A probléma még a télen kezdődött, amikor a Ferrari egy elméleti kérdésben kérte a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) beleegyezését. A maranellóiak felvetése az úgynevezett „okos felfüggesztésre" vonatkozott, amely segítette volna az autó aerodinamikai teljesítményét.
Noha a téli kollektív tesztelésen mindenkinél gyorsabb olaszok pusztán egy teoretikus ügyben keresték meg az FIA-t, nyilvánvaló volt a levél valódi célja: a Mercedes és a Red Bull által megépített felfüggesztési rendszerekről szerettek volna állásfoglalást kérni a szabályalkotóktól.
Miután a szövetség a barcelonai tesztek előtt világosan kimondta, hogy a felfüggesztés semmilyen szándékos módon nem járulhat hozzá a versenygép aerodinamikai tulajdonságainak javításához, a spanyolországi tréningek során minden csapat vonatkozó elemeit alaposan ellenőrizték.
Az FIA arra kérte az összes istállót, hogy bizonyítsa: az alkalmazott felfüggesztésnek nem célja az aerodinamikai teljesítmény javítása, ám a Mercedes és a Red Bull által használt rendszer ennek nem tudott megfelelni, ezért az érintetteknek meg kellett változtatniuk azt.
„Azt akartuk látni, hogy a felfüggesztés csak egy felfüggesztés, vagy emellett az aerodinamikai teljesítmény javítására, segítésére is szolgál. Ha a csapatok nem tudnak meggyőzni bennünket, hogy ez nem így van, akkor nem használhatják az ilyen rendszerüket" – fogalmazott Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, amikor a változás hátteréről beszélt.
Azt egyelőre nem tudni, hogy milyen hatással lesz a felfüggesztés megváltoztatása a Mercedes és a Red Bull négykerekűire, de az biztos, hogy a vb-címvédő alakulatnál az elmúlt idényben nem minden futamon használták ezt a rendszert, így ők talán könnyebben megbirkóznak a kényszerű változtatás hatásaival.
Whiting azt is elárulta, hogy az Ausztrál Nagydíj egésze alatt fogják vizsgálni a csapatok erőforrásait, miközben a Red Bull arra kérte a testületet, hogy külön ellenőrizzék a Mercedes időmérős üzemanyag- és motorolaj-felhasználását, mert a gyanú szerint tiltott módszert alkalmaznak.