A Brazil Nagydíj első napjára napos délelőtt után esős délutánt jósoltak, de a csapadék a második szabadedzésre nem érkezett meg, sőt, tikkasztó hőségben köröztek a pilóták. A célegyenes kivételével teljesen újraaszfaltozták a pályát, s az új felület a szokásosnál is forróbb volt a napsütésben, a második tréning egy pontján 54 fok volt a hőmérséklete, amitől a jobb első gumiban több autón is mélyedések keletkeztek a forróságban kialakuló hólyagosodástól.
A Mercedes ilyen körülmények között is a leggyorsabb volt, s bár a lágy gumik 10 kör alatt használhatatlanná váltak, Nico Rosberg szerint nincs miért aggódni, már csak azért sem, mert szombaton és vasárnap hűvösebb lesz.
PÉNTEK |
Felszámolják a Marussiát, elbocsátották a dolgozóit |
Rosberg Hamilton előtt az első brazil edzésen |
Koldul a Caterham - 2.3 millió font jelentheti a jövőt |
Még mindig Rosberg az élen, de Hamilton ott van mögötte – 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
14.00–15.00: 3. szabadedzés |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.00: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Brazíliában eldől, lesz-e jelentősége az abu-dzabi duplázásnak |
Button magától mehet, Hamilton és Alonso nem örülne |
„Nagyon forró volt az aszfalt, ilyen magas hőmérsékletű úton emberemlékezet óta nem köröztünk Interlagosban – mondta Rosberg. – Az új aszfalt valamitől sokkal jobban felmelegszik, mint a régi, és ettől a gumik hólyagosodni kezdenek. Buborékok jelennek meg a keréken, majd eltűnnek, és lyuk marad a helyükön, ami nagyon szokatlan. Kissé aggasztó a helyzet, valamit ki kell találnunk, hogyan óvhatnánk meg a gumikat. Ám vasárnap állítólag tíz fokkal hűvösebb lesz akkor is, ha nem esik az eső, így önmagától megoldódhat a probléma."
Rosbergnek 24 pontos hátránya van a vb-pontversenyben csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben. A két pénteki edzésen megelőzte Hamiltont, akinek két második helyezés is elég lenne Rosberg mögött az utolsó két futamon (Brazíliában harmadik is lehet), így is megnyerné a vb-t.
„Normális pénteki edzés nap volt, az egyetlen szokatlan az aszfalt volt. A sima felület miatt az autó elképesztően alulkormányozottá vált. Erre is van megoldás, de variálni kell a beállításokkal, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, hogy ez a rossz érzés elmúljon, de ne lassuljunk le túlságosan. Sikerült, egy körön, könnyű autóval jól éreztem magam a kocsiban" – mondta Rosberg.
Lewis Hamilton rengeteget csúszkált, mindegyik mért körébe belehibázott, s elismerte, hogy nehéz volt hozzászoknia az új útfelülethez. Amiatt nem aggódik, hogy egy jó kör sem jött össze.
„Az edzés arra való, hogy megtaláld a határokat, éles helyzetben mit tehetsz meg és mit nem. A végén a piros zászlók miatt a hosszú menetek sem voltak túl hosszúak, de ezzel mindenki így volt – mondta Hamilton. – Nem volt tökéletes napom, egyik körömre sem mondanám, hogy jól sikerült, de az autó rendben van, remélem, szombaton összejön. Az egyensúlyával kellett variálni, állítgattuk is, mire jó lett. Az új aszfalton jó a tapadás, a magas hőmérséklet miatt voltak gondok, és a célegyenes eléggé hepehupás, de ez mindig ilyen volt."
Bár a Mercedes mindkét szabadedzésen kiemelkedett a mezőnyből, több rivális is úgy érzi, hogy meg lehet fogni a Mercedest az időmérőn. Valtteri Bottas szerint a Williams nagy esélyt kaphat, bár a vizes pálya az idén eddig nem kedvezett a grove-iaknak.
„Pénteken a programunkból eredően sokkal nagyobb lemaradásunk szokott lenni, ehhez képest most sokkal közelebb voltunk. Úgy érzem, itt lehet a nagy esély arra, hogy újabb rajtelsőséget szerezzünk – mondta a finn. – Tudtuk, hogy fekszik majd nekünk a pálya, és az első két edzés után jól állunk. Az első edzés kihagyása meg sem kottyant, gyorsan felvettem a ritmust. Az egyetlen, ami zavart, hogy a pálya talán még hepehupásabb, mint tavaly."
Gondolhatnánk, a Williams érzékenyebb az útfelület egyenetlenségeire, de Bottas csapattársa, Felipe Massa azt mondta, egyáltalán nem érezte hepehupásnak az utat – jó hazafiként dicsérte meg a Brazil Nagydíjnak otthont adó pályát. Egyetlen kifogása volt az aszfaltra: „Túl új, túl nyers."
Néhány balszerencsés péntek után Daniel Ricciardónak visszatért a derűlátó énje, szerinte a Red Bullnak lehet keresnivalója.
„Még mindig messze vagyunk, de legalább csökkent a távolság a Mercedeshez képest. A hosszú meneteink, bár a piros zászló miatt nem voltak elég hosszúak, a legjobbak voltak az utóbbi időben – mondta Ricciardo. – Ha vizes lesz az aszfalt, lehet esélyünk a Mercedes ellen, szárazon a második sor lehet a legfőbb célunk."
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:12.123 | átlag: 215.082 km/ó | 36 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.336 | 0.213 mp h. | 36 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.696 | 0.573 | 32 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:12.956 | 0.833 | 24 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:13.035 | 0.912 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:13.099 | 0.976 | 27 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:13.122 | 0.999 | 20 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:13.254 | 1.131 | 35 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:13.333 | 1.210 | 28 |
10. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:13.479 | 1.356 | 33 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:13.497 | 1.374 | 33 |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:13.714 | 1.591 | 37 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:13.882 | 1.759 | 32 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:13.902 | 1.779 | 25 |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:14.204 | 2.081 | 36 |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.209 | 2.086 | 31 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:17.171 | 5.048 | 5 |
Sergio Pérez (mexikói, Force India) műszaki hiba miatt nem vett részt az edzésen. |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:12.764 | átlag: 213.187 km/ó | 30 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.985 | 0.221 mp h. | 32 |
3. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:13.723 | 0.959 | 39 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:13.742 | 0.978 | 30 |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:13.811 | 1.047 | 28 |
6. | Max Verstappen* | holland | Toro Rosso-Renault | 1:13.827 | 1.063 | 26 |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:14.034 | 1.270 | 31 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:14.114 | 1.350 | 32 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:14.136 | 1.372 | 30 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.197 | 1.433 | 27 |
11. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:14.434 | 1.670 | 31 |
12. | Luiz Felipe Nasr* | brazil | Williams-Mercedes | 1:14.522 | 1.758 | 22 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:14.678 | 1.914 | 33 |
14. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:14.902 | 2.138 | 24 |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:15.109 | 2.345 | 23 |
16. | Daniel Juncadella* | spanyol | Force India-Mercedes | 1:16.030 | 3.266 | 17 |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | 1 | |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | idő nélkül | 6 | |
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen indult. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 10 | 14 | 14 | 316 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 14 | 15 | 292 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 8 | 15 | 214 |
4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 15 | 155 |
5. | Sebastian Vettel | – | 4 | 14 | 149 |
6. | Fernando Alonso | – | 2 | 15 | 149 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 11 | 94 |
8. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 83 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 13 | 76 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 11 | 53 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 11 | 47 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 11 | 47 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 7 | 22 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
17. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 608 |
2. | Red Bull-Renault | 363 |
3. | Williams-Mercedes | 238 |
4. | Ferrari | 196 |
5. | McLaren-Mercedes | 147 |
6. | Force India-Mercedes | 123 |
7. | Toro Rosso-Renault | 30 |
8. | Lotus-Renault | 10 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |