F1: Ecclestone bekeményített, a Mercedest támadja

Vágólapra másolva!
2015.04.09. 15:22
null
Bernie Ecclestone szerint a Mercedes tehet arról, hogy sötét felhők gyülekeznek az F1 egén (Fotó: AFP)
Két hete Malajziában a Ferrari a pályán kibillentette a Mercedest tavaly óta megszokott pozíciójából, legyőzte a német istálló autóit. A Kínai Nagydíjon a címvédő csapat visszavágna, de  a pályán kívüli támadásokra is fel kell készülnie. Bernie Ecclestone ugyanis hadjáratot indított a Mercedes és csapatfőnöke, Toto Wolff ellen.

Bernie Ecclestone csatlakozott Max Mosleyhoz, a Nemzetközi Automobil-szövetség korábbi elnökéhez, aki szerint a Formula–1 jelenlegi rendszerében tönkre fog menni. Ám amíg Mosley a sportág pénzügyi állapota miatt aggódik, a 84 éves Ecclestone a motorokban látja a problémák eredetét.

„Nem fogom nézni, ahogy a Formula–1 lerombolja magát, csak mert néhány ember óriási hibát követett el. A nézők visszakövetelik a hangos autókat, a csapatok pedig az alacsony költségeket. A V8-as motorok idején a versenyek is jobbak voltak – mondta a Sport Bildnek Ecclestone, aki szerint azok teszik tönkre az F1-et, akik ragaszkodnak a jelenlegi erőforrásokhoz, főleg a Mercedes. – Mindenki tisztában van vele, hogy az F1 bajban van, de mi meg sem próbálunk tenni a helyzet ellen. Ülünk, és várjuk, hogy tönkremenjen. Toto Wolffnak lesz egy szép vésett felirat a sírkövén, miszerint »Segített megölni az F1-et«. Nem egyedül teszi, de sokat segít benne. Megpróbálok közbenjárni az FIA-nál, és ha valakinek nem tetszik, elmondhatja a véleményét. De ötven évem ment rá az F1-re, nem hagyom, hogy néhány ember önzősége tönkretegye."

A 12. KÍNAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
4.00–5.30: 1. szabadedzés
8.00–9.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
6.00–7.00: 3. szabadedzés
9.00–10.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Ecclestone és Mosley is tudja, hogy változás csak akkor várható, ha minden csapat beleegyezik. A jelenlegi motorokról való átálláshoz az összes csapat beleegyezése szükséges lenne, ám a Mercedes és a Honda mellett a jelenleg gyengélkedő Renault is elsősorban a hibrid technológia miatt vállal szerepet az F1-ben – márpedig nélkülük nehéz lesz változtatni.

„A Mercedes nagyrészt a jelenlegi technológia miatt van az F1-ben, a marketingstratégiánk a hibrid Formula–1 köré épül. A helyzet nem olyan rémisztő, a Ferrari utolért minket. Még mindig elöl vagyunk, de fogy az előnyünk – mondta Toto Wolff. – A nézők sem mindenhonnan tűntek el, Angliában továbbra is tele vannak a lelátók. Talán Németországban éppen a korábbi sikerek utáni »másnaposság« gyötri az F1-es rajongókat."

Wolff azért jelezte, hogy a Mercedes nem engedi túl közel magához vetélytársait, a fejlesztési ütemtervet módosítva felgyorsította az új alkatrészek leszállítását, és Kínában nagyszabású visszavágásra készül a Ferrarival szemben. Többek között új első légterelővel érkezik Sanghajba.

„Riválisaink feljebb léptek egy szinttel, ami jó jelzés volt, hogy nekünk is össze kell szednünk magunkat. Felgyorsítottunk néhány fejlesztési folyamatot, de nem kezdtünk el kapkodni. Igyekszünk nyugodtak maradni, mert mi is történt? Visszakerült az F1 a normál kerékvágásba, azaz nem egy csapat van az élen, hanem több küzd egymással – mondta Wolff. – Felkészültünk a csatára, s már Kínában odatesszük magunkat. Nico itt nyert először, Lewisnak is vannak jó emlékei innen. Megvannak a megfelelő eszközeink a sikerhez, és használni is fogjuk őket."

Lewis Hamilton és Nico Rosberg úgy véli, a Ferrari a hűvösebb kínai időjárásban nem kel versenyre velük. Sanghajban várhatóan pénteken és szombaton sem éri el a húsz fokot a nappali hőmérséklet, vasárnapra pedig csapadékot jósolnak, a jelenlegi előrejelzések szerint 55 százalék esély van arra, hogy napközben esni fog az eső.

A Malajziában nyerő Sebastian Vettel sem dédelget hiú ábrándokat.

„Tisztában vagyunk vele, mi lehet a célunk a Kínai Nagydíjon. Szeretnénk bebizonyítani, hogy erősek vagyunk, de a Mercedes erősebb – mondta Vettel. – Nem hiszem, hogy a Mercedes Sepangban visszavett volna, inkább a körülmények játszottak a kezünkre. Változnak az erőviszonyok, járunk fent és lent, egyelőre az a fő célunk, hogy a lehető legtöbbet legyünk fent. Ez azt jelenti, hogy be kell betonoznunk magunkat a Mercedes és többi üldözője, mint a Williams és a Red Bull, közé. Ehhez tartozik, hogy jó lenne egyre közelebb kerülni a Mercedeshez, mert minél közelebb vagyunk, annál nagyobb esélyünk nyílik arra, hogy kihasználjuk a kínálkozó lehetőségeket."

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 1 2 2 43
2. Sebastian Vettel 1 2 2 40
3. Nico Rosberg 2 2 33
4. Felipe Massa 2 20
5. Kimi Räikkönen 1 12
6. Valtteri Bottas 1 10
6. Felipe Nasr 1 10
8. Daniel Ricciardo 2 9
9. Nico Hülkenberg 1 6
9. Max Verstappen 1 6
11. Carlos Sainz Jr. 2 6
12. Marcus Ericsson 1 4
13. Danyiil Kvjat 1 2
14. Sergio Pérez 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 76
2. Ferrari 52
3. Williams-Mercedes 30
4. Sauber-Ferrari 14
5. Toro Rosso-Renault 12
6. Red Bull-Renault 11
7. Force India-Mercedes 7

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik