A Ferrari volt a Formula–1-es csapatok első idei kollektív tesztjének sztárcsapata, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel jegyezte a két legjobb köridőt, ráadásul műszaki hibák sem nagyon hátráltatták a Scuderiát. A négynapos gyakorlás után kijelenthető, hogy a Ferrari sokkal jobban áll, mint tavaly ilyenkor, de az nagy kérdés, hogyan áll a Mercedeshez képest?
kör | km | |
Nico Rosberg | 308 | 1363 |
Lewis Hamilton | 208 | 921 |
Kimi Räikkönen | 200 | 885 |
Felipe Nasr | 197 | 872 |
Marcus Ericsson | 185 | 819 |
Carlos Sainz Jr. | 183 | 810 |
Max Verstappen | 170 | 752 |
Sebastian Vettel | 149 | 659 |
Felipe Massa | 144 | 637 |
Pastor Maldonado | 137 | 606 |
Valtteri Bottas | 134 | 593 |
Daniel Ricciardo | 84 | 371 |
Daniil Kvyat | 82 | 363 |
Romain Grosjean | 53 | 234 |
Jenson Button | 41 | 181 |
Fernando Alonso | 38 | 168 |
Räikkönen, aki már tavaly is a Ferrarinál versenyzett, nagyon bizakodó, így ha nem is éri utol a csapat egy csapásra a Mercedest, valószínűleg sokkal közelebb kerül hozzá az idén, mint tavaly. A pálya szélén állók megfigyelései szerint az autó nagyon jól mozog, és az aerodinamikai hatékonyság mérésére használt festékkel a levegő által az autó oldalára mázolt ábra is sokkal jobban mutatott, mint tavaly bármikor.
A Ferrari az új autó bemutatásakor két futamgyőzelemről beszélt, kérdés, ez a visszafogottság hasonló barcelonai teszt után megváltozik-e?
A Mercedesnek semmi oka az aggodalomra, Nico Rosberg 308 köre eggyel marad el attól, amennyit a csapat tavaly megtett Jerezben. A riválisok arra is felfigyeltek, hogy a német már az első nap végén a boxkiállásokat gyakorolta, ami azt mutatta, hogy minden fontosabb teendőjével (ennél márpedig szinte csak fontosabbak vannak) megvolt addigra a világbajnok istálló.
Kisebb műszaki problémák előfordultak, de a csapat több mint hét versenytávot teljesített, majdnem kettővel többet, mint a második legtöbb kört megtevő Sauber. A Mercedesnél nagyon elégedettek ezzel a négy nappal, semmi jelét nem mutatják annak, hogy aggódnának bármelyik rivális miatt – csak Rosberg tett egy elismerő megjegyzést a Ferrarira.
kör | km | |
Mercedes | 516 | 2284 |
Sauber-Ferrari | 382 | 1691 |
Toro Rosso-Renault | 353 | 1563 |
Ferrari | 349 | 1545 |
Williams-Mercedes | 278 | 1230 |
Lotus-Mercedes | 190 | 841 |
Red Bull-Renault | 166 | 735 |
McLaren-Honda | 79 | 349 |
A tavalyi fő riválisok közül a Williams csendes tesztet zárt, ami olyan volt, mint a csapat bármelyik tavalyi pénteki edzésnapja a nagydíjakon. Körszám és időeredmények tekintetében sem nyújtott kiemelkedőt, de látszik rajta a magabiztosság, és biztosra vehetjük, hogy ha számítani fognak az időeredmények is, ott lesznek az élmezőnyben.
A Red Bulltól is sokat várhatunk, annak ellenére, hogy ez a gyakorolása nem sikerült jól. Sokat állt a boxban a fekete-fehér autó műszaki hiba miatt, amikor meg ment volna, Danyiil Kvjat törte el az egyetlen első légterelőt. A négyszeres világbajnok osztrákok esetében is elmondhatjuk, lesz ez még sokkal jobb is.
Már csak azért is, mert a Toro Rosso sokkal többet tudott körözni, és amit kellett, a Renault megtudta a motorjáról. A Red Bull tavaly bebizonyította, hogy a téli teszteken mutatott gyengélkedésből fel tud állni az idénynyitóra, s most talán nincs is annyira nehéz helyzetben, s lesz még nyolc nagyon hasznos tesztnapja Barcelonában.
kör | km | |
Mercedes | 984 | 4357 |
Ferrari | 731 | 3236 |
Renault | 519 | 2298 |
Honda | 79 | 349 |
A Saubert sem tudjuk ott elképzelni a Melbourne-i időlistán, mint ahol Jerezben volt, a Ferrari-motort használó svájci csapat mind a négy napon a lágy gumikon fért be az első kettőbe. A szponzorokra és befektetőkre is vadászó csapatról nem nehéz azt feltételezni, hogy a figyelem felkeltése volt a fő célja, de Marcus Ericsson ezt cáfolta, elmondta, volt bőven üzemanyag a sárga-kék autóban, amikor a leggyorsabb köreit futotta.
A McLarennél sokat adtak volna azért, hogy annyi kört fussanak, mint a Sauber, de a gyerekbetegségekkel küszködő Honda-motor miatt csak 79 kör jött össze. A derűlátás azonban nem csökkent a wokingi csapatnál, egyelőre bizakodással ellensúlyozzák a problémákat. Február 19-én Barcelonában a motor fejlesztett változata kerül az autóba, talán megbízhatóbb is lesz a mostaninál.
A Pirelli kimutatást készített a Jerezben használt gumikról. A legtöbb készlet a közepesen kemény abroncsokból került az autókra,ezekből összesen 83-at használtak el a csapatok. A keményekből 29-et, a lágyakból 21-et, az intermediate-ekből 16-ot, a téli speciális keverékből 12-t, az esőgumikból 6-ot használtak. A leghosszabb etap egy szett kemény gumin 42 kör volt Rosbergtől, a közepesen 29 szintén Rosbergtől, a téli gumin 34 szintén Rosbergtől, az intermediate-en 25 ugyancsak a Mercedes németjétől. A lágyon Pastor Maldonado ment egyhuzamban legtöbbet, 19 kört.
A szuperlágy gumiból a Pirelli öt készletet vitt Jerezbe, de senki sem próbálta ki.
február 1. | február 2. | február 3. | február 4. |
1. Vettel 1:22.620 | 1. Vettel 1:20.984 | 1. Nasr 1:21.545 | 1. Räikkönen 1:20.841 |
nap | gumikeverék | |||||
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:20.841 | 4. | lágy |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:20.984 | 2. | közepes |
3. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:21.545 | 3. | lágy |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.982 | 3. | közepes |
5. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:22.019 | 4. | lágy |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.172 | 4. | közepes |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:22.276 | 3. | lágy |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:22.319 | 2. | lágy |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:22.553 | 4. | lágy |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:22.713 | 3. | lágy |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:23.187 | 3. | lágy |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:23.338 | 1. | közepes |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:23.802 | 4. | közepes |
14. | Daniil Kvyat | orosz | Red Bull-Renault | 1:23.975 | 4. | közepes |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:27.660 | 4. | közepes |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:35.553 | 3. | intermediate |
A 2014-ES JEREZI TESZT | |||
január 28. | január 29. | január 30. | január 31. |
1. Räikkönen 1:27.104 | 1. Button 1:24.165 | 1. Magnussen 1:23.276 | 1. Massa 1:28.229 |
Lépéselőnyben a Mercedes, de várjunk az eredményhirdetéssel! – összegzés |