Nico Rosberg a Mexikói Nagydíjon nem adott esélyt Lewis Hamiltonnnak arra, hogy megelőzze, a rajtnál, majd a versenyen is maga mögött tartotta csapattársát. A német szerint a rajt volt a győzelem kulcsa.
„Folyamatosan dolgozom azon, hogy jobb legyek, az egyik kényes pont a rajt. Ezúttal sikerült az élen maradnom, a rajtnál ez fontos volt, talán a legfontosabb – mondta Rosberg, aki június óta először nyert. – Ez volt a legjobb eredményhirdetés, egy stadionban történt, hálás vagyok érte Mexikónak."
Lewis Hamilton elismerte, Rosberg kiválóan versenyzett, nem adott esélyt neki arra, hogy megelőzze. A dicséretébe kis piszkálás is vegyült, Hamilton visszautalt arra, hogy Rosberg a szélre fogta az Amerikai Nagydíj hajrájában történt megcsúszását, amely miatt Hamilton megelőzhette.
„Nico nagyon jól vezetett, nem hibázott, nem érte széllökés – mondta Hamilton. – Nagyon nehéz ezen a pályán követni a másikat. Keményen nyomtam a gázt, jó volt végre csak versenyezni, és nem törődni a pontokkal. Élveztem, de egyszerűen nem tudtam követni. Ha négy-öt autónyira felzárkózol, megváltozik az autó viselkedése, nincs több leszorító erő, nála pedig mindig ott van az előny, hogy tiszta levegőn megy."
Hamilton Rosberg második bokszkiállása után úgy érezte, végigmehet a versenyen, de a csapata őt is kerékcserére parancsolta. Hiába ellenkezett, mennie kellett a depóba. Toto Wolffnak tetszett Hamilton hozzáállása.
„Nincs ezzel semmi baj, sőt, jó is, hogy érdekelte, mi a döntés háttere. Nem robotokat akarok az autókban, hanem gondolkozó embereket – mondta a Mercedes csapatfőnöke. – Láttuk, hogy Vettel is kérdezte a csapatot a defektje után. A pilóta tudja, hogy a csapat mindent átlát, örülünk, ha kérdez."
OKTÓBER 30., PÉNTEK |
1. szabadedzés: A Renault megtáltosodott a magaslati levegőn |
2. szabadedzés: Rosberg és Hamilton közé bejött a két Red Bull-Renault |
Hamilton szerint gokartpálya, Verstappen kicsit kiábrándult |
OKTÓBER 31., SZOMBAT |
A Mercedes-motort megszerző ember is elhagyja a Manort |
3. szabadedzés: Rosberg 14 ezreddel Hamilton előtt, közel a Red Bull is |
Időmérő: Rosberg zsinórban negyedszer a pole-ban – eddig nem jött be |
Rosberg nem dühből vezet, Räikkönent megbüntették |
Az FIA számolgatott, Räikkönen még hátrébb került |
Verseny: Negyedszerre sikerült Rosbergnek, legyőzte Hamiltont |
Rosberg elismerte, ő is kényelmetlenül érezte magát a második kerékcsere miatt.
„Nem akartam bejönni a bokszba, a gumik ugyanis nagyon jó állapotban voltak, Lewist magam mögött tartottam, és féltem, hogy ez a döntés megváltoztatja a versenyt. A végén kiderült, ez volt a jó döntés, főleg a biztonsági autó pályára küldése után, amikor mindenki másnak friss gumijai voltak" – mondta Rosberg.
Valtteri Bottas kalandos verseny végén ért célba a harmadik helyen. A finn a hatodik helyről rajtolt, az első kerékcserékig az ötödik helyen haladt, majd korai kiállásának köszönhetően Daniel Ricciardo elé került. Miután az eredetileg egy kerékcserét tervező Red Bullok másodszor is kiálltak a biztonsági autós időszakban, megnyílt az esélye a dobogós hely megszerzésére, s az újrainduláskor Danyiil Kvjat mellett elhúzva oda is ért a két Mercedes mögé.
Pedig a 22. körben kis híján véget ért a versenye, az Orosz Nagydíj után ismét ütközött Kimi Räikkönennel, de most ő volt az, aki hátulról érkezett a belső íven. Végül a ferraris esett ki, ő pedig autójának súlyosabb meghibásodása nélkül továbbment. A sportfelügyelők egyiküket sem találták hibásnak.
„Kár, hogy így ért véget a manőver, de ez a versenyzés. Nagy ütközés volt, balszerencse, hogy már megint mi találkoztunk – mondta Bottas, aki Szocsiban hiába próbált meg szót érteni Räikkönennel, nem tudott. Most ő is így áll hozzá. – Nincs miről beszélnünk, keményen versenyeztünk, ez benne van. Normális esetben ilyenkor van hely két autónak, de nem fogok visszavenni, ha pozícióért csatázunk. Azt hittem, van esélyem ott előzni, de ez lett a vége. Nem volt helyem, nem tudtam hova menni. A végén Kvjattal sokkal könnyebb volt, megcsúszott a célegyenesre fordító kanyarban, el tudtam húzni mellette."
Kimi Räikkönen sem érzi úgy, hogy javítana a helyzeten, ha beszélne Bottasszal, még ha máshogy is látta az esetet.
„Nem hiszem, hogy változtatna vagy segítene bármin is, ha beszélnénk. Abban a kanyarban nincs sok hely, csak akkor, ha a kerékvető belső oldalán megy át, aki belül jön. Necces volt, ha megkérdezik Bottast, biztosan engem hibáztat – mondta Räikkönen. – Nyilván csúszott az út, leblokkoltak a kerekei, de nekem be kellett kanyarodnom, nem mehetek egyenesen tovább. Felesleges ezen rágódni, ha valakit megbüntetnek, min változtat, kin segít? Nincs bajom senkivel, ha Valtteri ettől boldog, jó neki."
Sebastian Vettel sem ért célba, ő is baleset miatt esett ki, de nem mással ütközve, hanem tőle szokatlanul kicsúszott. A rádión elnézést kért a csapattól, elismerte, rossz napja volt. Neki is volt egy koccanása, az első kanyarban Daniel Ricciardo Red Bulljával ért össze, defektet kapott, és visszaesett a mezőny végére.
„A kicsúszás az én hibám volt, nagyjából ugyanaz történt, mint amikor előtte megpördültem. Az autóval nem volt gond, és a pályát sem okolhatom, mindenki azon versenyzett. Talán túlságosan akartam, és túlerőltettem – mondta Vettel, aki eleinte mérges volt Ricciardóra a rádión az első kanyarban történtek miatt, de a verseny után higgadtan értékelt. – Persze, hogy mérges voltam, odalett a versenyem. Most, hogy visszanéztem a rajtot, jó döntés, hogy senkit sem büntettek meg. Danielnek nem volt hova mennie, amikor észrevettem, már késő volt. Talán kicsit gyorsabban érkezett a kanyarba a kelleténél, de nem hibáztatom, nem lehetett szándékos."
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Danyiil Kvjat (4.): – Mindent megtettünk, ha nincs a biztonsági autós időszak, bizonyára össze is jött volna a harmadik hely, de a Williams túl könnyen megelőzött az újrainduláskor. Ez benne van, el kell fogadni. csodás verseny volt, elégedett vagyok, ez a pálya feküdt a kocsinak.
Daniel Ricciardo (5.): – Kicsit bosszantó verseny volt, az első kerékcsere után a Williams mögött ragadtam, mert nem tudtam megelőzni, a végén pedig nem lágy gumikat kellett volna az autóra tenni, a keményebbek jobbak voltak. A Sebbel történt ütközésnél nem tudtam mit csinálni.
Felipe Massa (6.): – Jó kis verseny volt, az egyik autónkkal legyőztük a Red Bullt, amelynek sokkal jobban feküdt ez a pálya. Nekem kevésbé ment, a verseny középső szakaszán egy pozíciót vesztettem, mert a hátsó kerekek csúszkáltak.
Nico Hülkenberg (7.): – Jó verseny volt, de a nagy részén magányosan köröztem. A biztonsági autóval szerencsém volt, ennyi olykor kijár az embernek. Örülök, hogy véget ért egy nehéz, pontszerzés nélküli időszak. Csodás hétvége volt, úgy érzem magam, mint egy tiszteletbeli mexikói.
Sergio Pérez (8.): – Mi csoda hét volt ez Mexikóban! Sok különleges pillanatot élhettem át, de a versenyen balszerencsés voltam, ha nincs a biztonsági autós időszak, Massát és Nicót is megelőztem volna. Előttem és mögöttem is mindenki friss gumikon volt, nem értettem, mi miért nem cseréltünk kereket. Nagyon szerencsés vagyok, hogy ilyen hazám van, és ilyen szurkolók álltak mögém.
Max Verstappen (9.): – A rajt után hatodik voltam, de aztán az autó kezdett túlmelegedni, és lassítani kellett. Örülök a pontszerzésnek, ezzel kicsit közelebb kerültünk a Lotushoz.
Romain Grosjean (10.): – Csodás volt ennyi ember előtt versenyezni, főleg a stadion részben. Örülök az egy pontnak, nagyon nehéz versenyen sikerült megszerezni.
Pastor Maldonado (11.): – Jó versenyünk volt, jó érzés volt ennyi ember előtt célba érni, de még jobban örültem volna, ha Romain előtt végzek. Gyorsabb voltam nála, de nagyon nehéz itt előzni.
Marcus Ericsson (12.): – Ahhoz képest, milyen nehéz hétvégénk volt, nem volt rossz versenyem. Jól ment a kocsi, a stratégiánk sem volt rossz, nem vagyok csalódott, még ha csak a 12. helyre is volt elég.
Carlos Sainz Jr. (13.): – Az első két etapban nagyon jó volt az autó, aztán a végén hirtelen történhetett valami, amitől lelassult, mert elkezdtem visszacsúszni. Kár érte, hiszen előtte még a Force Indiák ellen is volt esélyünk, a mi ritka az egyenesekben.
Jenson Button (14.): – A mexikóiak büszkék lehetnek, kiváló hangulatot varázsoltak a pályára. Ennyit a pozitívumokról. Az egyenesekben gyorsabbak voltak nálunk a többiek, de a pálya utolsó szakaszán jobbak voltunk, mint a többi középcsapat. A mi motorjainknak jobban ártott ez a magaslati levegő.
Alexander Rossi (15.): – Jól kaptam el a rajtot, mindhárom világbajnokot magam mögött tartottam, ami jó érzés volt, még ha nem is tartott sokáig. A verseny eleje nehéz volt, Will megelőzött, de aztán a következő két garnitúra gumin én voltam a gyorsabb, így vissza tudtam előzni.
Will Stevens (16.): – Nagyon csalódott vagyok, 46 kört töltöttem Alex előtt, de a végén kikaptam tőle. A verseny közben két kiállásról egyre módosítottuk a stratégiámat, ami nem jött be, a keményebb gumikon nem volt elég gyors az autó.
Felipe Nasr (feladta): – Kár, hogy nem tudtam befejezni a versenyt, a fékek tönkrementek. Sajnálom, ezt valahogy meg kell oldanunk.
Fernando Alonso (feladta): – Már szombat este láttuk, hogy nem stimmel valami a hőenergia-átalakítóval, és a rajt előtt biztossá vált, hogy baj van, de két választásunk volt: nem állok rajthoz, vagy bízunk benne, hogy egy kört kibír. A szurkolókért odaálltam a rajthoz, sőt, az első három kanyart élveztem is.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:42:35.038 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.954 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 14.592 mp h. |
4. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 16.572 mp h. |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 19.682 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 21.493 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 25.860 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 34.343 mp h. |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 35.229 mp h. |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 37.973 mp h. |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 38.538 mp h. |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 40.180 mp h. |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 48.772 mp h. |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 49.214 mp h. |
15. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 57 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 50 | |
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 21 | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 10 | 15 | 16 | 345 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 13 | 15 | 272 |
3. | Sebastian Vettel | 3 | 12 | 15 | 251 |
4. | Valtteri Bottas | – | 2 | 12 | 126 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 12 | 123 |
6. | Felipe Massa | – | 2 | 12 | 117 |
7. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 12 | 88 |
8. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 12 | 84 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 11 | 68 |
10. | Max Verstappen | – | – | 9 | 47 |
11. | Romain Grosjean | – | 1 | 8 | 45 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 44 |
13. | Felipe Nasr | – | – | 6 | 27 |
14. | Pastor Maldonado | – | – | 5 | 26 |
15. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 7 | 18 |
16. | Jenson Button | – | – | 4 | 16 |
17. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 11 |
18. | Marcus Ericsson | – | – | 5 | 9 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 617 |
2. | Ferrari | 374 |
3. | Williams-Mercedes | 243 |
4. | Red Bull-Renault | 172 |
5. | Force India-Mercedes | 112 |
6. | Lotus-Mercedes | 71 |
7. | Toro Rosso-Renault | 65 |
8. | Sauber-Ferrari | 36 |
9. | McLaren-Honda | 27 |