A Ferrari mindkét autójával megelőzte a Mercedeseket a második szabadedzésen, de még így is nehéz elhinni, hogy a Scuderia versenybe szállhat a német csapattal a pole pozícióért. Pontosabban Nico Rosberggel, hiszen Lewis Hamilton váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kap, így már a rajt előtt visszacsúszik néhány pozícióval.
A Ferrari jó köreiben szerepet játszhatott, hogy mindenki más után ment ki a szuperlágy gumikon, így addigra teljesen felgumizták a riválisok az ideális ívet. A jó körökből nehéz messzemenő következtetéseket levonni, a Ferrari Bahreinben a harmadik szabadedzésen is megelőzte a Mercedeseket, de a pole-ra az időmérőn akkor sem volt esélye.
„Nem volt könnyű napunk, talán a szél miatt éreztem nagyon csúszósnak a pályát – mondta az edzésnapot az élen záró Kimi Räikkönen. – A szuperlágyon egy körön és hosszabb távon is rendben van az autó, sokat javul a tapadás, a másik két keverék azonban közel sem az igazi. Hogy lesz-e esélyünk az időmérőn? Azzal még várjunk, állítólag esni fog, ami mindent felboríthat."
S ha a szuperlágy gumikon jobb is lehet a Ferrari a Mercedesnél, a Bahreini Nagydíjjal ellentétben Kínában ezeken a gumikon nem lehet 15 kört megtenni a verseny alatt, azaz versenytávon nem érdemes számolni velük. Elég csak arra gondolni, hogy Vettel a 17 körös gumikkal úgy hajtott be az edzés végén a bokszba, hogy már cafatok szakadtak le róla. Vasárnap csak az a két keverék „játszik”, amelyeken a Ferrari pénteken bizonytalan volt.
Ami pedig az időmérőt illeti, ezúttal talán az esős idő jelenthet kapaszkodót az olasz csapat számára – az is lehet, hogy ha esőben nem sikerül elöl végezni, éppen a csapadékra fogja az olasz csapat a lehetőség elszalasztását.
„Javulhatunk még, az autó egyensúlya ugyanis még közel sem olyan jó, mint szeretném. Pénteken nem az eredménylista számít, hanem az, hogy érzed magad az autóban. Nincs nagy gond, de még messze vagyunk az ideálistól" – mondta Vettel.
„Jó péntekünk volt, semmiképp sem mondanám rossznak. De nem a pénteki eredmények határozzák meg a rajtsorrendet, vébépontokat sem osztanak. Még hosszú a hétvége" – összegzett Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke.
A Mercedes vezetői udvariasan annyit mondtak, hogy a Ferrari közelebb kerülhet hozzájuk. Azaz minden bizonnyal a Mercedesben is bőven van tartalék, egykörös tempó terén még több is, mint a Ferrariban.
„A Ferrari a tavalyi fejlődéséhez hasonlóan nagyot lépett előre az idén is, de a növekvő teljesítmény egyelőre megbízhatósági gondokkal jár együtt, ezért még egy hétvégéje sem állt össze tökéletesen. Puszta teljesítmény terén egyre közelebb kerülnek hozzánk, ami jó, ezt a versenyt akarja látni a közönség" – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
A Ferrari abban biztos lehet, hogy a többi csapatot könnyedén megelőzi, azaz ideális esetben hátrafelé nem kell nézegetnie. Ha viszont szombaton esik, olyan csapatok is belefolyhatnak a pole-ért vívandó küzdelemben, amelyeknek száraz pályán nem lenne esélyük. Lehet itt még izgalom a hétvégén a mezőny élén.
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36.896 | átlag: 202.522 km/ó | 35 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:37.005 | 0.109 mp h. | 33 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.133 | 0.237 | 33 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.329 | 0.433 | 33 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:38.143 | 1.247 | 31 |
6. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.268 | 1.372 | 28 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.527 | 1.631 | 31 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.542 | 1.646 | 32 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:38.569 | 1.673 | 31 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:38.723 | 1.827 | 34 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:38.728 | 1.832 | 31 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:38.828 | 1.932 | 28 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.178 | 2.282 | 31 |
14. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:39.214 | 2.318 | 34 |
15. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:39.774 | 2.878 | 32 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:39.890 | 2.994 | 22 |
17. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:39.941 | 3.045 | 36 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:39.979 | 3.083 | 35 |
19. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:40.550 | 3.654 | 33 |
20. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:41.066 | 4.170 | 32 |
21. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:42.954 | 6.058 | 4 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.037 | átlag: 200.165 km/ó | 16 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.183 | 0.146 mp h. | 16 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:38.665 | 0.628 | 12 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.061 | 1.024 | 13 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:39.155 | 1.118 | 11 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.625 | 1.588 | 14 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.676 | 1.639 | 12 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:39.974 | 1.937 | 11 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:40.169 | 2.132 | 13 |
10. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.232 | 2.195 | 13 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:40.347 | 2.310 | 15 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:40.538 | 2.501 | 11 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:40.828 | 2.791 | 10 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:41.358 | 3.321 | 9 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:41.393 | 3.356 | 18 |
16. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:41.614 | 3.577 | 20 |
17. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:41.816 | 3.779 | 16 |
18. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:42.908 | 4.871 | 14 |
19. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:42.980 | 4.943 | 8 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Renault | idő nélkül | 6 | |
21. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | idő nélkül | 2 | |
22. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | idő nélkül | 4 |