A Mercedest amiatt vizsgálták, mert az FIA mérései szerint a rajtnál Lewis Hamilton egyik kerekében 0.3 psi-vel alacsonyabb volt a nyomás a Pirelli által előírt határértéknél. Ugyanennél a keréknél Nico Rosberg esetében 1.1 psi-s eltérést találtak.
A versenyigazgató már a verseny közben jelezte, hogy a két Mercedesen a rajtnál szabálytalan volt, a csapat ezért az esetleges időbüntetéstől tartva arra utasította Hamiltont, hogy a lehető legnagyobb előnyt autózza ki.
Az eredményhirdetéskor már mindenki tudta, hogy vizsgálják a Mercedest, de Paddy Lowe, a csapat technikai igazgatója azt mondta, amikor a csapat felfújta a kerekeket, a Pirelli mérnöke is ellenőrizte a folyamatot, és mindent rendben talált.
Az FIA meghallgatta a csapat képviselőit, és a tárgyalás után Toto Wolff csapatfőnök azt mondta, nincs büntetés.
A sportfelügyelők magyarázata szerint a kerekek felhelyezésekor megfelelő nyomás volt a gumikban, amelyek attól lettek laposabbak a kelleténél, mert a rajtrácson a Mercedes kikapcsolta a gumimelegítő paplanokat, és a kerekek hőmérsékletével együtt a nyomás is alacsonyabbá vált. Így viszont nem voltak szabálytalanok.
Az FIA arra kérte a Pirellit, hogy egyeztessen a csapatokkal az ilyen mérési kiskapukról.