Hamilton szinte végig vezetett a futamon, de tudta, csak akkor lesz bajnok, ha nyer, miközben Rosberg legfeljebb negyedikként ér célba. ennek érdekében a lehető leglassabban ment, hogy riválisaik felzárkózzanak mögéjük, és esetleg megpróbálják megelőzni a németet. Ez végül nem sikerült neki, Rosberg másodikként célba érve világbajnok lett, de menet közben többször figyelmeztette a csapata, hogy menjen gyorsabban, és Wolff a verseny után büntetést helyezett kilátásba.
Hamilton azt mondta, a csapatnak nem lett volna szabad beleszólnia, hiszen biztos volt, hogy mindkét vb-cím a Mercedesé.
Sőt, Paddy Lowe technikai igazgató – aki Wolff utasítására egyszer maga is jelentkezett rádión Hamiltonnál, és arra utasította, hogy gyorsítson – utóbb elárulta, Wolff azt követelte, hogy ismételje meg az utasítást, de ő ezt megtagadta: „Ez elsőre is világos volt,nem akartam hülyét csinálni magamból a világ előtt.”
Mostanra Wolff is belátta, hogy nem lett volna szabad beleszólniuk a két pilóta csatájába.
„A pillanat hevében néha rossz döntéseket hoz az ember. Az agyunkba az épült be, hogy minden versenyen a lehető legtöbb pontot kell megszereznünk, azt figyelmen kívül hagytuk, hogy a pilóták számára sokkal nagyobb volt a tét” – mondta Wolff, aki azt is elárulta, nincs jogosultsága beleszólni verseny alatt a csapatrádiózásba, mert mint fogalmazott, túl sok olyat mondana, amit már öt perc múlva megbán.
„A verseny alakulását utólag átgondolva másképp kellett volna hozzáállnunk, rájuk bízni, mit tartanak korrekt és eredményes versenyzésnek” – mondta Wolff, aki Rosberg helyettesítése terén sem éppen határozott, hiszen először leszögezte, nem kell a Mercedesnek toppilóta Hamilton mellé, de azóta már ennek az ellenkezőjét is idézték tőle.