„Jó jel, hogy négy Renault motoros autó is célba ért Barcelonában fehér füst nélkül – mondta Horner a futamot követően, mely során mindkét Red Bullt lekörözték. – A teljesítmény növelésére kell koncentrálnunk, mielőtt túl késő lesz. A Renault kiváló megoldásokkal készül, de a munkálatok még folyamatban vannak. A megbízhatóság miatt aggódnak, így a szezon második feléig nem számíthatunk jelentős javulásra.”
„Megbízhatóság terén annyira rosszul állunk, hogy ezt a szezont tulajdonképpen le is írhatjuk, szóval inkább a teljesítményre kellene fókuszálni még akkor is, ha húsz motort használunk el. A konzervatív hozzáállásnál hasznosabb lenne, ha tanulnánk és fejlődnénk a következő szezonra készülve. Sokkal könnyebb gyors autót építeni, vagy egy erős motort megbízhatóvá tenni, mint stabil autót fürgévé változtatni. Mindig is az volt a filozófiánk, hogy a teljesítményre koncentráljunk.”
„A Renault tudja, hogy mi a fejlesztés hátránya, a kérdés, hogy miként találnak megoldást a problémára – itt akadt el a motorszállító. Különböző lehetőségeket elemeznek, de nincs még meghatározva az irány. Remélhetőleg sikerrel járnak, de azt figyelembe kell venni, hogy a motornál jóval nehezebb eredményt elérni, mint a váz esetében.”
A Renault és a Red Bull katasztrofálisan teljesít a 2015-ös szezonban, a Milton Keynes-i központú istálló harminc ponttal negyedik helyen áll a konstruktőrök versenyében. Daniel Ricciardo már a negyedik, a szabályok értelmében utolsó engedélyezett motorját használja. Ha ezt az erőforrást is cserélni kell, akkor rajthelybüntetésekre számíthat az ausztrál.
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 202 |
2. | Ferrari | 132 |
3. | Williams-Mercedes | 81 |
4. | Red Bull-Renault | 30 |
5. | Sauber-Ferrari | 19 |
6. | Lotus-Mercedes | 16 |
7. | Toro Rosso-Renault | 14 |
8. | Force India-Mercedes | 11 |