A várakozásoknak megfelelően eltörölték a dupla pontos szabályt, így a jövőben ismét ugyanannyi pont jár az összes nagydíj teljesítéséért. A következő szezonban a rmásik, nagy felháborodást keltő regula – miszerint álló rajttal indítják újra a versenyt egy safety caros fázis után – sem lép érvénybe. Ha egy futamot piros zászlóval felfüggesztenek, a korábbiakkal ellentétben a pilótáknak már nem a rajtrácsra, hanem a boxutca végén, a gyors sávban kell felsorakozniuk abban a sorrendben, ahogy visszatértek oda, a versenyt pedig onnan indulva folytathatják. eltörölték a dupla pontos szabályt, így a jövőben ismét ugyanannyi pont jár az összes nagydíj teljesítéséért. A következő szezonban a rmásik, nagy felháborodást keltő regula – miszerint álló rajttal indítják újra a versenyt egy safety caros fázis után – sem lép érvénybe. Ha egy futamot piros zászlóval felfüggesztenek, a korábbiakkal ellentétben a pilótáknak már nem a rajtrácsra, hanem a boxutca végén, a gyors sávban kell felsorakozniuk abban a sorrendben, ahogy visszatértek oda, a versenyt pedig onnan indulva folytathatják.
Ami a biztonság javítását illeti, bevezetik az idén a szabadedzéseken már többször tesztelt virtuális safety cart, melynek célja a versenyhelyzet ideiglenes megszüntetése a pályán. Ezt Jules Bianchi Japán Nagydíjon elszenvedett balesete indokolta, ezért a jövőben akkor „küldik pályára” a VSC-t, ha a pilóták és a mentésen dolgozó pályabírók testi épsége veszélyben van, de nem olyan mértékben, hogy indokolt lenne beküldeni a valódi biztonsági autót. Ami az ezzel kapcsolatos szabályváltoztatást illeti, ezentúl nem kell megvárnia a mezőnynek, míg a lekörözött versenyzők visszavéve a körüket felzárkóznak a mezőny végére – mellesleg ezt továbbra is megtehetik –, a biztonsági autó mindenképp visszatér a boxutcába a kör végén.
Tovább javíthat a biztonságon az a változás, amely szerint a rajt előtti 15 másodperces jelzés után az autón dolgozó szerelőknek tilos a jármű körül maradniuk, ellenkező esetben a versenyzőnek a boxutcából kell rajtolnia, vagy ha ezt nem teszi meg, 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtják a futam alatt. Ugyanez a büntetés jár annak a versenyzőnek, akit csapata veszélyesen enged ki a kerékcserét követően.
Változnak az erőforrások cseréjéért járó büntetések is. Ezentúl ha kicserélik a teljes rendszert, nem a boxutcából kell rajtolni, hanem a büntetések az egyes részegységek cseréjéért járnak, és a rajtrácson való hátrasorolásban valósulnak meg. Amennyiben a pilóta nem tudja az egész büntetést letölteni (kevesebb hellyel kerül hátrébb, mint kellene), a futam alatt további időbüntetést rónak ki rá. Ez is változik az idei szabályhoz képest, mivel eddig tovább lehetett vinni egy büntetést a következő GP-re.
Max Verstappen esetéből kiindulva változtat az FIA a fiatal versenyzők szuperlicencének feltételein. Ezentúl nem kaphat 18 éven aluli pilóta engedélyt F1-es indulásra – ez Verstappenre még nem vonatkozik –, valamint annak, aki indulni szeretne a királykategóriában, ismernie kell a sportszabályzatot és legalább 300 km-es tapasztalattal kell rendelkeznie Formula–1-es autó vezetésében. Ez kiválható, ha legalább két évet teljesített alacsonyabb formaautós kategóriában, és azokban elért bizonyos mennyiségű pontszámot egy meghatározott pontrendszer szerint.