A televíziós közvetítések során jól látszott, ahogy berezonált a T-szárny Romain Grosjean és Kevin Magnussen autóján. Emiatt az első edzést követően le is került az elem a Haas gépeiről, és kétséges, hogy visszakerül-e holnap.
„A teljes barcelonai teszt során ezt az elemet használtuk, és semmi probléma nem adódott vele – emlékezett vissza Günther Steiner. – A második szabadedzésen azonban leszereltük az autóinkról, mert nagyon mozgott, úgyhogy most meg kell vizsgálnunk, hogy tudjuk-e alkalmazni a harmadik edzésen. Az adataink alapján előnyös a leszorítóerő szempontjából, szóval szeretnénk visszatenni, de egyelőre várnunk kell, hogy megengedik-e ezt nekünk."
A Haas-Ferrari mellesleg felemás napon van túl, ugyanis míg Romanin Grosjean mindkét tréningen a top 10-be férkőzve a 8. lett, Kevin Magnussennek bőven adódtak problémái, így a dán az első gyakorlás során csak a 19., a másodikon pedig a 17. lett.