„Egyértelműen reális lehetőség, hogy leállítsuk a Formula–1-es projektet – nyilatkozta a vb hivatalos honlapjának Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója, hozzátéve, hogy a Red Bull és a Toro Rosso csapatokat birtokló Dietrich Mateschitz gondolkodik ezen. – Abu-dzabiban, az idei utolsó versenyen legördülhet a függöny. Ez Mr. Mateschitz véleménye."
Marko arra hívta fel a figyelmet, hogy egy győzelemért csatázó istállónak ugyanakkorák a költségei, mint a mostani, a középmezőny elejéhez sorolható Red Bull-csapatnak. Mint jelezte, ezzel Mateschitz is tisztában van, s még egy ilyen évet mint az idei, illetve a tavalyi volt, nem hajlandó finanszírozni.
A szakember a Red Bull-csapat jelenlegi motorszállítójáról, a Renault-ról is beszélt, s nyomatékosította, hogy az együttműködést nem folytatják:
„A helyzet egyszerű. A Renault nem képes számunkra olyan motort szállítani, amellyel az első helyért csatázhatnánk."
A lehetőségek jelenleg elég szűkösek a csapat számára, a vb-t ugyanis az elmúlt két évben uraló Mercedesszel nem tudtak megállapodni, míg a Honda gyártja jelenleg a leggyengébb motort a mezőnyben. Az elmúlt időszakban felröppent pletykákat, miszerint az Audi-Volkswagen gyár venné át a csapatot, s a Red Bull maradna a főszponzor, Marko úgy kommentálta, hogy ezhosszú távú projekt lehet, s jelenleg nehéz rá mit mondani, szerinte olyan, „mintha üveggömbből jósolnánk".
Az istálló számára így az egyedüli opció a Ferrarival való megállapodás lehet. Marko szavai szerint a felek már tárgyaltak is a kérdésről, ám megállapodás még nincs. A Red Bull mindenesetre csak akkor hajlandó üzletet kötni az olaszokkal, ha a Ferrari ugyanazt a motort biztosítja számára, mint amelyet a gyári csapatának ad.