Lewis Hamilton elismerte, hogy a Monacói Nagydíj időmérő edzésének utolsó szakaszában ő döntheti el, melyik Mercedes-pilóta menjen elsőként a pályára, de azt cáfolta, hogy ezt a tavalyi összezörrenés miatt döntötte el a csapat vezetősége.
Mint ismert, tavaly Rosberg ment ki elsőként a végén, miközben az élen állt, de a gyors körét nem fejezte be, hanem a Mirabeau-nál a bukótérbe csúszott, ahonnan kitolatott. Emiatt sárga zászlókat lengettek, így a többieknek lassítaniuk kellett, és Hamilton biztos volt benne, hogy Rosberg szándékosan tett keresztbe neki, nehogy átvegye a vezetést, és megszerezze a Monte-Carlóban különösen fontos pole pozíciót – Rosberg másnap a pole-ból indulva simán meg is nyerte a versenyt.
„Én dönthetek, ez így van, és nagyon örülök neki. Ez már az első versenyen eldőlt, megbeszéltük, hogy felváltva döntjük el, ki határozza meg a sorrendet, és Melbourne-ben pénzfeldobással döntöttünk. Nico nyert, így az övé az összes páratlan sorszámú futam, az enyémek a páros versenyek, mint Monaco is – mondta Hamilton. – Pályáról pályára változik, hogy előbb érdemes menni vagy később. Persze mindig ott van a lehetősége, hogy elszúrod a választást. Nem félek, hogy megismétlődik a tavalyi eset, csak arra figyelek, hogy jobb kört menjek, mint egy évvel ezelőtt."
CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: Heten is befértek a két Mercedes közé Monacóban |
2. szabadedzés: Hamilton volt a leggyorsabb, mielőtt eláztak |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Alonso: Az új szabályok bizonyítják, visszalépett az F1 |
A Mercedes Hamiltonnak kedvez a monacói időmérőn |
Hamilton és a Mercedes három évvel hosszabbított – hivatalos |
Nico Rosberg az első edzésen a falnak koccant, sokáig a boxban maradt, s csak kilencedik lett, a második tréningen viszont az eső előtt javított.
„Nincs gond az autóval, csak az első edzésen új ívet próbáltam, amire azt mondta a mérnököm, ezt a versenyen ne erőltessem – viccelődött a német. – A második edzésen minden rendben volt, nem lesz gond. Az eső váratlanul jött, nem számítottunk rá, mint ahogy mások sem, ezért nem próbálta ki senki a szuperlágyat."
A Ferrari Barcelonában nagy vereséget szenvedett a Mercedestől, de Sebastian Vettel szerint Monacóban megint szoros lesz a verseny a két csapat között.
„Nem tudom, milyen szokott lenni a Ferrari Monacóban, de az idén mindenhol jobbak voltunk, mint tavaly. Az autó mindenféle pályatípuson jól megy, egyedül a barcelonai utolsó szektorban voltak gondjaink, de ez inkább kisiklás volt, mint alapvető hiba az autón. Abban bízom, hogy az első négy versenyhez fog hasonlítani a teljesítményünk" – mondta Vettel, aki az első edzésen a negyedik, a másodikon harmadik lett.
Vettel kifejtette, hogy bár a barcelonai utolsó szektor hasonlít a monacói pályakarakterisztikájához, valami fontos eltérés volt, és ezért nem nevezhető az ottani teljesítmény mérvadónak.
„Barcelonában a két legkeményebb keverékű abroncsot használtuk, míg Monacóban először kerülnek fel az autókra a szuperlágy gumik. Ma még nem ismertük meg azokat, várni kell még két napot" – mondta Vettel, aki abban bízik, hogy a lágyabb keverék kedvezni fog a Ferrarinak.
Az első edzést Vettel előtt záró Daniel Ricciardo szerint a Red Bull ama csapatok közé tartozik, a melyek a monacói pályában látják az esélyt a kiugrásra. Ez az esetükben a Ferrari megszorongatása lehet.
„Jól indult a hétvégénk, semmi rosszat nem érzek az autón, úgy érzem, a Mercedes mögötti sűrű mezőnyben ott lehetünk, és ha mindent tökéletesen csinálunk, az időmérőn beférhetünk a két Ferrari közé – mondta Ricciardo. – A Williamst meg kell előznünk, és még az sem kizárt, hogy mindkét Ferrarit megelőzzük. A Toro Rosso megint erős, sok múlhat azon, mennyire lesz meleg szombaton."
Ricciardo főnöke, Christian Horner a napokban vette feleségül Geri Halliwell énekesnőt, s jó kedvűen nyilatkozgatott a csütörtöki edzések után.
„Tulajdonképpen a nászutamon vagyok itt, Monacóban, együtt az összes barátommal – utalt a riválisokra és az újságírókra Horner, aki szerint az F1 problémáit csak úgy lehetne megoldani, ha Bernie Ecclestone és Jean Todt, az FIA elnöke a kezébe venné az irányítást. – Nem jó, hogy a csapatok döntenek mindenről. A Force India több pénzt akar, a Mercedes most semmiféle változtatásba nem megy bele, mi a motorokra vonatkozó szabályt módosítanánk. Egy helyben toporgunk, csak keménykezű irányító húzhat ki minket ebből a helyzetből."
Az első szabadedzésen második Max Verstappenről azt mondta, „káprázatos eredmény valakitől, aki a koránál fogva még autót sem bérelhet, hogy a közutakon vezessen. A két Toro Rosso-pilóta eddig az év nagy sztorija.”
Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke elmondta a monacói pályán először ma vezető hollandról, hogy nemcsak a sebessége elképesztő, hanem az az érzék is, amivel a mérnökökkel beszél az autó beállításairól.
„Nagyon örülök, hogy nálunk versenyez. Körről körre gyorsult úgy, hogy még csak nem is hibázott. Költségvetésünknél fogva nem kelhetünk versenyre egyes csapatokkal, de ha vasárnap esik, Max vagy Carlos odaérhet a dobogóra” – mondta Tost.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.192 | átlag: 155.627 km/ó | 12 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.932 | 0.740 mp h. | 15 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:18.295 | 1.103 | 14 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.543 | 1.351 | 15 |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:18.548 | 1.356 | 16 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:18.659 | 1.467 | 14 |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:18.782 | 1.590 | 12 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:18.906 | 1.714 | 18 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:19.151 | 1.959 | 13 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:19.266 | 2.074 | 13 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:19.300 | 2.108 | 13 |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:19.560 | 2.368 | 15 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:19.566 | 2.374 | 14 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:19.577 | 2.385 | 13 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:19.606 | 2.414 | 14 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:19.639 | 2.447 | 13 |
17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:20.263 | 3.071 | 10 |
18. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:22.017 | 4.825 | 9 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:22.943 | 5.751 | 13 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.750 | átlag: 152.685 km/ó | 49 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:18.899 | 0.149 mp h. | 42 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:19.086 | 0.336 | 27 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:19.134 | 0.384 | 31 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:19.245 | 0.495 | 40 |
6. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:19.454 | 0.704 | 35 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:19.520 | 0.770 | 33 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:19.679 | 0.929 | 31 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:19.762 | 1.012 | 47 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:19.766 | 1.016 | 32 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:19.791 | 1.041 | 28 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:20.202 | 1.452 | 15 |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:20.274 | 1.524 | 34 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:20.619 | 1.869 | 35 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:20.784 | 2.034 | 34 |
16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:20.857 | 2.107 | 24 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:20.917 | 2.167 | 36 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:21.219 | 2.469 | 25 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:23.234 | 4.484 | 28 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:23.404 | 4.654 | 31 |