F1: Vettel–Kvjat 2.0 – a német és a Red Bull is csalódott

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.05.01. 17:06
null
Kvjat belerongyolt Vettelbe a rajt után – ezúttal nem volt hely a belső íven
Sebastian Vettel az autójában ülve még nagyon mérges volt az Orosz Nagydíjon történt kiesése miatt, utána viszont higgadtabban értékelt a sajtó előtt. Pedig Szocsiban Danyiil Kvjat lökte meg kétszer is, aki Kínában is „ráijesztett” merész manőverével, és nevetve utasította el (egyébként jogtalan) vádjait. Az oroszra Vettel mellett most a Red Bull-istálló is mérges volt, hiszen éppen Kvjat manővere miatt nem szerzett pontot.

 

Sebastian Vettel egymás után már a második versenyen szenvedett rajtbalesetet, de amíg a Kínai Nagydíjon tovább tudott menni, Szocsiban a falban zárta a futamot. Ráadásul ezúttal Danyiil Kvjat lökte meg az első három kanyarban kétszer is. A két pilótának már Sanghajban nézeteltérése volt az első kanyarban történtek miatt, ezért Vettel különösen mérges volt a mai kiesése után.

„Kiestem, baleset. Valaki belehajtott a kocsi kib.szott hátuljába a kettes kanyarban, aztán valaki belehajtott a kocsi kib.szott hátuljába a hármas kanyarban. Őszintén, mi a f.szt csinálunk mi itt" – méltatlankodott a rádión Vettel, aki akkor még nem tudta, hogy Kvjat volt az, aki mindkétszer nekiment.

„Láttam a felvételeket, nyilvánvaló, mi történt. A kettes kanyarban nekilöktek a másik autónak, aztán a hármasban olyan nagy ütést kaptam, hogy nem tudtam elkerülni a falat – mondta már nyugodtabban Vettel. – Előfordulnak az ilyenek, de ez azért durva. Hosszú a verseny, nem kell az első körben megnyerni, mert nagyobb esély van rá, hogy balul sül el.”

Vettel meglepően higgadtan beszélt Kvjatról, de azért szerencséje van az orosznak, hogy végigment a versenyen, és nem kellett közben beszélnie Vettellel.

„Nem én hibáztam, semmit sem tehettem volna másképpen – folytatta Vettel. – Nincs bajom Danival, szerintem két hete is hibázott és most is. Persze ez nem segít rajtam. Nem tudom, miért kellene felkeresnem. Ha valakinek szüksége van egy beszélgetésre, az ő.”

Kvjat tíz másodperces stop-and-go büntetést kapott, emellett három büntetőpontot beírtak a „jogsijába", így ötnél tart, a második legrosszabb a mutatója Max Verstappen (8 pont) mögött. Eltiltás 12 pont összegyűjtése után jár. Kvjat is elmondta, hogyan élte át az első kanyarokat.

„Nem gondoltam, hogy ennyire lelassítanak a többiek ebben a kanyarban, hiába léptem a fékre, amiikor leblokkolnak a hátsó kerekek, semmit sem tehetek – fogalmazott Kvjat, aki kevésbé volt mosolygós, mint két hete Kínában. – A hármas kanyarban közvetlenül Seb mögött mentem, nem tudom, mi történt előtte, de hirtelen lassított, és nem volt időm reagálni erre.”

Kvjatot Vettel két hete jogtalanul okolta, most azonban már az orosz is elismerte, ha dühös, joggal dühös rá a német.

„Én okoztam a balesetet, nem érzem magam jól tőle, de előfordul ez az első körben. Életem legrosszabb első köre volt, általában tanulok az ilyen esetekből. Legközelebb minden rendben lesz – szólt Kvjat. – Biztosan megbeszéljük Sebbel, mást úgysem tehetünk már. Tudom, hogy most mindenki engem okol, könnyű nekem esni, felkészültem rá, rendben van.”

Kvjat felbosszantotta Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét is, akinek a verseny során magyarázkodnia kellett pilótája miatt Vettel előtt, illetve azért is mérges volt, mert Kvjat a 2. kanyarban éppen Daniel Ricciardónak lökte neki Vettelt, így mindkét Red Bullnak ki kellett állnia a bokszba, és a közepesen kemény gumikra váltva esélyük sem volt a pontszerzésre.

„Az első kanyarban elszállt a versenyünk. Dani elmérte a féktávját, nekiment Sebnek, akit nekilökött Danielnek. Mindkét autó első légterelői eltörtek, a padlólemez is megsérült, és odalett a versenyünk, akárcsak Sebastiané – méltatlankodott Horner. – Sebastian a futam közben elmondta, mennyire csalódott, de csak bocsánatot tudtam kérni tőle, mert nyilvánvaló, hogy Kvjat hibája vezetett ide. A srácok nagyon lelkesek, főleg Dani akart bizonyítani hazai pályán. Elmérte, és nyilván ő is belátja, hogy elszúrta. Sajnos itt a csapat viadala véget is ért, pedig jó esélyünk volt a pontszerzésre. Ez nagyon drága hiba volt.”

3. OROSZ NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (53 KÖR, 309.745 KM)
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:32:41.997
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 25.022 mp h.
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 31.998 mp h.
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 50.217 mp h.
5. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:14.427 p h.
6. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1 kör h.
7. Kevin Magnussen dán Renault 1 kör h.
8. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
10. Jenson Button brit McLaren-Honda 1 kör h.
11. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1 kör h.
12. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
13. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
14. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-TAG Heuer 1 kör h.
16. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1 kör h.
17. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1 kör h.
18. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 2 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Max Verstappen holland Toro Rosso-Ferrari 33
Sebastian Vettel német Ferrari 0
Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 0
Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 0
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 4 4 4 100
2. Lewis Hamilton 3 4 57
3. Kimi Räikkönen 2 3 43
4. Daniel Ricciardo 3 36
5. Sebastian Vettel 2 2 33
6. Felipe Massa 4 32
7. Romain Grosjean 3 22
8. Danyiil Kvjat 1 2 21
9. Valtteri Bottas 4 19
10. Max Verstappen 3 13
11. Fernando Alonso 1 8
12. Nico Hülkenberg 1 6
12. Kevin Magnussen 1 6
14. Carlos Sainz Jr. 2 4
15. Sergio Pérez 1 2
16. Jenson Button 1 1
16. Stoffel Vandoorne 1 1

KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 157
2. Ferrari 76
3. Red Bull-TAG Heuer 57
4. Williams-Mercedes 51
5. Haas-Ferrari 22
6. Toro Rosso-Ferrari 17
7. McLaren-Honda 10
8. Force India-Mercedes 8
9. Renault 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik