„Hány körön múlt? Nem sokon. Ilyen nem történhet. Ha kétszáz méterrel korábban kapok defektet, most nem állok itt – mondta a német, aki az Eau Rouge-Raidillon kombináció utáni egyenesben kapott defektet. – Háromszázzal megyünk át az Eau Rouge-on. Minek kellene történnie, hogy odafigyeljenek? Az eredmény miatt is dühös vagyok, megérdemeltük volna a dobogós helyezést, de a másik az időzítés. Ez megy évek óta, de senki sem figyel oda. Ez elfogadhatatlan.”
Vettel BBC-nek adott nyilatkozatában a brit közszolgálati tévécsatornának többször ki kellett sípolnia a német káromkodását.
Pénteken Nico Rosberg is defektet kapott, szintén 300 kilométer per óra feletti sebességnél. Paul Hembery, az olasz gumigyártó sportvezetője elmondta, a két eset teljesen különbözik egymástól, mert amíg a Mercedes-pilóta gumiját megsértette valami, a ferrarisé egyszerűen elkopott.
„Mindig hárít a Pirelli, azt mondja, hogy külső sérülés okozza a defekteket, talán az autó egyik alkatrésze vágja ki, talán a pilóta elhagyja a pályát. Ez nem válasz, ez maszlag. Nico azt mondta, nem ment le a pályáról, nem futott rá törmelékre. Miért hazudna? – folytatta Vettel – Én sem mentem le a pályáról. Csak hirtelen szétrobban a gumi. Azt hiszem, beszélnünk kell a Pirellivel. Nem olyan rossz a helyzet, mint néhány éve Silverstone-ban, de így is elfogadhatatlan.”
Niki Lauda, a Mercedes vezetője azt mondta, Vettelnek inkább a Ferrarival kellene beszélnie, nem a Pirellit szidnia. Rosberg viszont igazat adott Vettelnek, szerinte a Pirellinek tartósabb és masszívabb gumikat kellene gyártania.
Hembery a verseny után leszögezte, a Ferrari túl veszélyes stratégiát alkalmazott, a Belga nagydíjat szerinte legalább két kerékcserével kellett volna teljesíteni.
„A gumit elhasználta, s mint minden gumi a világon, ez is kidurran, ha elhasználják. Ha két körrel rövidebb a verseny, akkor most mindenki arról beszél, milyen nagyszerű a Ferrari. Néha nagyon kevésen múlnak az ilyen húzások. Nem hibáztatom Vettelt, mert közel volt a bravúrhoz, érthető, hogy csalódott, amiért nem jött össze. Nem véletlen, hogy a többi csapat más stratégiát választott” – mondta Hembery, aki elismerte, a Pirelli 40 körre becsülte a közepesen kemény gumi élettartamát, de jelezte, bizonyos körülmények lerövidíthetik azt, és a Ferrari túlságosan nagy kockázatot vállalt azzal, hogy 28 kört ment a gumikkal.
Vettelt a verseny után a sportfelügyelő testület elé rendelték, mert nem ment el a bokszutcában a mérlegelésre. Nem büntették meg, mert kiderült, hogy mégis mérlegelt…