Bár többen jelezték, hogy az F1 jelenlegi helyzetében nem szabad kísérletezgetni a nagy nézettségű időmérővel, és Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök szerint csak az idény végén kellene arról tárgyalni, hogy más formában bevezessék a Melbourne-ben megbukott rendszert, minden jel arra utal, hogy folytatódik a próbálkozás. Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök szerint csak az idény végén kellene arról tárgyalni, hogy más formában bevezessék a Melbourne-ben megbukott rendszert, minden jel arra utal, hogy folytatódik a próbálkozás.
Elsőként a Pirelli jelezte, hogy a csapatok egyetértése ellenére sem támogatja a régi szisztéma visszaállítását, majd a Force India utalt arra, hogy csak azért szavazta meg a régi rendszerre való visszaállást, mert „nem akart az egyhangú döntés útjába állni”. Bernie Ecclestone is amondó, hogy kell még egy esélyt adni az új rendszernek.
A szabály módosítását az FIA motorsport világtanácsának kell elfogadnia, mégpedig legkésőbb csütörtökön.
A legújabb verzió szerint a harmadik szakasz olyan lesz, mint tavaly, azaz a legjobbak 12 perc alatt döntenek az első rajtsorok helyezéseiről. Az első két etap viszont kisebb módosításokkal megtarthatja az ausztráliai formáját. Mindenképp hosszabbak lesznek, az első kiesés időpontját kitolják a 90 másodpercenként történő kiesések előtt.
Az nem világos, hogy 8 vagy 10 autós lesz-e az utolsó etap, a Force India Ausztráliában elégedett volt azzal, hogy az ötödik rajtsorból indultak az autói, és szabadon választhattak gumit a rajthoz.
Aztán ha a bahreini rendszer sem válik be, további változtatások várhatóak.