Nico Rosberg a harmadik szakaszban rögvest 1:24.681 perccel indított az első gyors körében, és az edzés leintéséig sikeresen „őrizte” nagyszerű idejét, Lewis Hamilton ugyanis nem tudott javítani a második gyors körében. A wiesbadeni pilóta pályafutása 16. pole-ját könyvelte el, legutóbb 2014-ben Abu-Dzabiban volt edzéselső.
„A körülmények nagyon megnehezítették a dolgunkat, de hála a csapatnak, sikerült eltalálnunk a beállításokat. Nagyon jól éreztem magam eddig a kocsiban, és sikerült edzésről edzésre javulnom. Most abban reménykedem, a rajt után sikerül majd kontroll alatt tartanom a futamot. Nagyon várom már, hiába volt eddig remek a hétvégém, mindig a vasárnap számít igazán” – mondta Rosberg, aki az első és a harmadik szabadedzést is megnyerte.
Mercedeses csapattársa nem szomorkodott a vereség miatt.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Mercedes-Ferrari: minden a régiben? |
2. szabadedzés: Hamilton az élen Vettel előtt, Button 7. a McLarennel, a Red Bull nem javul |
Vettel: Ugyanakkora a hátrányunk, ami nem jó hír |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel megint befért a két Mercedes közé |
Időmérő: Rosberg először a pole-ban, Hamilton „csak” a második |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
„Elég furcsa volt a mai időmérő, mindent megtettem, amit csak tudtam, mégsem voltam elég gyors, Nico remek munkát végzett. Hozzá kell tennem azonban, hogy az ő autójának végig jobb volt az egyensúlya pénteken és szombaton, mint nekem. A második pozíció azért egyáltalán nem rossz, persze egy pole mindig könnyebbé teszi a versenyt” – nyilatkozta Hamilton, akinek ezzel megszakadt az idei pole-hegemóniája.
A harmadik rajtrácsról induló Sebastian Vettel a Spanyol GP előtt azt mondta, ezen a hétvégén dől el, hogy lesz-e esélye a Ferrarinak a Mercedesszel szemben az idei világbajnokságon. A pénteki tapasztalatok nem sok jót ígértek a négyszeres világbajnoknak. És a szombatiak?
„Nem igazán jó, hogy Nico és Lewis mögé kerültem a rajtrácson, de úgy vélem, ez volt a legtöbb, amit ma elérhettünk. Ezért azt kell mondanom, boldog vagyok a harmadik helyezésemmel. Javítottunk ugyan a kocsi stabilitásán, de a pályán elég nehéz vezetni a nagy szél miatt, amely furcsán örvénylik a kocsi körül" – fogalmazott Vettel, aki szerint bárkinek lehetnek gumiproblémái a viadalon.
Vettel amondó: a Mercedesnek jó napja volt szombaton, sokkal nagyobb volt az előnye a többiekkel szemben, mint általában. Ám nyomás alatt próbálják tartani vasárnap Rosbergéket, aztán majd meglátják, hisz hosszú lesz a verseny. Nem mellékesen: a Mercedes és a McLaren-Honda is megmentett egy-egy új szett abroncsot vasárnapra.
A Q3-ban mutatott hatalmas hajrával remek eredményt ért el a Toro Rosso-Renault. Carlos Sainz Jr. az ötödik helyen végzett, Max Verstappen a hatodikon. Az újonc Sainz eddigi legjobb edzéseredménye az ausztráliai hetedik pozíció volt, az F1-ben versenyzőként szintén elsőéves Verstappen pedig lemásolta a malajziai időmérőn elért hatodik helyét.
A hazája nagydíján induló Sainzcal érthetően madarat lehetett fogatni:
„Hűha, micsoda eredményt értem el! Egészen különleges volt számomra az időmérő, nagyon, nagyon boldog vagyok. Csodálatos volt ma az autó, elégedett lehetek vele. Nem lesz könnyű megtartanom az ötödik helyet vagy ennél is előrébb jutnom a versenyen, de álmodni csak szabad. Nem?”
Hozzátette: roppant boldog, hogy hazai közönség előtt az ötödik helyről rajtolhat – noha (tesszük hozzá már mi) nem barcelonai, hanem madridi születésű...
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Valtteri Bottas (4.): – Mindig jó érzés valamelyik Ferrarit megelőzni, hát most boldog is vagyok! Tudtuk, ha mindent a lehető legjobban csinálunk, akkor közel kerülhetünk a legjobbakhoz. Ami ma sikerült is. Jó start és stratégia esetén holnap megismételhetjük a bahreini versenyeredményünket, amellyel legyőztük az egyik Ferrarit.
Max Verstappen (6.): – Nem vagyok száz százalékig boldog az utolsó szakaszban elért körömmel, a kocsi egyensúlya korántsem volt olyan jó, mint a délelőtti szabadedzésen. A hatodik hely mindazonáltal remek eredmény. Miképpen Carlos ötödik helye – képzelhetik, milyen most a hangulat a csapatnál! A futamon megpróbálom megtartani a hatodik pozíciómat.
Kimi Räikkönen (7.): – Eddig sokkal nehezebb ez a nagydíj, mint amire számítottam. Ma nem igazán ment, pontosabban a kocsi nem ment igazán, ide-oda csúszkált. A pénteki szabadedzések után úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a régi tervünkhöz, azt hittem, abban az összeállításban, azokkal a beállításokkal sokkal jobb lesz az autóm, de nem így történt. A második szakasz elég jól sikerült, a harmadik azonban megint nem. Szörnyű kört mentem... Holnap új nap következik, a viadal teljesen más történet, jó rajtban és előrelépésben reménykedem.
Danyiil Kvjat (8.): – Ez az eddigi legjobb edzéseredményem, úgyhogy elégedett lehetek a nyolcadik pozícióval. Azt hiszem, a csapat hamarosan felülemelkedik a problémáin. Jómagam pontot szeretnék szerezni holnap.
Felipe Massa (9.): – Csalódottságot érzek, a harmadik szakaszban ugyanis hibát követtem el a hármas kanyarban a gyors körömben: lecsúsztam a pályáról, amivel sok időt veszítettem. E hiba nélkül, azt hiszem, a legjobb öt közé kerülhettem volna. Megpróbálok tisztán elrajtolni, egyúttal előrébb kerülni a start után.
Daniel Ricciardo (10.): – Nem ez volt a legjobb napom, sőt amióta a Red Bullnál vagyok, azt hiszem, ez volt a leggyengébb kvalifikációs tréningem. Nem voltunk elég gyorsak az egyenesekben, jó rajtra és jó versenystratégiára lesz szükségünk vasárnap. Csalódott vagyok, noha ma semmilyen technikai problémám nem volt, nem úgy, mint pénteken.
Romain Grosjean (11.): – A ma délelőtti szabadedzés után aligha gondoltuk, hogy bekerülünk a második kvalifikációs szakaszba, erre fel bekerültünk. Ezért elégedettek lehetünk az időmérőn mutatott teljesítményünkkel.
Pastor Maldonado (12.): – Valami baj volt a kocsival, nem lehetett kihozni belőle a maximumot. Ez azonban nem a világ vége, javítható a probléma, elég gyors az autó ahhoz, hogy bekerüljek az első tízbe.
Fernando Alonso (13.): – Először fordult elő ebben az évben, hogy mindkét McLaren-Honda bekerült a Q2-be, ami, akárhogy is nézzük, előrelépést jelent. Remélem, holnap pontokért fogok csatázni. Mondom ezt azért is, mert kíméletesen bántunk a gumikkal. Igazat szólva, egy vagy két pont megszerzése nem nagy kunszt a csapat számára, jóllehet kitűnő alkalom egy kis motivációszerzésre.
Jenson Button (14.): – Kicsit nyugtalan vagyok, mivel új fékeket használtunk az időmérőn, és a célegyenes utáni kanyarban, amikor fékeztem, a kocsi mindig balra húzott. Az edzés második szakaszában épp az utolsó gyors körömben voltam, amikor a csapat egyszer csak rám szólt rádión, hogy máshogy tartsam melegen a fékeket, ami azt jelentette, hogy nem voltak olyan melegek, mint amikor a körömet elkezdtem, erre a következő három kanyarban majdnem leblokkoltak az első kerekek. Szó, mi szó, kicsit megrémültem, de szerintem is tettünk egy lépést előre a mai teljesítményünkkel.
Felipe Nasr (15.): – A hátsó abroncsok túlhevültek, amikor a határon autóztam, ami nem ígér könnyű versenyt vasárnap. De a maximumot kihozva magamból és az autóból pontot szerezhetek.
Marcus Ericsson (16.): – Mindent figyelembe véve csalódott vagyok, ugyanis sokkal hátrábbról rajtolok majd, mint amiben bíztam. Az edzés első szakasza sikerült, de a második már nem. A versenyen a legjobbamat kell nyújtanom ahhoz, hogy esélyem legyen a pontszerzésre.
Nico Hülkenberg (17.): – Barcelona mindig nagy teszt a leszorítóerőt és a kocsi egyensúlyát illetően, mindkettővel gondjaink adódtak, szóval nagyon nehéz napon vagyunk túl. Őszintén szólva jobb eredményre számítottam, mint ez a tizenhetedik hely.
Sergio Pérez (18.): – Eddig csöppet sem ideális a hétvége, mindazonáltal optimistának kell maradnunk a versenyig, amely hosszúnak ígérkezik, épp ezért megpróbálunk előrébb kerülni.
Will Stevens (19.): – Elégedett vagyok a mai kvalifikációs edzésemmel, mert javítani tudtam a kisebb hibámat az első gyors körömben. Az autó jól működik, már várom a futamot.
Roberto Merhi (20.): – Nem vagyok elégedett, sőt. Az első gyors köröm még sikerült, utána azonban beütött a krach. Visszamentem a boxba, a srácok hiába tettek meg mindent, amiért hálás vagyok nekik, sajnos már nem tudtam kigurulni a második nekirugaszkodásomra.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.681 | átlag: 197.895 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.948 | 0.267 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:25.458 | 0.777 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:25.694 | 1.013 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:26.136 | 1.455 |
6. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:26.249 | 1.568 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:26.414 | 1.733 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:26.629 | 1.948 |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:26.757 | 2.076 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.770 | 2.089 |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:27.375 | |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:27.450 | |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:27.760 | |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:27.854 | |
15. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:28.005 | |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:28.112 | |
17. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:28.365 | |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:28.442 | |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:31.200 | |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:32.038 |