Az FIA határozott célja, hogy korlátozza a csapatok kiadásait, ezért kérte fel a szaktanácsadó vállalatot, hogyjárjon utána, miből gazdálkodnak az istállók, mire költenek, s hogyan lehetne csökkenteni kiadásaikat úgy, hogy hatékonyságuk megmaradna.
A vizsgálatot a Marussia és a Caterham csődje miatt a Force India, Sauber, Lotus hármasra összpontosította a McKinsey. A három csapat 80 és 130 millió font (azaz 107 és 175 millió euró) közötti költségvetésből gazdálkodik.
A 80 millió fontos költségvetést le is bontotta: 28 millió megy az autó tervezésére, építésére és fejlesztésére, 19 a motorra, 5 a versenyzésre, 12 a szélcsatornás, szimulátoros és pályatesztekre, 11 az utazásra és szállításra, és 5 a menedzsmentre. Látható, hogy ebben nincsenek benne a toppilóták fizetései, a többi dolgozó bérét az adott területnél számítják be.
A McKinsey felsorolt olyan megtakarításokat, amelyekről a szurkolók külső szemlélőként nem is szereznének tudomást, azaz nem járna minőségi visszaeséssel. A tanácsadó szerint az autón 35, a motoron 25 százalékot lehetne spórolni, a versenyeztetésen 15, a teszteken 20, a rezsin 5 százalékot takaríthatnának meg.
A Force India 80 millió font helyett 37 millióból is teljesíthetné a szezont, de ahhoz, hogy az istálló, illetve a Toro Rosso, a Sauber és a Williams pusztán a Formula–1 bevételeiből kapott juttatásaiból fedezni tudja a költségvetését, annak 25-30 százalékos csökkentése elégséges.
Ám az F1-ben szereplő nagycsapatok a költségek 15 százalékos csökkentésétől is ódzkodik, így nagy kérdés, mire megy az FIA ezekkel a számokkal, főleg úgy, hogy Bernie Ecclestone is folyton azt mondogatja, a kiscsapatok azért kerülnek bajba, mert nem tudnak spórolni.