Nico Rosberg az idei negyedik versenyt is megnyerte, 43 pontra növelte az előnyét a világbajnokságon, és minden jel arra utal, hogy ez a szezon az övé lesz. Persze még mindig csak négy futamon vagyunk túl a 21-ből, és ezt ő is észben tartja.
„Lewis fel fog zárkózni, ezzel tisztában vagyok. Nem foglalkozhatunk még a világbajnoksággal – mondta Rosberg, aki elismerte, nem olyan nagy tett a győzelem így, mintha csapattársa is problémamentes hétvégét zárt volna. – Közel sem olyan nagy öröm így nyerni, mintha Lewist kerék kerék elleni, egyenlő csatban győztem volna le. Nem érzek eksztázist."
Lewis Hamilton a verseny egy szakaszán közeledett Rosberghez, de aztán szóltak neki, hogy lassítson, mert a hűtővizének nyomása nem ideális. Elvette a gázt, és nem közeledett tovább csapattáráshoz. Bár Rosberg később pazar körökkel jelezte, hogy csak tartalékolt, Hamilton így is biztos benne, hogy utolérte volna csapattársát.
„Nem kételkedtem benne, hogy megnyerhetem. Gyors voltam, de vissza kellett vennem a motor hibája miatt" – mondta Hamilton, akinek 43 pont a hátránya a némettel szemben.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az idén nem először panaszkodott Rosberg győzelme után arra, hogy a Mercedes garázsában sokkal izgalmasabb volt a futam, mint kívülről sejteni lehetett.
Az Orosz Nagydíj első körében Sebastian Vettelt kétszer is meglökő Danyiil Kvjat kiütötte a ferrarist a versenyről, ráadásul ezen felül a saját versenye mellett csapattársa, Daniel Ricciardo futamát is tönkretette, mert az autójának tolta a Ferrarit. Az orosz a támadások kereszttüzébe került, s elismerte, hogy nagy hibát követett el. Azóta már mindenkitől bocsánatot kért. „Akikkel meg kellett beszélnem a dolgot, megtettem – mondta Kvjat, aki nem sokkal a leintés után telefonnal a fülén sétálgatott a garázsban. – Sebastiant hívtam, volt mit mondanom neki.” |
„Mindkét autó miatt aggódtunk, nagyon örülünk, hogy egyáltalán célba ért a két autó – fogalmazott Wolff, akivel bizonyára kevesen tudnak együtt érezni a riválisok közül. – Lewis autójából szivárgott a hűtővíz, ez a végére oldódott meg. A másik autó motorjának szenzoraiból jöttek furcsa jelzések. Azon dolgozunk, hogy Lewis olyan kocsit kapjon, amelyet a rajttól a célig hajthat. Ugyanez vonatkozik Nicóra is."
A Williams-istálló két rémes verseny után az idei legjobb eredményét érte el. A 4. és 5. helyhez kellett talán Sebastian Vettel és a Red Bull-istálló első körös rémálma is, valamint az, hogy a szocsi pálya aszfaltja ne koptassa a gumikat – az abroncsok tűrőképessége az idén a legendás angol csapat fő gyengéjének tűnik.
Valtteri Bottas a rajt után Kimi Räikkönen megelőzésének köszönhetően a második helyen haladt – nem először láttunk olyat a Williamstől az idén –, de Hamilton Mercedesével és Kimi Räikkönen Ferrarijával nem tarthatta a lépést.
„Kiváló volt a verseny eleje, magam mögött tartottam a Mercedest. Jó ötlet volt az üldözőink előtt kiállni, de sajnos a nagyobb sebességükre nincs ellenszerünk. Jó hétvégénk volt, fejlődik a csapat, de azt is látni kell, hogy ez a pálya kedvezett nekünk. Egy ilyen rajt után az ember nem elégszik meg a negyedik hellyel" – így Bottas.
A McLaren a tavalyi Magyar Nagydíj után másodszor szerzett pontot mindkét autójával azóta, hogy újra összeállt a Hondával. Fernando Alonso magabiztos versenyzéssel, zavartalanul végzett a hatodik helyen, bár nagyon messze lemaradt a két Williams-Mercedestől. Jenson Button a hajrában előzte meg Carlos Sainz Jr-t, akinek egyébként is volt egy tíz másodperces büntetése.
„A rajt után szerencsés voltam, több helyet előreléphettem az ütközés után – ismerte el Alonso. – Tavaly a jó rajtok után nem tudtuk megőrizni a pozíciónkat, de ma sikerült. Gyorsak voltunk, azonos stratégián mentünk, mint az élcsoport, és mienk lett a viadal ötödik leggyorsabb köre. Az autó egyre jobb, azt hiszem, most már minden versenyen megcélozhatjuk a pontszerzést."
A McLaren kettős pontszerzésnek, a Renault pedig idei első egységeinek örülhetett Szocsiban. Méghozzá egy korábbi McLaren-pilóta, Kevin Magnussen révén csípte el a hetedik helyet (így a Bahreinben Alonso helyére beugró Stoffel Vandoorne-nal együtt már mind a négy, tavaly a McLaren kötelékébe tartozó versenyzőnek van pontja 2016-ban). A francia team pontszerzése főleg azután bravúros, hogy szombaton mindkét pilótája kiesett az időmérő első szakaszában.
„Nagyon jó érzés pontokkal megjutalmazni a keményen dolgozó csapatot. Már a rajt is jól sikerült, de aztán visszaestem. Az igazán örömteli, hogy ezt követően előzésekkel vissza tudtam küzdeni magam a hetedik helyre, a bokszkiállás is jól sikerült. Volt némi szerencsénk, de korábban nagyon balszerencsés voltam" – szólt Magnussen.
Az idény első két futamát követően a nézők által a legjobbnak megválasztott Romain Grosjean Kínában szenvedett a Haas-Ferrarival, de most visszatért a pontszerzők közé.
„Az első négy verseny háromnegyedén pontot szereztem, ami nem rossz! Ez is nehéz hétvége volt, az autóval még nem vagyok teljesen elégedett. A stratégiával sem lehetett trükközni, mindenki tudta, hogy egy kiállás kell, amikor a szuperlágyról a lágyra váltunk. A kulcs az volt, hogy az elején elkerüljük a baleseteket, és nyomjuk, ahogy lehet" – mondta a vb-pontverseny 7. helyén álló francia.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32:41.997 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 25.022 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 31.998 mp h. |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 50.217 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:14.427 p h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
7. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1 kör h. |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1 kör h. |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1 kör h. |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-TAG Heuer | 1 kör h. |
16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Ferrari | 33 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 0 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 0 | |
Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 4 | 4 | 100 |
2. | Lewis Hamilton | – | 3 | 4 | 57 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 3 | 43 |
4. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 36 |
5. | Sebastian Vettel | – | 2 | 2 | 33 |
6. | Felipe Massa | – | – | 4 | 32 |
7. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 22 |
8. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 2 | 21 |
9. | Valtteri Bottas | – | – | 4 | 19 |
10. | Max Verstappen | – | – | 3 | 13 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 8 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
12. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
14. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 2 | 4 |
15. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 2 |
16. | Jenson Button | – | – | 1 | 1 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 157 |
2. | Ferrari | 76 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 57 |
4. | Williams-Mercedes | 51 |
5. | Haas-Ferrari | 22 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 17 |
7. | McLaren-Honda | 10 |
8. | Force India-Mercedes | 8 |
9. | Renault | 6 |