Az Olasz Nagydíj első szabadedzése után a másodikat is a Mercedes világbajnoka, Lewis Hamilton zárta az élen csapattársa, Nico Rosberg előtt. A lágy gumikon a Mercedes délelőtti előnyénekfele eltűnt, de még így is majdnem egy másodperc Sebastian Vettellel szemben.
A monzai pályán csak a két gyári Ferrari tudott befurakodni a Mercedes-motoros autók közé az élmezőnyben, azaz a stuttgartiak erőfölénye továbbra is megkérdőjelezhetetlen. Ne feledjük, az új motort, amely számítások szerint 15 lóerő pluszt jelent az előzővel szemben, csak a gyári csapat használja.
Néhány csapat nem is erőlködik az Olasz Nagydíjon, a Red Bull, a Toro Rosso és a McLaren is motort cserélt, bevállalva a büntetéseket. Daniel Ricciardo 25, Danyiil Kvjat 15, Fernando Alonso és Carlos Sainz Jr. 10-10, Jenson Button pedig öt rajthelyes büntetést kap éves kvótán felüli motorhasználatért.
A tiszta időben megtartott pénteki edzések után szombat délelőttre esőt jósolnak, a 11 órakor kezdődő edzést vizes pályán tarthatják meg, s előfordulhat, hogy a 14 órakor rajtoló időmérőbe is beleszól az időjárás.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.279 | átlag: 247.449 km/ó | 27 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.300 | 0.021 mp h. | 35 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:25.038 | 0.759 | 36 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:25.278 | 0.999 | 34 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:25.325 | 1.046 | 43 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:25.380 | 1.101 | 39 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:25.497 | 1.218 | 41 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:25.513 | 1.234 | 41 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:25.647 | 1.368 | 34 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:25.891 | 1.612 | 31 |
11. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:26.114 | 1.835 | 30 |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:26.133 | 1.854 | 32 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.222 | 1.943 | 27 |
14. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:26.454 | 2.175 | 38 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:26.641 | 2.362 | 50 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:26.966 | 2.687 | 31 |
17. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:28.201 | 3.922 | 29 |
18. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:28.439 | 4.160 | 27 |
19. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:28.471 | 4.192 | 3 |
20. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:28.723 | 4.444 | 28 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
15.31 Vége az edzésnek, a Mercedes előnye megfeleződött, de így is 0.8 másodperc.
15.28 Bottas hatalmas füstfelhőt kavart, amikor a bokszba ért. Talán sikerült lelassítania annyira, hogy ne lépje át a sebességhatárt.
15.27 Teljes az FIA motorcsere miatti büntetési listája: Ricciardo 25, Kvjat 15, Alonso 10, Sainz10, Button 5 rajthelyet megy hátrébb az időmérőn elért eredményéhez képest.
15.26 Csak Button nincs a pályán.
15.23 A Williams jelezte, annak ellenére, hogy Bottas autójára a Belga Nagydíjon rossz jobb hátsó gumit tettek fel a kerékcserénél, semmit sem módosítanak az eddigi gyakorlaton. Egyszerűen jobban kell figyelni.
15.20 Rosberg elrontotta a sikánt, de továbbment.
15.19 Verstappen szerint „elszálltak” a hátsó gumik. Ecclestone dorgálása után óvatosan kell fogalmazniuk a pilótáknak.
15.13 Az időmérő pontoknál Hülkenberg a leggyorsabb, az Ascari előtt 342, a célvonalnál 315 kilométer per órával.
15.10 Kvjat elindult a bokszból. Sokáig vesztegelt ott az orosz.
15.07 A legfrissebb hírek szerint a Mercedes 15 lóerős javulást ért el az új motorjaival.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Az új motor eddig Hamiltonnak ízlik jobban |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Vettel megbékélt a Pirellivel; Hamilton új színben |
Újabb csapat jelentette be, hogy megtartja pilótáit |
Csak a Mercedes használja a legújabb fejlesztésű motort |
A Red Bull feláldozza az Olasz GP-t, a McLaren sem ússza meg |
Kétnapos késésben a Lotus, teljes a bizonytalanság |
15.03 Csak Button és Kvjat áll folyamatosan a bokszban, a többiek köröznek, legfeljebb gyors ellenőrzésre, kerékcserére vagy rajtgyakorlatra ugranak be a bokszba. Nagyban zajlanak a versenyszimulációk.
15.00 Nagyon szorosak a csaták a csapattársak között. Hamilton Rosberget 21, Grosjean Maldonadót 16, Nasr Ericssont 19, Pérez Hülkenberget 47 ezreddel előzi meg.
14.58 Hamilton, Rosberg, Vettel, Pérez, Hülkenberg, Räikkönen, Grosjean, Maldonado, Bottas, Massa, Nasr, Ericsson, Ricciardo, Verstappen, Sainz, Alonso, Stevens, Merhi, Button, Kvjat a sorrend.
14.56 S ha már Kvjat, az orosz autója állványokon áll a garázsban. A pilóta 1:29.1-gyel az utolsó a listán.
14.54 Az FIA hivatalosan is közölte a Red Bull pilótáinak motorcsere miatt kirótt büntetéseket: Kvjat 15, Ricciardo 25 rajthelyes büntetést kap.
14.53 Bernie Ecclestone elmondta, a két szabadedzés között beszélt a pilótákkal, és nyomatékosan megkérte őket, ne szidják nyilvánosan a Pirellit.
14.49 A második körével a 4. helyre jött fel a mexikói, Vettel mögé. 999 ezredre van Hamiltontól.
14.47 Pérez is túl van a lágy gumis mért körén.
14.42 A Mercedes-motoros autókkal csak a gyári Ferrarik tudják tartani a lépést. A két gyári Mercedes csak egy-egy mért kört ment. Hamilton már a bokszban várakozik.
14.41 Rosberg 1:24.300-zal második.
14.37 Hamilton lágy gumikon, 1:24.279-es körrel az élen. Button McLaren-Hondáját az állványon szerelik.
14.35 Grosjean a lágy gumikon hatodik. Verstappen az Ascari-kombinációban a kavicságyba csúszott, de ki tudott jönni belőle.
14.33 Räikkönen is javított, a lágy gumi nem az első körében a leggyorsabb, vagy legalábbis nagyon vigyáznak rá a pilóták. Még majdnem egy óra hátravan az edzésből versenyszimulációra.
14.31 Vettel 1:25.038-cal az első helyen.
14.29 Hülkenberg néhány lassabb kör után ismét felgyorsult, és bejött Vettel mögé a 3. helyre. Szegény Buttont a bokszba hívták, mert valami nem stimmel az autójával.
14.28 A finn 1:25.5-tel harmadik. Vettel 1:25.136-tal második, három ezredre van Hamiltontól.
14.26 A Force India németje 1:25.7-et ment, 6 tizeddel elmarad Hamilton keményebb gumis mért körétől. Räikkönen is lágy gumikon.
14.24 Hülkenberg már lágy gumis gyors körön.
14.22 Hamilton 1:25.133-ra javított.
14.21 A BBC úgy tudja, a Renault elhalasztotta fejlesztett motorja bevetését, így legkorábban az austini Amerikai nagydíjon kerül a mostaninál erősebb hajtómű a Red Bullba és a Toro Rossóba. Ez négy versenyt jelent: Texas után Mexikót, Brazíliát és Abu-Dzabit.
14.18 Grosjean, aki helyett délelőtt Jolyon Palmer vezette a Lotust, az első köreiben lesodródott az útról, miközben Massa arra panaszkodik, hogy valamilyen huzal akadt a hátsó légterelőjének aljához.
14.17 Hamilton 1:25.285-tel átvette a vezetést, Rosberg is gyorsult, de csak második.
14.14 Rosberg 1:25.617-tel az élen, Hamilton 66 ezreddel elmaradt tőle, de délelőtt majdnem egy másodperccel gyorsabb volt ugyancsak a közepesen kemény gumikon.
14.13 Vettel 1:26.252-vel az élen, de már a két Mercedes is gyors körön van.
14.11 Ricciardo autójával baj van, az ausztrál nem válthat sebességet, egyesben kell körbemennie a pályán. A pályabírók fehér zászlóval jelzik a többieknek a műszaki hibás, túl lassú autó jelenlétét.
14.10 A pilóták a kör hosszának 70, a köridő 79 százalékát töltik padlógázzal, mégis az alacsony fogyasztású pályák közé tartozik Monza.
14.08 Hülkenberg 1:26.439 perces körrel a két Ferrari előtt.
14.07 Vettel 1:26.548-cal megelőzte csapattársát.
14.05 Räikkönen 1:26.684-es körrel az élen. Mögötte Pérez és Sainz áll.
14.03 Csütörtökön Bernie Ecclestone nyílt levelet írt a Pirellinek, amelyben megköszönte a gumigyár eddigi tevékenységét. Leírta, a sokat bírált beszállító felajánlotta neki, hogy olyan abroncsokat gyárt, amelyeken a pilóták a teljes versenyhétvégét teljesíteni tudják, de ezt ő túlzásnak tartotta, mert az F1-nek részét képezik a kerékcserék és a gumik kopásából eredő izgalom.
14.01 Alonso is a pályán.
14.00 Elindult az óra. Stevens az első a pályán.
13.58 A nagy kérdés: mennyivel kerülnek közelebb a riválisok a lágy gumikon? No meg ki lesz a legközelebbi rivális?
13.55 És ami az idei Olasz GP-t illeti, a Mercedes eddigi fölénye a szokásosnál is nagyobb, ami abból a szempontból nem meglepő, hogy itt minden a motorerő, és egyedül a gyári Mercedes kapta meg a legújabb fejlesztésű hajtóműveket, amelyeket már az első edzésre az autókba tettek.
13.53 A Malajziai Nagydíj jövőre eredetileg szeptember 25-én lenne, de a futam szervezői a Szingapúri Nagydíj vezetőivel együtt azt kérték, ne csak egy hét legyen a két futam között. A december 11-i zárással a csapatok és a malajziaiak is megkapnák, amit kérnek.
13.51 A Magyar Nagydíj maradna az augusztus 7-i dátummal, de a Belga GP augusztus 28-ról átkerülne szeptember 4-re, s csúszna egy-egy hetet az eredetileg szeptember 4-re tervezett Olasz GP és a szeptember 18-ra kiírt Szingapúri GP is.
13.50 A két edzés közötti hír, hogy a csapatok nem akarják feláldozni a nyári szünetüket 2016-ban, ezért november 27. helyett december 11-én érhet véget a szezon, méghozzá Malajziában.
13.48 Köszöntjük olvasóinkat a monzai F1-es hétvége második szabadedzését élőben végigkövető cikkünkben! Eddig a többiek tisztes távolból követik a két Mercedest, amelyek a lágy gumikon is megtartanák fölényüket. Sikerül-e?