Lewis Hamilton rendkívül fáradtan ült a leintés után a pihenőszobában, és a dobogós interjúk során el is árulta, mi volt ennek az oka.
MÁJUS 12., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.521 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.802 |
MÁJUS 13., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:20.214 |
Pole: Hamilton 1:19.149, 2. Vettel 1:19.200 |
MÁJUS 14., VASÁRNAP |
A futam: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Ricciardo |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj |
Június 11., 20.00: Kanadai Nagydíj |
Június 25., 15.00: Azeri Nagydíj |
„Nagyon fárasztó volt a futam, majdnem két kilót fogytam a verseny során, de tartanom kellett a tempót, ezért nem vehettem vissza. Tulajdonképpen ilyennek kell lennie a versenyzésnek, mint amilyen ez volt. Sebastiannal nagyon szoros volt a küzdelem, nagyon gyors volt, de a csapatom nagyon jól alkalmazta a hirtelen megváltoztatott taktikát” – mondta a verseny alatti rádiós beszélgetések során is folyton lihegő Hamilton, aki aztán kitért a rajt, valamint a Vettel második kerékcseréje utáni eseményekre is.
„Nem igazán tudom, mi történt a rajtnál, szerintem mindent jól csináltam. Úgy, mint máskor, mégis kipörögtek a kerekeim. Hogy Vettel boxkiállásánál mi történt köztünk, arról még nem tudok mit mondani, mert nem láttam kívülről, egyszerűen úgy éreztem, hogy elfogyott az út alólam. Erről szól a versenyzés, úgyhogy nincs bajom ezzel” – fogalmazott a pályafutása 55. győzelmét arató Hamilton.
A sajtótájékoztatón azért érezhető volt némi feszültség.
– Ha nem hagyok helyet, összeütközünk – mondta Hamilton Vettelre mosolyogva.
– Én is hagytam helyet neked – válaszolta a német.
– Na, azt azért nem mondanám – jegyezte meg az angol.
„Csodás, hogy ilyen szoros csatát vívhatok egy négyszeres világbajnokkal. A legnyersebb párharc volt, amiben hosszú ideje részem lehetett. Semmiért sem cserélném el ezt” – fogalmazott Hamilton.
Valtteri Bottas (kiesett): – Őszinte leszek: egy pillanatig sem gondoltam, hogy a motorral bármi probléma lesz. Egy kiállással szerettünk volna végigmenni, de nem volt szerencsénk. Azt gondoltuk, ezzel a motorral még egy teljes versenyhétvégét tudunk teljesíteni, ezért meglepő volt, hogy megadta magát. A rajtnál szerettem volna elkerülni az ütközést, de belül voltam, Kimi kívülről próbálkozott és egy kicsit hozzáértem. Természetesen nem volt szándékos, szerencsétlen eset volt. |
Kimi Räikkönen (kiesett): – Jól indultam, aztán az első kanyarban egy ütést éreztem a jobb hátsó kerekemnél. A kocsi megugrott, elvesztettem egy pillanatra az irányítást, és nekiütköztem Maxnek. Valtteri az egyenesben feltartott, a kanyarban meglökött. Mit tehetnék? Ezzel vége is volt mindennek… |
Max Verstappen (kiesett): – Mindenki láthatta, mi történt. Valtteri meglökte Kimit, aki nem kerülhette el, hogy nekem csússzon. Elfér ott három autó, még ha szűkösen is. A külső íven mindig benne van, hogy valaki neked jön, ilyen a versenyzés. |
Fernando Alonso (12.): – Pozitív hétvégét zártunk. Tegnap bejutottunk a Q3-ba, kiélveztük a pillanatot. Ma végre befejeztünk egy versenyt, ami, remélem, nagy lépés lesz előre a megbízhatóság terén. A sebességünk ma nem volt meg, hogy a pontokért küzdjünk, de az első lépéseket megtettük. |
Sebastian Vettel is a rajt elemzésével kezdte a futam utáni nyilatkozatát, és azt is elárulta, miben bízott a futam végén.
„Jól sikerült a rajtom, bár nekem is kipörögtek a kerekeim. Sikerült megtartani az előnyömet, aztán az első etapban jó ritmust tudtam menni. Lewis nyolc másodpercre volt tőlem, ezért is lepődtem meg, amikor mellém ért a második kiállás után. Előtte maradtam, és sokáig szerencsém volt a lekörözöttekkel és a forgalommal, de amikor egyedül maradtam, úgy ment el mellettem, mint a gyorsvonat. Bíztunk benne a végén, hogy elfogynak Lewis gumijai, de nem így történt” – értékelte a futamot a korábbi egyszeres barcelonai győztes, aki szerint Hamilton rengeteget köszönhet Valtteri Bottasnak, aki az első kerékcsere után feltartotta a Ferrarit.
„Nem örültem Valtterinek. Lewis kényelmes helyzetbe került azzal, hogy utolértem a csapattársát, emiatt tudott más gumikat választani. Bottast arra használták, hogy feltartson engem, nagyon nagy kockázatot kellett vállalnom a megelőzésénél, nyitott DRS-sel kellett manővereznem, nem hagyhattam, hogy újabb kört vesztegessek el mögötte” – mondta Vettel.
A harmadik helyen Daniel Ricciardo végzett, aki szinte az egész futamon „légüres térben” mozgott, több mint 70 másodperccel Vettel mögött futott be a 66 kör után.
„Ez az első dobogóm az idén, ami nagyon jó érzés, de az igazat megvallva, szerencse is kellett hozzá. Bottas kiesésére gondolok. Nem tudom, hogy mi történt vele, de ha nem romlik el az autója, nem lehettem volna a dobogón. Jó itt lenni Barcelonában, süt a nap, szép az idő, harmadik lettem, igazán boldog vagyok!” – jelentette ki szokásához híven fülig érő szájjal az ausztrál a dobogón.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:35:56.497 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 3.490 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:13.978 p h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
5. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
8. | Pascal Wehrlein* | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 2 kör h. |
13. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
15. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 2 kör h. |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
*5 másodperces időbüntetést kapott | ||||
FELADTÁK | Megtett körök | |||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 38 | |
Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 32 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1 | |
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 2 | 5 | 5 | 104 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 4 | 5 | 98 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 3 | 4 | 63 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 4 | 49 |
5. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 3 | 37 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 3 | 35 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 5 | 34 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 5 | 19 |
9. | Felipe Massa | – | – | 3 | 18 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 4 | 17 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 14 |
12. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 5 |
13. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 4 |
Kevin Magnussen | – | – | 1 | 4 | |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 161 |
2. | Ferrari | 153 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 72 |
4. | Force India-Mercedes | 53 |
5. | Toro Rosso-Renault | 21 |
6. | Williams-Mercedes | 18 |
7. | Renault | 14 |
8. | Haas-Ferrari | 9 |
9. | Sauber-Ferrari | 4 |