Alonso McLaren-Hondája az Orosz Nagydíjon a felvezető kör végén leállt, a spanyol a rajtrácsra sem állhatott fel, így folytatódik a rémes szezonkezdete. A spanyol számára egyedül az jelent motivációt, hogy május végén a Monacói Nagydíjat kihagyva rajthoz állhat az Indy 500-on, amelyre versenyképes autót kap, így csak a saját felkészülésén múlik, mennyire lesz versenyképes az ovál pályás viadalon.Alonso McLaren-Hondája az Orosz Nagydíjon a felvezető kör végén leállt, a spanyol a rajtrácsra sem állhatott fel, így folytatódik a rémes szezonkezdete. A spanyol számára egyedül az jelent motivációt, hogy május végén a Monacói Nagydíjat kihagyva rajthoz állhat az Indy 500-on, amelyre versenyképes autót kap, így csak a saját felkészülésén múlik, mennyire lesz versenyképes az ovál pályás viadalon.
Az F1 más történet.
„A motor semmit sem változott. Ugyanaz volt Ausztráliában, Kínában, Bahreinben és Szocsiban is. És ugyanez fog történni Spanyolországban, Monacóban és Kanadában is. Semmi sem változik. A kasztnit hiába fejlesztjük, jó motor nélkül semmi olyat sem tehetünk vele, ami az első ötbe segít” – mondta Alonso Szocsiban.
A pilóta nyárig adott időt a McLarennek arra, hogy meggyőzze, a következő két-három évben is érdemes lesz a csapatnál maradnia. Mivel a motorokra vonatkozó szabályokon a 2020-as szezon végéig nem változtatnak, a Honda küszködése folytatódhat, reménytelenül üldözheti tovább a három rivális márkát.
A jelek szerint Alonso hite egyre inkább fogy, és a Marca szerint keresi az esélyt arra, hogy versenyképesebb csapathoz szerződjön. Valtteri Bottas oroszországi győzelme nem jó hír a számára, a Mercedes hosszabb távon is számolhat a finnel, míg a Ferrari alapvetően nem jelent opciót.
Marad a Renault, amely örömmel látná viszont kétszeres világbajnokát, és a Marca szerint a Red Bull is opció lehet, ha Max Verstappen vagy Daniel Ricciardo a Ferrarihoz szerződik Kimi Räikkönen helyére.