F1: Az idén még a Ferrarival is küzdeni fogunk – Alonso

Vágólapra másolva!
2016.09.04. 18:40
null
Fernando Alonso szerint Monza után új idény kezdődik a McLaren számára (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton nem tudja, miért rajtolt rosszul az Olasz Nagydíjon, de azt elismerte, hogy ehhez köze volt annak, hogy mérnöke a felvezető körben nem beszélhetett hozzá – na meg ahhoz is, hogy szerinte a Mercedes kuplungja kiszámíthatatlan. Sebastian Vettel megígérte, hogy a Ferrari nem adja fel, Fernando Alonso már az idén a Ferrarikkal küzdene, míg az egyre bizonytalanabb helyzetbe kerülő Jolyon Palmer súlyosabb büntetést kért Felipe Nasrra.

Lewis Hamilton a rajtig uralta a monzai hétvégét, de hibázott a rajtnál, és egészen a hatodik helyig esett vissza. Daniel Ricciardót és Valtteri Bottast a pályán, a két Ferrarit a Mercedes jó gumistratégiájának köszönhetően előzte meg, és a második helyen befejezte be a futamot, s ezzel két pontra csökkent az előnye a világbajnoki tabellán Nico Rosberggel szemben.

„Nyilvánvalóan a rajtnál veszítettem el a győzelmet, de nem tudom, hogy mi történt pontosan – mondta Hamilton. – Mindent a megszokott módon csináltam, de szerintem kipörögtek a kerekeim. Hasonló volt Nico hockenheimi rajtjához. A kuplungunk nem működik kiszámíthatóan. Korábban megmondhatták nekünk a rajt előtt, hogy állítsuk be, ezért könnyebb volt elérni a megfelelő állapotot."

67. OLASZ NAGYDÍJ, MONZA

SZEPTEMBER 2., PÉNTEK

1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:22.959
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:22.801
SZEPTEMBER 3., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:22.008
pole: Hamilton 1:21.135, 2. Rosberg 1:21.613
SZEPTEMBER 4., VASÁRNAP
1. Rosberg, 2. Hamilton, 3. Vettel
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Szeptember 18., 14.00: Szingapúri Nagydíj
Október 2., 9.00: Malajziai Nagydíj
Október 9., 7.00: Japán Nagydíj

Hamilton tudja, hogy a győzelmi esélyei már a rajtnál jelentősen csökkentek, és bár utána próbált felzárkózni Rosbergre, a német addigra nagy előnyre tett szert.

„Láttam, ahogy Nico elhúz, és igazából még bármi történhetett volna, de az esélyem a győzelemre körről körre, másodpercről másodpercre csökkent – vallotta be a brit. – Valójában már a futam elején tudtam, szinte lehetetlen a győzelem, de azért megpróbáltam. Ezen a pályán nehéz előzni."

A Ferrarinak nem volt esélye a Mercedes ellen, hiába a hazai pálya.

„Keményen dolgozunk, próbálkozunk, de a Mercedes nagyon jó munkát végez, nem könnyű a helyzetünk – mondta Sebastian Vettel. – Nem adjuk fel, küzdünk tovább, tudjuk, hogy vissza lehet jönni az élre. Ígérgetni viszont nem akarok, mert nem tudom, mikor sikerül. De hinnünk kell abban, hogy egyszer sikerülni fog."

Fernando Alonsónak kalandos Olasz Nagydíja volt, jó rajtja után fokozatosan visszaesett, a kerékcseréjekor elromlott, pirosban ragadt az őt a bokszból kiengedő lápmája, kinevette a versenymérnökét, aki Romain Grosjean utolérését vizionálta, majd a hajrában bejött a bokszba, és friss szuperlágy gumikon megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A Honda legutóbb 1992-ben, Ayrton Senna révén ért el leggyorsabb kört. Alonso szerint lesz még minek örülni a McLarennél.

„Ezen a pályán nem vagyunk elég jók a pontszerzéshez, ezt tudtuk. Végig az első tízen kívül mentem, még a leggyorsabb kör sem változtat semmin. Spában sok minden történt előttünk, most semmi, így nem jöhettünk feljebb – mondta Alonso. – Mostantól a biztos pontszerzés a cél, Austinban és Abu-Dzabiban pedig az ötödik helyért csatázhatunk a Ferrarival."

Jolyon Palmer számára minden futam fontos, hogy meggyőzze csapatát arról, hogy érdemes megtartani őt a következő szezonra, azonban az Olasz Nagydíj már a rajtnál véget ért a számára, a brit versenyző ugyanis Felipe Nasrral ütközött, ami miatt a Sauber versenyzőjét nem sokkal később 10 másodperces büntetéssel sújtották. Palmer szerint súlyosabb büntetés járt volna Nasrnak.

„Jó volt a rajtom, több autót is meg tudtam előzni, amikor Nasr mellé kerültem – magyarázta Palmer. – Egymás mellett haladtunk az egyes kanyarban, de aztán a kettesben kilökött. Nem volt sportszerű, rajtbüntetés járna neki ezért, nem úszhatja meg ezzel a tíz másodperccel."

67. OLASZ NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (53 kör, 306.720 km)
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes1:17.28.089
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 15.070 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 20.990 mp h.
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 27.561 mp h.
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 45.295 mp h.
6. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 51.015 mp h.
7. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 54.236 mp h.
8. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:04.954 p h.
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:05.617 p h.
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:18.656 p h.
11. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.
12. Jenson Button brit McLaren-Honda 1 kör h.
13. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1 kör h.
14. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1 kör h.
15. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
16. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
17. Kevin Magnussen dán Renault 1 kör h.
18. Esteban Ocon francia Manor-Mercedes 2 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 36
Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 26
Jolyon Palmer brit Renault 7
Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 6
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 6 11 13 250
2. Nico Rosberg 7 9 13 248
3. Daniel Ricciardo 4 13 161
4. Sebastian Vettel 6 11 143
5. Kimi Räikkönen 4 12 136
6. Max Verstappen 1 4 11 121
7. Valtteri Bottas 1 12 70
8. Sergio Pérez 2 9 62
9. Nico Hülkenberg 9 46
10. Felipe Massa 9 41
11. Fernando Alonso 4 30
12. Carlos Sainz Jr. 8 30
13. Romain Grosjean 4 28
14. Danyiil Kvjat 1 4 23
15. Jenson Button 5 17
16. Kevin Magnussen 1 6
17. Pascal Wehrlein 1 1
17. Stoffel Vandoorne 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 498
2. Red Bull-TAG Heuer 290
3. Ferrari 279
4. Williams-Mercedes 111
5. Force India-Mercedes 108
6. McLaren-Honda 48
7. Toro Rosso-Ferrari 45
8. Haas-Ferrari 28
9. Renault 6
10. Manor-Mercedes 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik