A pénteki szabadedzések alapján a szuperlágy gumik egy kört sem bírnak ki csúcsformában, de még így is azokkal a leggyorsabbak az autók egy körön.
A Pirelli szerint a futamon négy-öt kör után muszáj lenne lecserélni a piros oldalfalú kerekeket, ami egyértelmű stratégiai hátránnyal jár a lágy gumikon rajtolókhoz képest. A távot ugyanis a lágy és a közepesen kemény abroncsok használatával is teljesíthetik, nincs feltétlenül szükség a szuperlágyakra.
Így az a kérdés, hogy ki tud majd az időmérő második szakaszából továbbjutni a lágy gumis mért köréből? A versenyt az első tíznek azokon az abroncsokon kell kezdenie, amelyeken a második szakaszban a leggyorsabb körét futja.
A csapatok szerint a megoldás a minimális guminyomás csökkentése lenne, de a Pirelli ebbe nem megy bele. Egyrészt mert már februárban megadta a csapatoknak ezeket az értékeket (elöl 23.5 Psi, hátul 22 Psi), másfelől épp ezzel teheti stratégiai szempontból kiszámíthatatlanná, azaz érdekesebbé a futamot.