„Szállj, mint a pillangó, szúrj oda, mint a méh. Ez a győzelem Muhammad Alié" – ezekkel a szavakkal emlékezett a több mint egy hete elhunyt bokszlegendára Lewis Hamilton a Kanadai Nagydíj megnyerése után. Az angol karrierje 45. sikerével kilenc pontra csökkentette lemaradását Nico Rosberghez képest, csapattárást a rajt után leszorította a pályáról, így a német a 10. helyről visszakapaszkodva csak ötödik lett.
„A kuplungom talán megint túlhevült, nem tudom, miért ragadtam be, Nico és Seb is jobban rajtolt. Aztán az egyes kanyarban alig tudtam befordulni a hideg gumikon, éppen, hogy a pályán maradtam, örülök, hogy mindkettőnk autója ép maradt – mondta Hamilton. – Utána aggódtam a gumik miatt, az ultralágyon is mehettem volna tovább, de cseréltünk, és azt mondta a csapat, hogy a lágy még jobban bírja, csodás volt. Tudtam, hogy Seb nagyon keményen nyomja a gázt, de óvtam a gumikat. Hihetetlen, mennyire más volt a szezon a legutóbbi két futam előtt, örülök, hogy megváltozott, de egyesével kell venni az akadályokat."
Nico Rosberg nem sajnáltatta magát az első kanyarban történtek miatt. Aztán arról is beszélt, hogy a Mercedes fogyasztása kibabrált vele, a verseny hajrájában nemigen tudott támadásokat indítani. Az utolsó előtti körben pedig megpördült, majdnem összetörte az autóját.
„Lewis kivezetett a pályáról, ami természetesen nem tesz boldoggá. De ilyen a versenyzés, az a feladatom, hogy megoldjam, legközelebb én jöjjek ki jobban az ilyen helyzetből – mondta bosszúsan Rosberg a Sky Sportsnak, némi káromkodással kiegészítve. – A végén majdnem elfogyott az üzemanyagom, ezért nem tudtam Maxet támadni. Amikor próbálkoztam, nagyon jól védekezett. A végén majdnem elszállt minden, sikerült egyenesbe tenni a kocsit, és legalább az ötödik hely meglett."
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke elismerte, hogy rossz stratégiai döntés volt a két kerékcsere a Kanadai Nagydíjon. A rajtnál a két Mercedest megelőző Sebastian Vettel végig azonos tempóra volt képes, mint Lewis Hamilton, ezért az eggyel több kerékcsere nem fért bele.
„Túlértékeltük a gumik kopását, ezért a bokszba hívtuk a pilótáinkat, de már tudjuk, hogy rossz döntés volt – mondta Arrivabene. – Nem kell nagy ügyet csinálni belőle, elkövettünk egy hibát."
Vettel szerint az mindenképpen biztató, hogy a Ferrari a hetven kör alatt tartotta a lépést a Mercedesszel.
„Nem akarok senkit sem hibáztatni. Nem koptak úgy a gumik, ahogy hittük. Lewis gyors volt, ez volt a legfőbb gondunk. Nagyszerű hétvégénk volt, a rajt csodásan sikerült, de a fékek alig fogtak, az utolsó kanyart ki is egyenesítettem – mondta Vettel, aki a hajrában többször is elkövette ugyanezt a hibát. – Végig keményen nyomtam, az elején módosítottunk a stratégián, és abban bíztunk, hogy visszakerülök az élre. Ám Lewis autóján nagyon jól bírták a gumik, jobban, mint előzetesen hittük. Hiába voltak frissebbek a gumijaim, nem tudtam felzárkózni rá. Az előző két verseny nem sikerült valami jól, de most megmutattuk, hogy gyorsak vagyunk."
Daniel Ricciardo két elszalasztott győzelem után csak hetedik lett, így megint nem volt oka mosolyogni.
„Nem volt nagy vasárnapunk. Az idén sok jó szombatunk van, de a vasárnapok valahogy nem akarnak sikerülni" – mondta az ausztrál, akinek megint elrontották az egyik kerékcseréjét, de ezúttal a pályán sem volt elég gyors.
Valtteri Bottas viszont nagyon is gyors volt, főleg a hátsó egyenesben hagyta látványosan maga mögött Rosberget, aki, mint utóbb kiderült, fogyasztási problémákkal küszködött.
„Nagyon örülök, minden szempontból remek verseny volt, a stratégiánk és a sebességünk is kellett a harmadik helyhez. Nyeregben voltam, köszönöm a csapat munkáját” – mondta a Williams idei első dobogós helyezését megszerző finn.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31:05.296 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 5.011 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 46.422 mp h. |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 53.020 mp h. |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:02.093 p h. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:03.017 p h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:03.634 p h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 2 kör h. |
17. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
18. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
19. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 35 | |
Jolyon Palmer | brit | Renault | 16 | |
Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 9 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 4 | 6 | 116 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 6 | 107 |
3. | Sebastian Vettel | – | 4 | 5 | 78 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 6 | 72 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 5 | 69 |
6. | Max Verstappen | 1 | 1 | 5 | 50 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 6 | 44 |
8. | Felipe Massa | – | – | 6 | 37 |
9. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 24 |
10. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 3 | 22 |
11. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 22 |
12. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 18 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 18 |
14. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 5 | 18 |
15. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | 6 |
16. | Jenson Button | – | – | 3 | 5 |
17. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 223 |
2. | Ferrari | 147 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 130 |
4. | Williams-Mercedes | 81 |
5. | Force India-Mercedes | 42 |
6. | Toro Rosso-Ferrari | 32 |
7. | McLaren-Honda | 24 |
8. | Haas-Ferrari | 22 |
9. | Renault | 6 |