Bernie Ecclestone szerint 2017-ben engedni kellene a csapatoknak, hogy riválisaiktól vásárolt kasztnival versenyezzenek, így sokkal kisebb költségvetéssel tudnának működni. Sőt, a leghatékonyabb módszer egy szint alatt az egységes kasztni és motor lenne, ebben az esetben ugyanis elfelejthetnék a kiscsapatok a fizető pilótákat...
A Lotus és a Sauber már jelezte, hogy ezzel tönkretennék a kisebb konstruktőröket, amelyek saját kasztnit építenek, de nem tudnák tartani a lépést azokkal az új csapatokkal, amelyek a legjobb istállóktól kapnák az autót.
Ecclestone-nak Angliában újabb küzdelmet kell vívnia a pénze miatt, ezúttal az adóhatóságok követelnek rajta egymilliárd fontot.
Az F1-es pénzforrásokba is belekötöttek Monacóban, egy szervezet szerint be kellene tiltani az alkoholreklámokat, illetve ki kellene zárni az alkoholt forgalmazó cégeket a szponzorációból. A felhívást intéző egylet szerint az F1 öt másodpercenként mutat a közvetítésekben alkoholreklámot, miközben „az FIA képmutatóan próbálja felhívni a figyelmet a közutak biztonságára és a biztonságos autóvezetésre".
A McLaren, a Williams és a Force India áll szerződésben alkoholgyártókkal, míg a Johnny Walker az F1 hivatalos whiskyje.
A Pirelli szombaton jelezte, versenybe száll a 2017 és 2019 közötti egyedüli gumiszállítói megbízásért, amelyért várhatóan a Michelinnel kell megküzdenie. A keréktárcsák minden bizonnyal nagyobbak lesznek a mostaninál, a 13 col helyett 18 vagy 19 lesz az átmérőjük.
Monacóban a pilóták évek óta használtak egyedi sisakfestést, amit az idei szabályok már tiltanak. Daniel Ricciardo mérges a kialakult helyzet miatt, ugyanis akárcsak Lewis Hamiltonnak a Malajziai Nagydíjra, elkészült a különleges festésű sisakja, mégsem viselheti.