Räikkönen: Nincs bajom senkivel, ha Valtteri ettől boldog, jó neki

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.11.02. 01:43
null
Lewis Hamilton semmit sem tehetett Nico Rosberg ellen (Fotók: Action Images)
Nico Rosberg szerint a Mexikói Nagydíjon aratott győzelmének kulcsa az volt, hogy visszaverte Lewis Hamilton támadását a rajt után. Hamilton úgy dicsérte Rosberget, hogy közben oda is szúrt neki, Sebastian Vettel pedig elismerte, hogy a saját hibájából esett ki. Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen is úgy érezte, a másik hibázott az ütközésüknél, Fernando Alonso pedig már a rajtnál tudta, hogy csak egy kört bír ki a McLaren-Hondája.

Nico Rosberg a Mexikói Nagydíjon nem adott esélyt Lewis Hamiltonnnak arra, hogy megelőzze, a rajtnál, majd a versenyen is maga mögött tartotta csapattársát. A német szerint a rajt volt a győzelem kulcsa.

„Folyamatosan dolgozom azon, hogy jobb legyek, az egyik kényes pont a rajt. Ezúttal sikerült az élen maradnom, a rajtnál ez fontos volt, talán a legfontosabb – mondta Rosberg, aki június óta először nyert. – Ez volt a legjobb eredményhirdetés, egy stadionban történt, hálás vagyok érte Mexikónak."

Lewis Hamilton elismerte, Rosberg kiválóan versenyzett, nem adott esélyt neki arra, hogy megelőzze. A dicséretébe kis piszkálás is vegyült, Hamilton visszautalt arra, hogy Rosberg a szélre fogta az Amerikai Nagydíj hajrájában történt megcsúszását, amely miatt Hamilton megelőzhette.

„Nico nagyon jól vezetett, nem hibázott, nem érte széllökés – mondta Hamilton. – Nagyon nehéz ezen a pályán követni a másikat. Keményen nyomtam a gázt, jó volt végre csak versenyezni, és nem törődni a pontokkal. Élveztem, de egyszerűen nem tudtam követni. Ha négy-öt autónyira felzárkózol, megváltozik az autó viselkedése, nincs több leszorító erő, nála pedig mindig ott van az előny, hogy tiszta levegőn megy."

Hamilton Rosberg második bokszkiállása után úgy érezte, végigmehet a versenyen, de a csapata őt is kerékcserére parancsolta. Hiába ellenkezett, mennie kellett a depóba. Toto Wolffnak tetszett Hamilton hozzáállása.

„Nincs ezzel semmi baj, sőt, jó is, hogy érdekelte, mi a döntés háttere. Nem robotokat akarok az autókban, hanem gondolkozó embereket – mondta a Mercedes csapatfőnöke. – Láttuk, hogy Vettel is kérdezte a csapatot a defektje után. A pilóta tudja, hogy a csapat mindent átlát, örülünk, ha kérdez."

Rosberg elismerte, ő is kényelmetlenül érezte magát a második kerékcsere miatt.

„Nem akartam bejönni a bokszba, a gumik ugyanis nagyon jó állapotban voltak, Lewist magam mögött tartottam, és féltem, hogy ez a döntés megváltoztatja a versenyt. A végén kiderült, ez volt a jó döntés, főleg a biztonsági autó pályára küldése után, amikor mindenki másnak friss gumijai voltak" – mondta Rosberg.

Valtteri Bottas kalandos verseny végén ért célba a harmadik helyen. A finn a hatodik helyről rajtolt, az első kerékcserékig az ötödik helyen haladt, majd korai kiállásának köszönhetően Daniel Ricciardo elé került. Miután az eredetileg egy kerékcserét tervező Red Bullok másodszor is kiálltak a biztonsági autós időszakban, megnyílt az esélye a dobogós hely megszerzésére, s az újrainduláskor Danyiil Kvjat mellett elhúzva oda is ért a két Mercedes mögé.

Pedig a 22. körben kis híján véget ért a versenye, az Orosz Nagydíj után ismét ütközött Kimi Räikkönennel, de most ő volt az, aki hátulról érkezett a belső íven. Végül a ferraris esett ki, ő pedig autójának súlyosabb meghibásodása nélkül továbbment. A sportfelügyelők egyiküket sem találták hibásnak.

„Kár, hogy így ért véget a manőver, de ez a versenyzés. Nagy ütközés volt, balszerencse, hogy már megint mi találkoztunk – mondta Bottas, aki Szocsiban hiába próbált meg szót érteni Räikkönennel, nem tudott. Most ő is így áll hozzá. – Nincs miről beszélnünk, keményen versenyeztünk, ez benne van. Normális esetben ilyenkor van hely két autónak, de nem fogok visszavenni, ha pozícióért csatázunk. Azt hittem, van esélyem ott előzni, de ez lett a vége. Nem volt helyem, nem tudtam hova menni. A végén Kvjattal sokkal könnyebb volt, megcsúszott a célegyenesre fordító kanyarban, el tudtam húzni mellette."

Kimi Räikkönen sem érzi úgy, hogy javítana a helyzeten, ha beszélne Bottasszal, még ha máshogy is látta az esetet.

„Nem hiszem, hogy változtatna vagy segítene bármin is, ha beszélnénk. Abban a kanyarban nincs sok hely, csak akkor, ha a kerékvető belső oldalán megy át, aki belül jön. Necces volt, ha megkérdezik Bottast, biztosan engem hibáztat – mondta Räikkönen. – Nyilván csúszott az út, leblokkoltak a kerekei, de nekem be kellett kanyarodnom, nem mehetek egyenesen tovább. Felesleges ezen rágódni, ha valakit megbüntetnek, min változtat, kin segít? Nincs bajom senkivel, ha Valtteri ettől boldog, jó neki."

Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas abban egyetért, ezen az ütközésen nincs mit megbeszélni
Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas abban egyetért, ezen az ütközésen nincs mit megbeszélni

Sebastian Vettel sem ért célba, ő is baleset miatt esett ki, de nem mással ütközve, hanem tőle szokatlanul kicsúszott. A rádión elnézést kért a csapattól, elismerte, rossz napja volt. Neki is volt egy koccanása, az első kanyarban Daniel Ricciardo Red Bulljával ért össze, defektet kapott, és visszaesett a mezőny végére.

„A kicsúszás az én hibám volt, nagyjából ugyanaz történt, mint amikor előtte megpördültem. Az autóval nem volt gond, és a pályát sem okolhatom, mindenki azon versenyzett. Talán túlságosan akartam, és túlerőltettem – mondta Vettel, aki eleinte mérges volt Ricciardóra a rádión az első kanyarban történtek miatt, de a verseny után higgadtan értékelt. – Persze, hogy mérges voltam, odalett a versenyem. Most, hogy visszanéztem a rajtot, jó döntés, hogy senkit sem büntettek meg. Danielnek nem volt hova mennie, amikor észrevettem, már késő volt. Talán kicsit gyorsabban érkezett a kanyarba a kelleténél, de nem hibáztatom, nem lehetett szándékos."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Danyiil Kvjat (4.):
– Mindent megtettünk, ha nincs a biztonsági autós időszak, bizonyára össze is jött volna a harmadik hely, de a Williams túl könnyen megelőzött az újrainduláskor. Ez benne van, el kell fogadni. csodás verseny volt, elégedett vagyok, ez a pálya feküdt a kocsinak.
Daniel Ricciardo (5.): – Kicsit bosszantó verseny volt, az első kerékcsere után a Williams mögött ragadtam, mert nem tudtam megelőzni, a végén pedig nem lágy gumikat kellett volna az autóra tenni, a keményebbek jobbak voltak. A Sebbel történt ütközésnél nem tudtam mit csinálni.
Felipe Massa (6.): – Jó kis verseny volt, az egyik autónkkal legyőztük a Red Bullt, amelynek sokkal jobban feküdt ez a pálya. Nekem kevésbé ment, a verseny középső szakaszán egy pozíciót vesztettem, mert a hátsó kerekek csúszkáltak.
Nico Hülkenberg (7.): – Jó verseny volt, de a nagy részén magányosan köröztem. A biztonsági autóval szerencsém volt, ennyi olykor kijár az embernek. Örülök, hogy véget ért egy nehéz, pontszerzés nélküli időszak. Csodás hétvége volt, úgy érzem magam, mint egy tiszteletbeli mexikói.
Sergio Pérez (8.): – Mi csoda hét volt ez Mexikóban! Sok különleges pillanatot élhettem át, de a versenyen balszerencsés voltam, ha nincs a biztonsági autós időszak, Massát és Nicót is megelőztem volna. Előttem és mögöttem is mindenki friss gumikon volt, nem értettem, mi miért nem cseréltünk kereket. Nagyon szerencsés vagyok, hogy ilyen hazám van, és ilyen szurkolók álltak mögém.
Max Verstappen (9.): – A rajt után hatodik voltam, de aztán az autó kezdett túlmelegedni, és lassítani kellett. Örülök a pontszerzésnek, ezzel kicsit közelebb kerültünk a Lotushoz.
Romain Grosjean (10.): – Csodás volt ennyi ember előtt versenyezni, főleg a stadion részben. Örülök az egy pontnak, nagyon nehéz versenyen sikerült megszerezni.
Pastor Maldonado (11.): – Jó versenyünk volt, jó érzés volt ennyi ember előtt célba érni, de még jobban örültem volna, ha Romain előtt végzek. Gyorsabb voltam nála, de nagyon nehéz itt előzni.
Marcus Ericsson (12.): – Ahhoz képest, milyen nehéz hétvégénk volt, nem volt rossz versenyem. Jól ment a kocsi, a stratégiánk sem volt rossz, nem vagyok csalódott, még ha csak a 12. helyre is volt elég.
Carlos Sainz Jr. (13.): – Az első két etapban nagyon jó volt az autó, aztán a végén hirtelen történhetett valami, amitől lelassult, mert elkezdtem visszacsúszni. Kár érte, hiszen előtte még a Force Indiák ellen is volt esélyünk, a mi ritka az egyenesekben.
Jenson Button (14.): – A mexikóiak büszkék lehetnek, kiváló hangulatot varázsoltak a pályára. Ennyit a pozitívumokról. Az egyenesekben gyorsabbak voltak nálunk a többiek, de a pálya utolsó szakaszán jobbak voltunk, mint a többi középcsapat. A mi motorjainknak jobban ártott ez a magaslati levegő.
Alexander Rossi (15.): – Jól kaptam el a rajtot, mindhárom világbajnokot magam mögött tartottam, ami jó érzés volt, még ha nem is tartott sokáig. A verseny eleje nehéz volt, Will megelőzött, de aztán a következő két garnitúra gumin én voltam a gyorsabb, így vissza tudtam előzni.
Will Stevens (16.): – Nagyon csalódott vagyok, 46 kört töltöttem Alex előtt, de a végén kikaptam tőle. A verseny közben két kiállásról egyre módosítottuk a stratégiámat, ami nem jött be, a keményebb gumikon nem volt elég gyors az autó.
Felipe Nasr (feladta): – Kár, hogy nem tudtam befejezni a versenyt, a fékek tönkrementek. Sajnálom, ezt valahogy meg kell oldanunk.
Fernando Alonso (feladta): – Már szombat este láttuk, hogy nem stimmel valami a hőenergia-átalakítóval, és a rajt előtt biztossá vált, hogy baj van, de két választásunk volt: nem állok rajthoz, vagy bízunk benne, hogy egy kört kibír. A szurkolókért odaálltam a rajthoz, sőt, az első három kanyart élveztem is.

MEXIKÓI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (71 KÖR, 305.654 KM)
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:42:35.038
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1.954 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 14.592 mp h.
4. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 16.572 mp h.
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 19.682 mp h.
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 21.493 mp h.
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 25.860 mp h.
8. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 34.343 mp h.
9. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 35.229 mp h.
10. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 37.973 mp h.
11. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 38.538 mp h.
12. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 40.180 mp h.
13. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 48.772 mp h.
14. Jenson Button brit McLaren-Honda 49.214 mp h.
15. Alexander Rossi amerikai Marussia-Ferrari 2 kör h.
16. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
FELADTA
megtett körök
Felipe Nasr
brazil
Sauber-Ferrari
57
Sebastian Vettel német Ferrari 50
Kimi Räikkönen finn Ferrari 21
Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 10 15 16 345
2. Nico Rosberg 4 13 15 272
3. Sebastian Vettel 3 12 15 251
4. Valtteri Bottas 2 12 126
5. Kimi Räikkönen 2 12 123
6. Felipe Massa 2 12 117
7. Danyiil Kvjat 1 12 88
8. Daniel Ricciardo 2 12 84
9. Sergio Pérez 1 11 68
10. Max Verstappen 9 47
11. Romain Grosjean 1 8 45
12. Nico Hülkenberg 7 44
13. Felipe Nasr 6 27
14. Pastor Maldonado 5 26
15. Carlos Sainz Jr. 7 18
16. Jenson Button 4 16
17. Fernando Alonso 2 11
18. Marcus Ericsson 5 9
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 617
2. Ferrari 374
3. Williams-Mercedes 243
4. Red Bull-Renault 172
5. Force India-Mercedes 112
6. Lotus-Mercedes 71
7. Toro Rosso-Renault 65
8. Sauber-Ferrari 36
9. McLaren-Honda 27
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik