Sebastian Vettel gumitaktikai előnnyel rajtolhatott Ausztriában, hiszen a kvalifikáció második szakaszában szuperlágy gumikon futotta meg a leggyorsabb körét, így a szabályok értelmében azokon kezdhette meg a futamot. Az élmezőny pilótái közül utoljára szándékozott kereket cserélni, és vezette is a versenyt, amikor a 27. körben megtörtént a baj. Már előtte is látni lehetett, hogy Vettel autóján a gumik igencsak elhasználódtak, de a német versenyző szerint nem voltak annyira rossz állapotban, hogy érthető legyen a defekt.
„A mi döntésünk volt, hogy elnyújtottuk az első kiállást, de egyértelműen látszott, hogy a többiek autóján is tovább bírták a gumik, mint amire előzetesen számítottunk – nyilatkozta Vettel a kiesését követően. – Huszonhét kör amúgy sem annyira sok ahhoz, hogy ilyen történjen. Kimi is több mint húsz kört teljesített az ultralágy gumikon, és mások nálam is többet mentek a szuperlággyal. A defekt a semmiből jött. Nem volt semmi előjele, és a srácok szerint is minden normálisan működött, a sebességemen sem változtattam abban a körben."
Vettel szerint érthető volt, hogy ilyen sokáig maradt kinn, hiszen másoknak sem akadtak problémái a gumikkal.
„Az volt az tervünk, hogy addig megyek el ezzel a keverékkel, ameddig csak tudok, hiszen a többiek is a vártnál kevésbé koptatták a gumikat, és senki nem jött be kerékcserére az első tíz körben" – összegezte gondolatait a négyszeres világbajnok.