Ausztráliában Grosjean a lágy gumikon a rajttól Fernando Alonso balesetéig eljutott kerékcsere nélkül, így előkelő helyen találta magát. Amikor piros zászlóval megszakították a futamot, a Haas kapott egy ingyen kerékcsere-lehetőséget, és ki is használta, Grosjean a közepesen kemény gumikon végigment a hatodik helyen, és gyakorlatilag éles bokszkiállás nélkül tudta le a Haas legelső versenyét.
Ezt még lehetett a szerencsére fogni, Bahreinben viszont már mindenki elismeréssel beszélt arról, hogy a Haas ismerte fel, hogy a szuperlágy gumikon nemcsak a verseny elején lehet menni, hanem a következő etapokon is. Grosjean egymás után három készlet szuperlágy gumit kapott, s el tudta húzni a szakaszokat annyira, hogy ez legyen a leggyorsabb háromkiállásos stratégia.
A francia ötödik lett, valamint mindkét futamon elnyerte az FIA közönségdíját. A sikeres stratégia kiötlője Ruth Buscombe volt, akit a Haas a Ferraritól szerződtetett vezető stratégának.
Buscombe az egyetem elvégzése után azonnal munkát kapott a Ferrarinál, ahol a maranellói főhadiszálláson kialakított helyiségben ült többedmagával, és Kimi Räikkönen stratégiai csoportjában ötletelt a versenyhétvégéken.
„A futam előtti héten adatokat gyűjtöttünk, és ezek alapján kialakítottuk a versenystratégia A- és B-tervét. Aztán a szabadedzések adatai alapján lemodelleztük a versenyt, és ha kellett, javítottunk a stratégia tervén” – írta le maranellói munkáját Buscombe, akit legfeljebb a teszteken láthattunk, amint a garázsépület teraszáról kémfotókat készített a rivális istállók autóiról.
Idén a Haas felszerelésébe öltözött, és igen előkelő feladatot kapott, a csapat vezető stratégája lett. A fenti két eset a bizonyíték rá, mennyire jól végzi a feladatát, még ha Ausztráliában döcögősen is kezdődött az egész, hiszen Grosjean és Esteban Gutiérrez egyaránt kiesett az időmérő első szakaszában. A Haas egyik kulcsembere lett, aki Claire Williams és Monisha Kaltenborn után erősíti azt a nézetet, hogy többek lehetnek a nők az F1-es csapatoknál hoszteszeknél és marketingeseknél.