Kimi Räikkönen a 2008-as Francia Nagydíj óta először rajtol az élről, a finnek több időmérőre volt szüksége a 16. rajtelsősége után a 17.-re, mint az első 16-ra debütálásától számítva. Jobb helyen talán nem is szerezhette volna meg a pole pozíciót, hiszen ha jól rajtol, az autója végigbírja és a stratégiáját sem szúrják el, megszerezheti második ferraris korszakának első győzelmét is.
„Nyilván ez a legjobb rajthely, de nem teljes garancia a győzelemre – óvatoskodott a finn, aki 2005-ben a pole-ból indulva rajt–cél győzelmet aratott. – Az egész hétvége rendben volt, néhány helyen voltak gondjaim, de rájöttem, mit kell tennem. Az időmérő jó volt, nem tökéletes, de itt nem is lehet az. Elég jó ahhoz, hogy a pole meglegyen."
MÁJUS 25., CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.425 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.720 |
MÁJUS 27., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.395 |
pole: Räikkönen 1:12.178, 2. Vettel 1:12.221 |
MÁJUS 28., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 11., 20.00: Kanadai Nagydíj |
Június 25., 15.00: Azeri Nagydíj |
Július 9,. 14.00: Osztrák Nagydíj |
Sebastian Vettel a második és a harmadik szabadedzésen is több tizeddel gyorsabb volt Räikkönennél, de akárcsak Barcelonában, Monacóban is kikapott csapattárástól az időmérőn.
„Az autó kiváló, de túlerőltettem. A második próbálkozásomkor az ötös kanyarban kisodródtam, mert túl nagy lendülettel érkeztem. Kapzsi voltam, túl sokat akartam – mondta Vettel, aki nem értékelte Lewis Hamilton 14. helyezését. – Nem foglalkozom vele, mindkét autónk az első sorban van, ez a fontos."
Vettelt az időmérő után írásban figyelmeztették, mert a harmadik szakaszban a bokszból kijövet ráment a kijáratot a pályától elválasztó sárga vonalra. A versenyről elmondta, a pole pozíciós nagyon nagy előnnyel indul.
„Elég régóta versenyzünk ahhoz, hogy tudjuk, milyen az első kanyar. Nyilvánvaló, miért fontos itt az első rajtkocka, mindenki tudja, mi történik majd" – jelezte Vettel, hogy talán nem fogja meggondolatlan manőverrel veszélyeztetni a Ferrari esetleges kettős győzelmét.
A legutóbbi alkalom, amikor nem szerzett pontot német pilóta F1-es futamon, a 2008-as Francia Nagydíj volt – Kimi Räikkönen akkor indult legutóbb a pole-ból |
Míg Valtteri Bottas az időmérő végére sebességben felért a Ferrarik közvetlen közelébe, Lewis Hamilton időmérője már a második szakaszban befejeződött. Az angol autóját a csütörtöki második szabadedzés óta képtelen volt úgy beállítani a szerelőstáb, hogy a háromszoros világbajnok jól érezze magát benne.
„Lewis autóját nem tudtuk jól beállítani. Bottasé jobb volt, elégedettek is vagyunk az eredményével, de Lewiséval egyáltalán nem. Meg kell vizsgálnunk a különbségeket és azt, hogy ami az egyik autón működik, miért nem jó a másikon" – mondta Niki Lauda.
Hamilton az első szakaszból csak a 10. helyen jutott tovább, a másodikban előbb a Massenet-kanyarban, majd a kaszinó előtt csúszott meg, a végén pedig Stoffel Vandoorne kicsúszása miatt lassítania kellett, így nem juthatott tovább.
„Ha nincs az incidens, akkor sem küzdhettem volna a pole-ért – ismerte el Lewis Hamilton, aki nem akart mindent Vandoornéra fogni. – A körömmel éppen becsúsztam volna a legjobb tízbe, a harmadik szakaszban pedig azért harcoltam volna, hogy az öt közé kerüljek. Valtteri eredménye megnyugtató, nem reménytelen itt sem a helyzetünk. Arra kell rájönnünk, hogy én miért nem voltam ugyanilyen gyors. Nem jó érzés, az biztos."
Hamiltonról (aki legutóbb a 2008-as Francia Nagydíjon indult a 13. helyről, ugyanakkor, amikor Räikkönen a pole-ból) Toto Wolff csapatfőnök éppen Monacóban mondta el, hogy mennyire előnyére változott Nico Rosberg visszavonulása óta.
„Teljesen más a csapat hangulata is. Nicóval a barátságuk az évek során ellenségeskedésbe fordult, ami a csapatra is hatással volt, rengeteg energiánkat emésztette fel, hogy élhetővé tegyük az istállót – mondta Wolff. – Most már nincs ilyen, Lewis más emberként jött vissza idén a csapatba, jobban átérzi, milyen csapatjátékosnak lenni. Valtterit is tiszteli, segít neki, jelenleg ideális a munkakapcsolatuk."
Wolff arra is rámutatott, hogy mindez nem jelenti azt, hogy egymás tenyeréből esznek, jobbak akarnak lenni a másiknál, amivel nyomás alatt tartják műszaki stábjukat, így nem hagy ki a koncentráció, és éber marad a csapat. Azt is elárulta Wolff, miért hiányzik Rosberg.
„Nico nagyon nagy szerepet játszott az autó és a csapat fejlesztésében, ha neki vagy Lewisnak nem ment, képesek voltak kisegíteni egymást. Nico mérnöki gondolkodása sokat segített, ez most hiányzik, de Valtteri személyében olyat találtunk, aki ezen a téren képezhető" – mondta Wolff.
A McLaren keserédes napot zárt. Mindkét autója a harmadik szakaszba jutott, de Vandoorne a második végén összetörte az autóját, ráadásul a Spanyol Nagydíjról Felipe Massa kilökéséért három rajthelyes büntetést magával hozott. A 10. rajtkockából így 12. rajthely lesz, s jelen állás szerint a McLaren-Hondán nem kell cserélni olyan alkatrészt, amiért büntetés jár, azaz marad ebben a pozícióban.
A vasárnapi Indy 500-on induló Fernando Alonso helyére egy versenyre visszatérő Jenson Button szintén a harmadik szakaszba jutott, a 9. helyen zárta az időmérőt, de 15 rajthelyes büntetése miatt a mezőny végére kerül.
„Ez a büntetés fáj – mondta Button. – Nagyon izgatott voltam az időmérő miatt, mert jól sikerült a csütörtök, de pénteken szóltak a büntetésről, ami elkeserített. Mindketten az első tízből rajtolhattunk volna, de a büntetések miatt mindketten hátracsúszunk. De életem utolsó időmérője nagyon élvezetes volt, és ezt nem vehetik el tőlem. Nem hiányzott az F1, de élvezem, hogy újra száguldok. A csapat is csak ezt kérte tőlem,. hogy élvezzem ezt a hétvégét."
Daniel Ricciardo tavaly csapata hibája miatt fájdalmas körülmények között vesztette el a versenyt Hamiltonnal szemben, amikor kihívták kereket cserélni, nem álltak készen az új gumikkal, és az elvesztegetett idő a győzelmébe került. Az ausztrál szerint a mostani időmérőn sem figyelt eléggé a csapata, a pole esélyét vesztette el azzal, hogy az időmérő végén forgalomba küldték ki szabad pálya helyett.
„Nem tudom, talán a monacói hangulat teszi, itt hajlamosak vagyunk rá, hogy kihagyjon a figyelmünk, de nagyon bosszantó, hogy az időmérőt így elszúrtuk – mondta Ricciardo, aki kiakadt a gyors kör időzítése miatt. – Itt fontos, hogy szabad legyen a pálya, erre kiküldtek közvetlenül Pérez mögé, miközben volt egy húsz másodperces szabad sáv is a pályán. Forgalomban azonban nem lehet ideális állapotba hozni a gumikat, nem is sikerült. Azért különösen bosszantó ez, mert az autó sokkal többre képes ennél."
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari |
12. | Stoffel Vandoorne* | belga | McLaren-Honda |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
14. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
15. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes |
16. | Jolyon Palmer | brit | Renault |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes |
18. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
20. | Jenson Button** | brit | McLaren-Honda |
*3 rajthelyes büntetés, mert balesetet okozott a Spanyol Nagydíjon | |||
**15 rajthelyes büntetés a motorkvóta átlépéséért |
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.178 | átlag: 166.438 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:12.221 | 0.043 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:12.223 | 0.045 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.496 | 0.318 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.998 | 0.820 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:13.162 | 0.984 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:13.329 | 1.151 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.349 | 1.171 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:13.613 | 1.435 |
10. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | idő nélkül | |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:13.516 | 1.285 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:13.628 | 1.397 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.959 | 1.728 |
14. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.106 | 1.875 |
15. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:20.529 | 8.298 |
16. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:14.101 | 1.023 |
17. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:14.696 | 1.618 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.893 | 1.815 |
19. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:15.159 | 2.081 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:15.276 | 2.198 |