Nagyon hosszú idő után fordult elő, hogy a Ferrari kibérelte az első sort: még 2008-ban a Francia Nagydíjon – az volt Räikkönen mai napig utolsó edzéselsősége –, így érthető, hogy Sebastian Vettel rendkívül boldog volt az időmérő után.
ÁPRILIS 28., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:36.074 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:34.120 |
ÁPRILIS 29., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:34.001 |
pole: Vettel 1:33.194, 2. Räikkönen 1:33.253 |
ÁPRILIS 30., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj |
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj |
Június 11., 20.00: Kanadai Nagydíj |
„Jól kezdődött számunkra az időmérő, jól éreztem magam az autóban. Sajnos aztán a Q2-ben kiestem a ritmusból, amikor elrontottam a második körömet, és ez kihatott az első Q3-as körömre is. Ez azt hozta magával, hogy a végén mindent egy lapra feltéve nyomtam. Tudtam, hogy szoros lesz a vége, és miután átmentem a célvonalon, folyamatosan kérdeztem a mérnökömet a rádión, hogy mi van, nagyon izgultunk mindketten.”
„Amikor mondta, hogy megvan a pole, magamon kívül voltam az örömtől. Az igazság az, hogy kevés üzemanyaggal mentem, és a végén nagyon a határon autóztam. Rendkívül fontos lépés volt az időmérő megnyerése, de az igazán fontos része a munkának csak holnap jön” – nyilatkozta a pályafutása 47. rajtelsőségét begyűjtő Vettel, aki ferrarisként másodszor kezdhet az élről versenyt.
Csapattársa, Kimi Räikkönen kevésbé volt boldog azzal, hogy a Q3 végén elrontotta az utolsó körét, így nem tudott javítani legjobb idején, és végül Vettel megelőzte. A finn pilóta mindössze 59 ezredmásodperccel, de lemaradt arról, hogy 9 év után ismét élről kezdjen egy F1-es futamot.
„Nyilvánvaló, hogy szívesebben végeztem volna az élen, ráadásul úgy érzem, hogy a pole ma elérhető közelségben volt a számomra, mert jól vezethető volt az autóm. Sajnos az utolsó készlet gumimmal a kivezető körön forgalomba kerültem, ezért nem tudtam eléggé felmelegíteni a gyors körre, emiatt viszont kockáztatnom kellett az utolsó kanyarokban, hogy visszahozzam az időt, de nem sikerült. Mindenesetre most boldogabb vagyok, mint a korábbi időmérők után, mert volt lehetőségem, hogy az élen végezzek. A csapat szempontjából az első sor azért elég jó eredmény” – zárta mondandóját Räikkönen.
Lewis Hamilton (Mercedes, 4. hely): „Ma nem voltam elég gyors, rá kell jönnünk, miért nem működött az autó rendesen az utolsó szektorban, ahol fél másodpercet vesztettem rendszeresen. Valódi versenyre számítok holnap a Ferrarikkal. Bízom benne, hogy a pályán dőlnek majd el a dolgok, mert egy bokszkiállás lesz csak.” |
Daniel Ricciardo (Red Bull, 5. hely): „Igyekszem pozitív maradni: inkább a helyezést nézem, mint az időbeli lemaradást. Előre tudtuk, hogy az ötödik hely a maximum, amit elérhetünk. Ezért jöttünk, ezt el is értünk, úgyhogy ennek örülök is. Az időbeli lemaradásunk viszont azt mutatja, hogy nem erőssége a csapatnak a szocsi pálya.” |
Fernando Alonso (McLaren, 15. hely): „Jó időmérőnk volt, az autó teljesítménye versenyképes volt, és az egyensúlyát is jól éreztem. A Q1-ben jó kört raktam össze. Holnap a pontszerzés a célom, amihez jó rajt, jó stratégia és jó verseny kell, meg egy kis segítség a többi versenyzőtől előttünk.” |
A harmadik helyen végző Valtteri Bottas nem ringatta magát ábrándokba, annak ellenére, hogy mindössze egy tizedmásodperccel maradt el Vettel elsőséget érő idejétől.
„Egyértelmű, hogy a Ferrari gyorsabb volt ma. Sőt eddig az egész hétvégén előnyben voltak, mi pedig ugyan sokat javultunk, de nem eleget. A Ferrari előnyét nagyrészt annak köszönheti, hogy sokkal jobb teljesítményt hozott ki a gumikból, főleg az ultralágyakból. Mienk a második sor, ami azért nem rossz, ráadásul az első féktáv elég messze van a startvonaltól, szóval meglátjuk majd, mi lesz holnap” – bizakodott a harmadik helyen záró finn pilóta.
A Mercedesnél az időmérő kezdete előtt Niki Lauda, a csapat ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnöke elárulta, szerinte a csapatra momentán Sebastian Vettel jelenti a legnagyobb fenyegetést, ezért logikus lépés lenne a csapatutasítás bevezetése.
„Ha az egyik versenyzőnk előrébb van, de lassabb, mint a másik, akkor el kell engednie a másikat, hogy az Vettellel harcolhasson. A múltban nem volt szükségünk a csapatutasításra, mert nem volt olyan pilóta a mezőnyben, aki fenyegetést jelentett volna számunkra, mint most Vettel” – fogalmazott Lauda.
Az Orosz Nagydíj vasárnap magyar idő szerint 14.00-kor kezdődik.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:33.194 | átlag: 225.902 km/ó |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:33.253 | 0.059 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:33.289 | 0.095 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.767 | 0.573 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:34.905 | 1.711 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:35.110 | 1.916 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:35.161 | 1.967 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:35.285 | 2.091 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:35.337 | 2.143 |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:35.430 | 2.236 |
11. | Carlos Sainz Jr.* | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:35.948 | 2.684 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.964 | 2.700 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:35.968 | 2.704 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:36.017 | 2.753 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:36.660 | 3.396 |
16. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:36.462 | 2.421 |
17. | Stoffel Vandoorne** | belga | McLaren-Honda | 1:37.070 | 3.029 |
18. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:37.332 | 3.291 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:37.507 | 3.466 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:37.620 | 3.579 |
*veszélyes vezetésért 3 rajthelyes büntetés | |||||
**kvótán felüli motoralkatrészek miatt 15 rajthelyes büntetés |