. 20:54
null
Nico Rosberg szerint áttöráés, hogy maga mögött tartotta Lewis Hamiltont (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton szerint a második boxkiállása előtti megcsúszása miatt veszítette el a Brazil Nagydíjat Nico Rosberggel szemben. Csapattársa örül, hogy hónapok óta először győzött, annak pedig különösen, hogy maga mögött tudta tartani a vb-éllovast, aki még így is favoritként utazik az idényzáróra. Felipe Massa több hibát is elkövetett a boxutcában, már csak ezért is örül a harmadik helyezésének.

Nico Rosberg megnyerte a Brazil Nagydíjat, aminek lélektani szempontból talán nagyobb jelentősége volt, mint matematikailag. Lewis Hamilton vb-előnye ugyan 24 pontról 17-re olvadt, az angol még mindig megengedheti magának, hogy második legyen csapattársa mögött az idényzárón, hiszen úgy is világbajnok lesz.

Ám Rosberg számára azért nagy lépés ez a győzelem, mert csapattársa ötgyőzelmes sorozatának vetett véget vele, és képes volt arra, amire az előző hónapokban nem: visszaverte Hamilton támadásait, és hibátlan versenyzéssel diadalmaskodott. Megtette, amit lehet, tudja, hogy a többi nem rajta múlt. Két hét múlva is ez lesz a helyzet, nincs rajta nyomás, ez mindenképpen előny számára.

KI MIKOR LESZ VILÁGBAJNOK
Sokszor leírtuk már mi is, hogy Lewis Hamiltonnak Nico Rosberg győzelme esetén a 2. helyen kell célba érnie Abu-Dzabiban ahhoz, hogy világbajnok legyen. Ám a teljesség kedvéért álljanak itt a további variációk a dupla pontos idényzáróra!
Abu-Dzabiban a győztes 50, a második helyezett 36, a harmadik 30, a negyedik 24, az ötödik 20, a hatodik 16, a hetedik 12, a nyolcadik 8, a kilencedik 4, a tizedik 2 pontot kap.
Lewis Hamilton világbajnok lesz, ha Abu-Dzabiban...
...több pontot szerez, mint Rosberg.
...Rosberg legfeljebb a hatodik.
...Rosberg nyer, ő pedig a 2. helyen ér célba.
...Rosberg 2. lesz, ő pedig befér az első ötbe.
...Rosberg a 3. helyen ér célba, Hamilton pedig legalább 6.
...Rosberget negyedikként intik le, az angolt pedig nem rosszabb nyolcadiknál.
...Rosberg 5., Hamilton pedig négy pontot szerez, azaz legalább 9. lesz.
...egyikük sem ér célba pontszerző helyen.
Nico Rosberg a világbajnok, ha...
...nyer, Hamilton pedig legfeljebb 3.
...2. lesz, Hamilton pedig legfeljebb 6.
...3., Hamilton pedig nem fér be az első hatba.
...4., miközben csapattársa kiszorul az első nyolcból.
...5., és Hamilton csak két pontot szerez.

„Az Austinban történtek nagyon megviseltek, ezért nagyon akartam javítani. A múlt héten nem voltam elég jó, de tanultam a hibámból, javítottam, és ez a legfontosabb – mondta Rosberg. – Óriási volt, hogy Lewis végig ott volt a nyomomban, de igyekeztem akkora távolságot tartani, hogy ne legyen esélye támadni. Örülök, hogy sikerült, és még minden lehetséges a világbajnokságban, ugyanezt kell tennem Abu-Dzabiban is."

Annyi különbséggel, hogy két hét múlva a Mercedes kettős győzelmének mindenképpen Lewis Hamilton fog jobban örülni, hiszen ha Rosberg nyer előtte, akkor is világbajnok lesz. Persze a dupla pontos idényzáró mindenképpen Hamiltonnak árthat, hiszen ha nem lenne ez a szabály, már a 6. helyezés is elég lenne neki az arab városban.

Hamilton a Brazil Nagydíj után találkozott azokkal a hatalmas nyomásra vonatkozó kérdésekkel, amelyekkel az elmúlt időszakban Nico Rosberget bombázták. Az angol a második boxkiállása előtt előbb nagyon gyors kört ment, aztán megpördült, és ez a hibája nagyban hozzájárult ahhoz, hogy nem tudta megverni Rosberget. Sőt, Hamilton szerint ez volt a döntő momentum.

„A megcsúszásomon múlt a győzelmem – mondta Hamilton. – Nico boxkiállása után felgyorsultam, egy másodperccel jobb kört mentem, mint előtte, és tudtam, hogy a következő kör végén elé jöhetek ki, de a gumikban semmi sem maradt. A négyes kanyarban leblokkoltak a hátsó kerekeim. Ugyanez történt az egyik szabadedzésen is, csakis az én hibám."

A harmadik helyen célba érő Felipe Massa jól rajtolt, de boxutcai gyorshajtásért öt másodperces időbüntetést kapott, amit a második kiállásánál töltött le. Szerencséjére elrontották csapattársa, Valtteri Bottas kerékcseréjét, Jenson Button pedig beragadt a keményebb gumikon rajtoló Danyiil Kvjat mögé, így megőrizte a dobogós pozíciót hazai pályán.

„Hihetetlen verseny volt, annyi minden történt – mondta Massa. – Boldog vagyok, de a hibámnak egyáltalán nem örülök. Az első boxkiállásomnál megnyomtam a limitert, de nem jól, mert nem lassult le a kocsi. Azt hittem, ezzel az öt másodperces büntetéssel elszállnak az esélyeim a dobogóra, de még inkább nyomtam, mint előtte, már amennyire a gumik engedték. A gumik miatt végig óvatosnak kellett lenni."

Felipe Massa két nagy boxutcai rontása ellenére harmadik lett
Felipe Massa két nagy boxutcai rontása ellenére harmadik lett

Massa a harmadik boxkiállásánál is rontott, a Williams helyett a McLaren garázsa elé állt be, onnan továbbhajtották a rivális csapat szerelői.

„Erre a versenyre más volt a garázsok beosztása, a boxutca közepére kerültünk, a McLarennél pedig hasonló színű felszerelésben voltak a szerelők, mint nálunk" – mondta a brazil.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Jenson Button (4.): – Azt hiszem, remek munkát végeztem, 15 éve ezt teszem, nincs mit bizonyítanom. Jó versenyem volt, megvertem Vettelt és a két Ferrarit, még nem állok készen arra, hogy abbahagyjam a versenyzést.
Sebastian Vettel (5.): – Jól rajtoltam, az egyes kanyarban veszélyes volt a helyzet, nem volt hova mennem, a négyesben pedig visszajöttek a két évvel ezelőtti emlékek, ezért túl óvatos voltam, és lefutottam az útról. Utána nehéz volt visszaküzdeni magam, a McLaren nagyon erős volt.
Fernando Alonso (6.): – Most nem foglalkozom a jövővel, a 2015-ös idénynyitóig még rengeteg idő van. Az a legfontosabb, hogy bebiztosítsuk a negyedik helyet a konstruktőr-világbajnokságban, és ez azzal, hogy Magnussen mögöttünk ért célba, nagyon közel van. Buttonnal jót csatáztam, a végén pedig Kimit kellett megelőznöm, a csapat nem szólt bele, hagyott minket versenyezni.
Kimi Räikkönen (7.): – Nagyon jó hétvégénk volt, jó volt vezetni az autót, nagy kár a boxutcában elvesztegetett időért, különben jobban működött volna a stratégia, talán három hellyel is előrébb végezhettem volna. A végén esélyem sem volt Fernando ellen a kopott gumikon, de azért amit tudtam, megtettem.
Nico Hülkenberg (8.): – Nagyon jó versenyem volt, óriási elégtétel, hogy nyolcadik lettem. Végig más taktikán voltam, mint a többiek, ami furcsa volt, nem küzdöttem senkivel. Jó stratégiám volt, talán ha pár körrel hosszabb a verseny, a lágy gumikon a két Ferrarit is megelőzöm.
Kevin Magnussen (9.): – Nem volt valami nagy versenyem, csalódott vagyok. A gumik nagyon gyorsan tönkrementek, esélyem sem volt védekezni. Jenson 4. helyének viszont őszintén örülök.
Valtteri Bottas (10.): – Rengeteg gondom volt ezen a versenyen, a biztonsági övem már a rajtnál zavart, az első két boxkiállásnál próbáltuk rendesen rögzíteni, de addigra nagyon visszacsúsztam. Vannak ilyen napok, Felipének viszont örülök, hihetetlen közönsége van.
Danyiil Kvjat (11.): – Ez volt a legtöbb, amit a 17. rajtkockából elérhettem. Mindent megpróbáltam, de a Mercedes-motorral hajtott autók annyival gyorsabbak, hogy nem tudtam csatázni velük az egyenesben.
Pastor Maldonado (12.): – Két kiállást terveztünk, de annyira koptak a gumik, hogy háromra volt szükség. A végén próbáltam megelőzni Bottast, de túl gyors volt az egyenesekben.
Jean-Éric Vergne (13.): – Fájdalmas volt. Szinte végig Pérez mögött mentem, a kanyarokban gyorsabb voltam nála, de előzni az egyenesben kell, ott pedig még DRS-sel sem volt esélyem. Jó, hogy túl vagyunk ezen a hétvégén.
Esteban Gutiérrez (14.): – A táv feléig úgy éreztem, jók vagyunk, van esély a pontszerzésre, de amint utolértem valamelyik másik autót, a gumik egy csapásra tönkrementek, így nem volt esély előrébb jönni.
Sergio Pérez (15.): – Nem úgy alakult a hétvége, ahogy szerettem volna, a pénteken kiesett autózás hatással volt a Brazil Nagydíjamra, remélem, Abu-Dzabi jobb lesz.
Adrian Sutil (16.): – A hűtőrendszer hibája miatt a boxból rajtoltam, kár, hogy ilyen sok a baj az autóval. Az időmérőn mindent beleadunk, aztán mégis a boxból kell rajtolni, és még az egyik boxkiállást is elszúrtuk.
Romain Grosjean (17., nem ért célba): – Rengeteget dolgoztunk, hogy gyorssá tegyük az autót, kár, hogy nem sikerült célba érni. A következő versenyen meg kell előznünk az ilyen hibát, valahogy pontot kellene szereznünk.
Daniel Ricciardo (feladta): – Néhány kör óta éreztem, hogy az autó bizonytalan fékezéskor, eléggé rázkódott. Azt hittem, csak a gumik, de amikor a célegyenes végén fékeztem, nyilvánvalóvá vált, hogy nincs rendben a bal első kerék. Azt hittem fékhiba, de a boxban mondták, a felfüggesztés ment tönkre.

A VERSENY KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRHETI EL!

BRAZIL NAGYDÍJ, (71 kör, 305.909 km), A VÉGEREDMÉNY
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:30:02.555
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1.457 mp h.
3. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 41.031 mp h.
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 48.658 mp h.
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 51.420 mp h.
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:01.906 p h.
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:03.730 p h.
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:03.934 p h.
9. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:10.085 p h.
10. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1 kör h.
11. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1 kör h.
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1 kör h.
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1 kör h.
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
16. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1 kör h.
17. Romain Grosjean* francia Lotus-Renault 8 kör h.
*nem ért célba
FELADTA
megtett körök
Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 39
Leggyorsabb kör: Hamilton (62. kör) 1:13.555
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 10 15 15 334
2. Nico Rosberg 5 15 16 317
3. Daniel Ricciardo 3 8 15 214
4. Sebastian Vettel 4 15 159
5. Fernando Alonso 2 16 157
6. Valtteri Bottas 5 16 156
7. Jenson Button 1 12 106
8. Felipe Massa 2 10 98
9. Nico Hülkenberg 14 80
10. Kevin Magnussen 1 12 55
11. Kimi Räikkönen 12 53
12. Sergio Pérez 1 11 47
13. Jean-Éric Vergne 7 22
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Pastor Maldonado 1 2
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 651
2. Red Bull-Renault 373
3. Williams-Mercedes 254
4. Ferrari 210
5. McLaren-Mercedes 161
6. Force India-Mercedes 127
7. Toro Rosso-Renault 30
8. Lotus-Renault 10
9. Marussia-Ferrari 2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik