Hamiltonnak két gyors kör elég volt, Räikkönen Rosberg előtt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.27. 06:50
null
A sok problémával küzdő Hamilton a második mért körével leiskolázta a mezőnyt Sepangban (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton autója az első szabadedzésen meghibásodott, a másodikon ezért csak 40 perces késéssel tudott elindulni, és akkor sem volt minden tökéletes. Így is csupán a második gyors köréig kellett várni, hogy a nap legjobb időeredményét érje el, megelőzve Kimi Räikkönent, aki a feljavult Ferrarival a forró aszfalton veszélyesnek tűnt. Nico Rosberg és Sebastian Vettel elrontotta a gyors körét a lágyabb gumikon, miközben Danyiil Kvjat megmutatta, rá is számíthat a Red Bull.

Ha azt vesszük, hogy Lewis Hamilton az első szabadedzést mért kör nélkül zárta motorhiba miatt, a másodikról pedig negyven percet „késett” a W06-os szerelése miatt, majd mindössze a második értékelhető mért körét futva csaknem négy tizedet vert Kimi Räikkönenre, megkérdőjelezhetetlen a Mercedes és a világbajnoki címvédő pilóta fölénye.

Ám ha azt is nézzük, hogy Hamilton gyors köre a lágyabb gumikeveréken problémamentesnek tűnt, miközben csapattársának és a két Ferrarinak is „közbejött valami”, árnyaltabb a kép.

Nico Rosberg az első mért körét elrontotta, megcsúszott az egyik kanyarban, így csak másodjára tudott javítani korábbi gyors körén, de az első szabadedzésen kemény keveréken elért eredményétől így is elmaradt.

A Ferrari versenyzőinek is meg kellett szakítaniuk az első mért körüket, Roberto Merhi ugyanis éppen akkor csúszott a bukótérbe és okozott piros zászlós szünetet, amikor a vörös autók gyors körön voltak. Második próbálkozásra Sebastian Vettel megpördült, és nem is igyekezett tovább, míg Räikkönen Rosberget megelőzve az élre állt, és ott is maradt Hamilton megjelenéséig.

Az igazán érdekes a Ferrari beállítása, a Scuderia autói ugyanis az egyenes szakaszokon gyorsabbak a Mercedeseknél, amelyek a pálya középső, kanyargós részén szerzik vissza, amit máshol elvesztenek. Ha esős lesz az időmérő, és a Ferrari szerencsével a Mercedes elé kerül, még izgalmas futam is kerekedhet belőle, akár szárazon is.

A Mercedeshez és a Ferrarihoz a Williams-Mercedeseket megelőző Danyiil Kvjat került legközelebb, pedig a Red Bullnak is rengeteg problémája volt – Daniel Ricciardo a lágyabb gumikat ki sem próbálhatta, mert a hatból csak öt henger működött a motorjában. A Red Bull és a Renault huzavonája várhatóan tovább folytatódik.

Hátul a McLaren-Honda Fernando Alonsóval a volánjánál sem táltosodott meg, de látszott, hogy a spanyol nagyon akar – ez a rossz autóval csúszkálásban mutatkozott meg a jó köridő helyett. A McLaren közel került a Force Indiához, és ami (egyelőre) még fontosabb, simán maga mögött hagyta a két Manort.

A kiscsapat gépeitől már az is szép volt, hogy elindultak, és Merhi kicsúszásáig jól is mentek. Ám a 107 százalékos határon belülre csak Will Stevens került be. A 107 százalék várhatóan azon fog múlni, hogy a Mercedesnek a lassabb gumik is elegendőek lesznek-e az időmérő első szakaszából való továbbjutáshoz, és nem tolják ki a határt a lágyabb abroncsokon. Minden jel arra mutat, hogy igen.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:39.790 átlag: 199.967 km/ó 16 kör
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:40.163 0.373 mp h. 29
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.218 0.428 26
4. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:40.346 0.556 17
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:40.450 0.660 31
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:40.560 0.770 27
7. Sebastian Vettel német Ferrari 1:40.652 0.862 29
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:41.220 1.430 30
9. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:41.261 1.471 30
10. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:41.799 2.009 8
11. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:41.877 2.087 15
12. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:41.988 2.198 30
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:42.242 2.452 24
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:42.291 2.501 31
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:42.330 2.540 28
16. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:42.506 2.716 25
17. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:42.637 2.847 24
18. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:42.948 3.158 7
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:45.704 5.914 12
20. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:47.229 7.439 6

AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE

8.31 Vége az edzésnek, amely megerősítette, hogy a Ferrari kerülhet legközelebb a Mercedesekhez – a kérdés az, elég közel kerülnek-e ahhoz, hogy a győzelemért csatázhassanak?

8.29 Óriási különbségek vannak a gumik állapota miatt az autók között, nemcsak köridőben, úttartásban is. A belső kamerás felvételekből látszik, hogy pillanatok alatt utol lehet érni azt, aki már szenved az abroncsain. Több másodperces különbségek vannak köridők terén.

8.26 A Mercedes kerékcsere-gyakorlat előtt elpróbálta a tíz másodperces stop-and-go büntetést is.

8.22 Alonso a célegyenesre fordító kanyarban kisodródott, és ha már így járt, a boxutca felé vette az irányt.

8.17 Alonso jelezte, nem látja a fogyasztási adatokat a kijelzőjén, mondják neki rádión, ha valamit tudnia kell. A két McLaren-Honda csak a Manor párosát és a piros zászlós szünet óta a boxban ragadt Grosjeant előzi meg. Viszont nincs messze a Force Indiáktól.

8.16 Hamilton jelentette, hogy nagyon csúszós a pálya. A többiek mindezt csúszkálással jelezték csapatuk felé.

8.14 Két nap múlva ilyenkor (az óraátállítás miatt 9.14-kor) már menni fog a verseny. Ebből a szempontból sokatmondóak lehetnek a teli tankos menetek, főleg a lágyabb gumikon. A jelek szerint 4-5 kör után jelentősen elkopnak a közepesen kemény gumik ebben a forróságban.

8.10 Miközben Ricciardo a boxban áll, Kvjat mutatta meg, mit tud a Red Bull: a két Williams-Mercedest megelőzve a 4. helyen áll.

8.07 1:39.790-nel az élre is állt a Mercedesszel. 373 ezredet vert Räikkönenre. Ez Sepangban mindössze a 11. köre idén, de így is simán megverte a Ferrarit.

8.06 Räikkönen a hátsó egyenesben megelőzte Hamiltont, aki azt követően lassított, hogy szabad levegőn kezdje meg gyors körét.

8.04 Hamilton elhagyta a boxutcát, a gyorsabb abroncsok vannak az autóján. Räikkönen megelőzése a cél.

8.02 Ricciardo Red Bullja a garázsban vesztegel, a szerelők tanácstalanul állnak körülötte. Hamilton viszont visszaült a Mercedesébe. Egyikük sem ment mért kört a lágyabb gumikon.

7.57 Räikkönen viszonylag sima kört futott a lágyabb gumikon, bár a piros zászló miatt csak a második kísérletére tehette meg körét, azaz nem volt ideális a helyzet. Ám még mindig jobb volt, mint Rosberg és Vettel esete: a két német megcsúszott, a ferraris tönkre is tette a gumijait. A Williamsnek összejött a két jó kör, Hamilton meg sem próbálhatta.

7.54 Ericsson megtankolt Sauberjével visszatért a pályára.

A 17. MALAJZIAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: Rosberg a két Ferrari előtt, Hamilton Mercedese leállt
7.00–8.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
7.00–8.00: 3. szabadedzés
10.00–11.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja (hajnalban óraátállítás!)
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

7.53 Hamilton kiszállt a Mercedesből – bosszantó lehet. Grosjean sem fog visszatérni már a pályára, közölte a Lotus.

7.50 A túl forró aszfalton a lágyabb gumikon sem olyan gyorsak az autók, mint délelőtt a keményeken. Räikkönen, Rosberg, Bottas, Massa, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ericsson, Kvjat, Ricciardo az első tíz sorrendje.

7.47 Rosberg 1:40.218-cal nem tudta visszavenni a vezetést, 55 ezreddel elmaradt Raikkönentől. Hamilton autójával újabb gond van, visszament a boxba. Megint a telemetria szállt el.

7.45 Räikkönen 1:40.163-mal átvette a vezetést. Rosberg újabb gyors körbe kezdett korábbi hibája után, a gumijai nem sérültek meg.

7.44 Rosberg elrontotta a gyors körét, bár nem pördült meg. A Williamsnél is a fehér oldalú gumik vannak az autókon, Bottas 1:40.5-öt, Massa 1:40.6-ot ment.

7.43 Rosberg is a gyorsabb abroncsokon a pályán. Hamilton a keményeken 5.

7.41 Vettel a lágyabb gumikon jött ki, ugyanúgy megcsúszott a 11-es kanyarban, mint korábban Merhi, de nem csúszott el a kavicságyig, a fűről vissza tudott jönni a pályára. A közepes gumis gyors körének viszont lőttek.

7.40 Hamilton a pályán, akárcsak Bottas, Vettel és Grosjean, aki a Lotus motorhibájára panaszkodik, a Mercedes elvesztette az erejét..

7.38 Újraindult az edzés. Tavaly a második szabadedzésen Rosberg volt a leggyorsabb 1:39.909-cel, de Räikkönen Ferrarija és Vettel Red Bullja is 1:40 alá került. A 2014-es malajziai hétvége legjobb körét Rosberg a 3. szabadedzésen futotta: 1:39.008-at ment.

7.37 Merhi 1:47.2-vel áll, fél másodperccel Stevens mögött.

7.36 A traktor felemelte a Marussiát, miközben Hamilton beült a Mercedesébe. Zöld lámpánál várhatóan kimegy a pályára.

7.34 Vettel, Räikkönen és Ericsson a közepesen kemény gumikon volt a pályán, vissza kell menniük a boxba. Kvjat is éppen kijött a depóból.

7.33 Piros zászló Merhi kicsúszása miatt. A 11-es kanyar bukóterében állt le a Marussia.

7.32 Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Massa, Verstappen, Ricciardo, Ericsson, Sainz, Grosjean, Alonso, nasr, Button, Maldonado, Hülkenberg, Pérez, Stevens, Merhi a sorrend. A lista végén álló spanyol a kavicságyban ragadt kicsúszása után.

Marussia-Ferrari a pályán Sepangban
Marussia-Ferrari a pályán Sepangban

7.29 Hamilton készen áll, de még egy picit várnia kell a 44-es rajtszámú Mercedesre. Most csak Hülkenberg és Merhi van a pályán.

7.25 Rosberg 1:40.282-re javított a 60 fokos aszfalton, amelyen már tojást is lehetne sütni. A Pirelli mérései szerint tavaly az egész idény során nem köröztek ilyen forró útfelületen.

7.20 Hamilton és Merhi még nem volt a pályán, Kvjatnak sincs mért köre. Hamilton Mercedes-motorja korábban beindult, de az autó azóta sem került le az állványról.

7.19 Rosberg 1:40.438-cal máris az élre állt.

Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!

7.17 Bottas és Massa áll a két Ferrari mögött, aztán Verstappen, Ricciardo, Ericsson, Sainz, Grosjean a sorrend. Már Rosberg is a pályán a Mercedesszel.

7.16 Felipe Nasr is megtette első mért körét a Sauberrel ezen a hétvégén. Az első edzésen Rafael Marciellónak kölcsönadott autóval a 15. helyen áll a brazil.

7.15 A Mercedes közben azzal tüntet a bukósisakok átfestésének tilalma ellen, hogy Hamilton Petronas-színű fejvédőjét mintegy kiállítási tárgyként a garázs közepére helyezte.

7.13 Vettel csütörtökön lemondta a Mercedes értekezletére szóló meghívását, mert úgy érzi, egyre inkább reklámszaga lett a történetnek.

7.11 Vettel újabb gyors körön, az első két szektorban tovább gyorsult, a vége 1:40.652 lett. A Mercedeseket egyelőre nem láttuk, még Rosbergét sem.

7.08 Vettel 1:40.980-nal az élen.

7.07 Räikkönen lassú nyitó kör után 1:41.002-t ment, miközben Hamilton autója lassan menetre kész állapotba kerül.

7.04 Stevens első köre 1:46.765 perc.

7.02 Räikkönen hajtott ki másodikként a pályára. A Ferrari az első edzésen a vártnál közelebb került a Mercedeshez – vajon mire lesz képes ezen a hétvégén?

A Ferrari lehet a Mercedes legközelebbi üldözője Sepangban
A Ferrari lehet a Mercedes legközelebbi üldözője Sepangban

7.00 Elindult az óra, az egyik Marussia az első a pályán, Stevens az.

6.57 A hivatalos előrejelzések szerint 20 százalék esély van arra, hogy esni fog az eső az edzésen. Egyelőre semmi jel nem utal erre. A levegő 32 fokos, az aszfalt viszont már 59! Szüksége is lesz Nico Rosbergnek a szárnyas betétre!

6.52 Az első edzés után a Williams ellen vizsgálatot indított a sportfelügyelő testület, mert Felipe Massa nem ért vissza a boxba a 30. perc előtt z első készlet kemény gumikon, amelyeket a Pirelli a szabályok szerint mindenkinek csak az első tréning harmadáig biztosít. A büntetés 10 ezer eurós bírság, amelyet felfüggesztve róttak ki, akárcsak a Toro Rosso esetében tavaly.

6.50 Köszöntjük olvasóinkat, máris folytatódik a Malajziai Nagydíjat végigkísérő közvetítéssorozatunk.Sepangban továbbra is kíméletlen a hőség.

A Mercedesnél Lewis Hamilton első edzésen tönkrement autóját sikerült megjavítani, már felbőgött a motor az autóban, amelyet továbbra is állványra szerelve vizsgálnak.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik