„Amikor nyilvánvalóvá vált Hamilton taktikája, kortyoltam egy nagyot a sörömből, ésfelkészülten rá, hogy ez nagyon meleg lesz” – mondta a versenyhétvégét az Abu-Dzabitól 130 kilométerre fekvő Dubaiban töltő Keke Rosberg, aki csak a futam leintése után ment át a „szomszédba” ünnepelni.
Szándékosan húzódott a háttérbe 2010 után, nem akarta elvonni a figyelmet a fiáról, azt szerette volna, ha Nico egyedül találja meg a győzelem felé vezető utat. Általában csak annyit üzent neki a távolból, hogy „pedal to the metal”, azaz „padlógáz”!
Rosberg 1982-ben úgy lett világbajnok, hogy a 16 futamból csak egyet nyert meg, igaz, abban az évben összesen 11 győztes volt, és senki sem győzött kettőnél többször. Finnország első világbajnoka az F1 első turbókorszakának bimbódzásakor szívómotoros autóval ért a csúcsra, amikor riválisai már turbómotoros autókkal versenyeztek.
Ezért sem lehetett megzavarni egy olyan kérdéssel, hogy mit szól hozzá, hogy neki egy győzelem elég volt a vb-címhez, miközben az idén Hamiltonnak tíz is kevés volt?
„Van egy nagy különbség. Lewis autója ötven lóerővel erősebb a második legerősebb csapaténál, míg az enyém 250 lóerővel gyengébb volt. Ezért nem igazságos az összevetés – fogalmazott Keke Rosberg. – Amikor én versenyeztem, és láttam, hogy valaki a pálya szélén van, arra gondoltam, oké, még egy kieső, még több pont. Akkoriban mindennapos volt a műszaki hiba, ma viszont minden egyes kiesésnek hatalmas súlya van, döntő lehet. Lewis kétszer volt szerencsés, Nico egyszer.”
Rosberg leszögezte, ma nem könnyebb világbajnokságot nyerni, mint az ő idejében, inkább más.
S ha már megkérdezték, Max Verstappenről is elmondta a véleményét.
„Max szépen elintézte magát az első kanyarban. Talán egy nap elkezdik képezni a srácot – mondta az idősebb Rosberg. – Nagyon tehetséges, de még szüksége van rá, hogy terelgessék. Rendre eldobja a jó eredmény esélyét. Az F1-ben viszont főleg az eredmény számít.”