F1: hiába a Ferrari tempója, a Mercedes volt Jerez ura

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.05. 17:43
null
Nico Rosberg Jerezben megtett 308 köre több mint négy versenytávnak felel meg (Fotó: Action Images)
A Ferrariról szólt a jerezi teszt, de talán mindenki tisztában van vele, hogy továbbra is a Mercedes az etalon a Formula–1-es mezőnyben – elég csak a megtett köröket, azaz a négy nap alatt teljesített kilométereket megnézni. Statisztikai összegzés Jerezből.

A Ferrari volt a Formula–1-es csapatok első idei kollektív tesztjének sztárcsapata, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel jegyezte a két legjobb köridőt, ráadásul műszaki hibák sem nagyon hátráltatták a Scuderiát. A négynapos gyakorlás után kijelenthető, hogy a Ferrari sokkal jobban áll, mint tavaly ilyenkor, de az nagy kérdés, hogyan áll a Mercedeshez képest?

PILÓTÁK, KÖRÖK, KILOMÉTEREK
körkm
Nico Rosberg 308 1363
Lewis Hamilton 208 921
Kimi Räikkönen 200 885
Felipe Nasr 197 872
Marcus Ericsson 185 819
Carlos Sainz Jr. 183 810
Max Verstappen 170 752
Sebastian Vettel 149 659
Felipe Massa 144 637
Pastor Maldonado 137 606
Valtteri Bottas 134 593
Daniel Ricciardo 84 371
Daniil Kvyat 82 363
Romain Grosjean 53 234
Jenson Button 41 181
Fernando Alonso 38 168

Räikkönen, aki már tavaly is a Ferrarinál versenyzett, nagyon bizakodó, így ha nem is éri utol a csapat egy csapásra a Mercedest, valószínűleg sokkal közelebb kerül hozzá az idén, mint tavaly. A pálya szélén állók megfigyelései szerint az autó nagyon jól mozog, és az aerodinamikai hatékonyság mérésére használt festékkel a levegő által az autó oldalára mázolt ábra is sokkal jobban mutatott, mint tavaly bármikor.

A Ferrari az új autó bemutatásakor két futamgyőzelemről beszélt, kérdés, ez a visszafogottság hasonló barcelonai teszt után megváltozik-e?

A Mercedesnek semmi oka az aggodalomra, Nico Rosberg 308 köre eggyel marad el attól, amennyit a csapat tavaly megtett Jerezben. A riválisok arra is felfigyeltek, hogy a német már az első nap végén a boxkiállásokat gyakorolta, ami azt mutatta, hogy minden fontosabb teendőjével (ennél márpedig szinte csak fontosabbak vannak) megvolt addigra a világbajnok istálló.

Kisebb műszaki problémák előfordultak, de a csapat több mint hét versenytávot teljesített, majdnem kettővel többet, mint a második legtöbb kört megtevő Sauber. A Mercedesnél nagyon elégedettek ezzel a négy nappal, semmi jelét nem mutatják annak, hogy aggódnának bármelyik rivális miatt – csak Rosberg tett egy elismerő megjegyzést a Ferrarira.

CSAPATOK, KÖRÖK, KILOMÉTEREK
kör km
Mercedes 516 2284
Sauber-Ferrari 382 1691
Toro Rosso-Renault 353 1563
Ferrari 349 1545
Williams-Mercedes 278 1230
Lotus-Mercedes 190 841
Red Bull-Renault 166 735
McLaren-Honda 79 349

A tavalyi fő riválisok közül a Williams csendes tesztet zárt, ami olyan volt, mint a csapat bármelyik tavalyi pénteki edzésnapja a nagydíjakon. Körszám és időeredmények tekintetében sem nyújtott kiemelkedőt, de látszik rajta a magabiztosság, és biztosra vehetjük, hogy ha számítani fognak az időeredmények is, ott lesznek az élmezőnyben.

A Red Bulltól is sokat várhatunk, annak ellenére, hogy ez a gyakorolása nem sikerült jól. Sokat állt a boxban a fekete-fehér autó műszaki hiba miatt, amikor meg ment volna, Danyiil Kvjat törte el az egyetlen első légterelőt. A négyszeres világbajnok osztrákok esetében is elmondhatjuk, lesz ez még sokkal jobb is.

Már csak azért is, mert a Toro Rosso sokkal többet tudott körözni, és amit kellett, a Renault megtudta a motorjáról. A Red Bull tavaly bebizonyította, hogy a téli teszteken mutatott gyengélkedésből fel tud állni az idénynyitóra, s most talán nincs is annyira nehéz helyzetben, s lesz még nyolc nagyon hasznos tesztnapja Barcelonában.

MOTOROK, KÖRÖK, KILOMÉTEREK
kör km
Mercedes 984 4357
Ferrari 731 3236
Renault 519 2298
Honda 79 349

A Saubert sem tudjuk ott elképzelni a Melbourne-i időlistán, mint ahol Jerezben volt, a Ferrari-motort használó svájci csapat mind a négy napon a lágy gumikon fért be az első kettőbe. A szponzorokra és befektetőkre is vadászó csapatról nem nehéz azt feltételezni, hogy a figyelem felkeltése volt a fő célja, de Marcus Ericsson ezt cáfolta, elmondta, volt bőven üzemanyag a sárga-kék autóban, amikor a leggyorsabb köreit futotta.

A McLarennél sokat adtak volna azért, hogy annyi kört fussanak, mint a Sauber, de a gyerekbetegségekkel küszködő Honda-motor miatt csak 79 kör jött össze. A derűlátás azonban nem csökkent a wokingi csapatnál, egyelőre bizakodással ellensúlyozzák a problémákat. Február 19-én Barcelonában a motor fejlesztett változata kerül az autóba, talán megbízhatóbb is lesz a mostaninál.

A Pirelli kimutatást készített a Jerezben használt gumikról. A legtöbb készlet a közepesen kemény abroncsokból került az autókra,ezekből összesen 83-at használtak el a csapatok. A keményekből 29-et, a lágyakból 21-et, az intermediate-ekből 16-ot, a téli speciális keverékből 12-t, az esőgumikból 6-ot használtak. A leghosszabb etap egy szett kemény gumin 42 kör volt Rosbergtől, a közepesen 29 szintén Rosbergtől, a téli gumin 34 szintén Rosbergtől, az intermediate-en 25 ugyancsak a Mercedes németjétől. A lágyon Pastor Maldonado ment egyhuzamban legtöbbet, 19 kört.

A szuperlágy gumiból a Pirelli öt készletet vitt Jerezbe, de senki sem próbálta ki.

A JEREZI TESZT (a napi összefoglaló az eredményre kattintva érhető el)
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
1. Vettel 1:22.620
1. Vettel 1:20.984
1. Nasr 1:21.545
1. Räikkönen 1:20.841

 

A LEGJOBB KÖRIDŐK JEREZBEN
nap
gumikeverék
1. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:20.841 4. lágy
2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:20.984 2. közepes
3. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:21.545 3. lágy
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:21.982 3. közepes
5. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:22.019 4. lágy
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:22.172 4. közepes
7. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:22.276 3. lágy
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:22.319 2. lágy
9. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:22.553 4. lágy
10. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:22.713 3. lágy
11. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:23.187 3. lágy
12. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:23.338 1. közepes
13. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:23.802 4. közepes
14. Daniil Kvyat orosz Red Bull-Renault 1:23.975 4. közepes
15. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:27.660 4. közepes
16. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:35.553 3. intermediate

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik