F1: Mindenki tudja, mi történik az első kanyarban – Vettel

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.05.27. 17:49
null
Kimi Räikkönen eksztázisban a monacói rajtelsőség megszerzése után (Fotók: AFP)
Sebastian Vettel szerint az időmérő edzésen gyakorlatilag el is dőlt, hogy csapattársa, Kimi Räikkönen nyeri meg a Monacói Nagydíjat, de a finn elég tapasztalt ahhoz, hogy óvatosan kezelje 17. pole pozícióját. Az idén megújuló Lewis Hamiltont pedig addig dicsérte csapatfőnöke, hogy az angol teljesen elvesztette a fonalat. Jenson Button a rajtbüntetése, Daniel Ricciardo csapata újabb buta hibája miatt keseredett el.

Kimi Räikkönen a 2008-as Francia Nagydíj óta először rajtol az élről, a finnek több időmérőre volt szüksége a 16. rajtelsősége után a 17.-re, mint az első 16-ra debütálásától számítva. Jobb helyen talán nem is szerezhette volna meg a pole pozíciót, hiszen ha jól rajtol, az autója végigbírja és a stratégiáját sem szúrják el, megszerezheti második ferraris korszakának első győzelmét is.

„Nyilván ez a legjobb rajthely, de nem teljes garancia a győzelemre – óvatoskodott a finn, aki 2005-ben a pole-ból indulva rajt–cél győzelmet aratott. – Az egész hétvége rendben volt, néhány helyen voltak gondjaim, de rájöttem, mit kell tennem. Az időmérő jó volt, nem tökéletes, de itt nem is lehet az. Elég jó ahhoz, hogy a pole meglegyen."

64. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 25., CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.425
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.720
MÁJUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.395
pole: Räikkönen 1:12.178, 2. Vettel 1:12.221
MÁJUS 28., VASÁRNAP
14.00: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 11., 20.00: Kanadai Nagydíj
Június 25., 15.00: Azeri Nagydíj
Július 9,. 14.00: Osztrák Nagydíj

Sebastian Vettel a második és a harmadik szabadedzésen is több tizeddel gyorsabb volt Räikkönennél, de akárcsak Barcelonában, Monacóban is kikapott csapattárástól az időmérőn.

„Az autó kiváló, de túlerőltettem. A második próbálkozásomkor az ötös kanyarban kisodródtam, mert túl nagy lendülettel érkeztem. Kapzsi voltam, túl sokat akartam – mondta Vettel, aki nem értékelte Lewis Hamilton 14. helyezését. – Nem foglalkozom vele, mindkét autónk az első sorban van, ez a fontos."

Vettelt az időmérő után írásban figyelmeztették, mert a harmadik szakaszban a bokszból kijövet ráment a kijáratot a pályától elválasztó sárga vonalra. A versenyről elmondta, a pole pozíciós nagyon nagy előnnyel indul.

„Elég régóta versenyzünk ahhoz, hogy tudjuk, milyen az első kanyar. Nyilvánvaló, miért fontos itt az első rajtkocka, mindenki tudja, mi történik majd" – jelezte Vettel, hogy talán nem fogja meggondolatlan manőverrel veszélyeztetni a Ferrari esetleges kettős győzelmét.

VETTEL RÉMKÉPE
A legutóbbi alkalom, amikor nem szerzett pontot német pilóta F1-es futamon, a 2008-as Francia Nagydíj volt – Kimi Räikkönen akkor indult legutóbb a pole-ból

Míg Valtteri Bottas az időmérő végére sebességben felért a Ferrarik közvetlen közelébe, Lewis Hamilton időmérője már a második szakaszban befejeződött. Az angol autóját a csütörtöki második szabadedzés óta képtelen volt úgy beállítani a szerelőstáb, hogy a háromszoros világbajnok jól érezze magát benne.

„Lewis autóját nem tudtuk jól beállítani. Bottasé jobb volt, elégedettek is vagyunk az eredményével, de Lewiséval egyáltalán nem. Meg kell vizsgálnunk a különbségeket és azt, hogy ami az egyik autón működik, miért nem jó a másikon" – mondta Niki Lauda.

Hamilton az első szakaszból csak a 10. helyen jutott tovább, a másodikban előbb a Massenet-kanyarban, majd a kaszinó előtt csúszott meg, a végén pedig Stoffel Vandoorne kicsúszása miatt lassítania kellett, így nem juthatott tovább.

Lewis Hamilton úgy érzi, a legjobb esetben az ötödik helyért csatázhatott volna – tényleg hiányzik Nico Rosberg műszaki érzékenysége a Mercedesnek?
Lewis Hamilton úgy érzi, a legjobb esetben az ötödik helyért csatázhatott volna – tényleg hiányzik Nico Rosberg műszaki érzékenysége a Mercedesnek?

„Ha nincs az incidens, akkor sem küzdhettem volna a pole-ért – ismerte el Lewis Hamilton, aki nem akart mindent Vandoornéra fogni. – A körömmel éppen becsúsztam volna a legjobb tízbe, a harmadik szakaszban pedig azért harcoltam volna, hogy az öt közé kerüljek. Valtteri eredménye megnyugtató, nem reménytelen itt sem a helyzetünk. Arra kell rájönnünk, hogy én miért nem voltam ugyanilyen gyors. Nem jó érzés, az biztos."

Hamiltonról (aki legutóbb a 2008-as Francia Nagydíjon indult a 13. helyről, ugyanakkor, amikor Räikkönen a pole-ból) Toto Wolff csapatfőnök éppen Monacóban mondta el, hogy mennyire előnyére változott Nico Rosberg visszavonulása óta.

„Teljesen más a csapat hangulata is. Nicóval a barátságuk az évek során ellenségeskedésbe fordult, ami a csapatra is hatással volt, rengeteg energiánkat emésztette fel, hogy élhetővé tegyük az istállót – mondta Wolff. – Most már nincs ilyen, Lewis más emberként jött vissza idén a csapatba, jobban átérzi, milyen csapatjátékosnak lenni. Valtterit is tiszteli, segít neki, jelenleg ideális a munkakapcsolatuk."

Wolff arra is rámutatott, hogy mindez nem jelenti azt, hogy egymás tenyeréből esznek, jobbak akarnak lenni a másiknál, amivel nyomás alatt tartják műszaki stábjukat, így nem hagy ki a koncentráció, és éber marad a csapat. Azt is elárulta Wolff, miért hiányzik Rosberg.

„Nico nagyon nagy szerepet játszott az autó és a csapat fejlesztésében, ha neki vagy Lewisnak nem ment, képesek voltak kisegíteni egymást. Nico mérnöki gondolkodása sokat segített, ez most hiányzik, de Valtteri személyében olyat találtunk, aki ezen a téren képezhető" – mondta Wolff.

A McLaren keserédes napot zárt. Mindkét autója a harmadik szakaszba jutott, de Vandoorne a második végén összetörte az autóját, ráadásul a Spanyol Nagydíjról Felipe Massa kilökéséért három rajthelyes büntetést magával hozott. A 10. rajtkockából így 12. rajthely lesz, s jelen állás szerint a McLaren-Hondán nem kell cserélni olyan alkatrészt, amiért büntetés jár, azaz marad ebben a pozícióban.

A McLaren sokak szerint nem érdemli meg, hogy Jenson Button komolyan vegye a monacói beugrást 
– az angol mégis keserű a rajtbüntetés miatt
A McLaren sokak szerint nem érdemli meg, hogy Jenson Button komolyan vegye a monacói beugrást – az angol mégis keserű a rajtbüntetés miatt

A vasárnapi Indy 500-on induló Fernando Alonso helyére egy versenyre visszatérő Jenson Button szintén a harmadik szakaszba jutott, a 9. helyen zárta az időmérőt, de 15 rajthelyes büntetése miatt a mezőny végére kerül.

„Ez a büntetés fáj – mondta Button. – Nagyon izgatott voltam az időmérő miatt, mert jól sikerült a csütörtök, de pénteken szóltak a büntetésről, ami elkeserített. Mindketten az első tízből rajtolhattunk volna, de a büntetések miatt mindketten hátracsúszunk. De életem utolsó időmérője nagyon élvezetes volt, és ezt nem vehetik el tőlem. Nem hiányzott az F1, de élvezem, hogy újra száguldok. A csapat is csak ezt kérte tőlem,. hogy élvezzem ezt a hétvégét."

Daniel Ricciardo tavaly csapata hibája miatt fájdalmas körülmények között vesztette el a versenyt Hamiltonnal szemben, amikor kihívták kereket cserélni, nem álltak készen az új gumikkal, és az elvesztegetett idő a győzelmébe került. Az ausztrál szerint a mostani időmérőn sem figyelt eléggé a csapata, a pole esélyét vesztette el azzal, hogy az időmérő végén forgalomba küldték ki szabad pálya helyett.

„Nem tudom, talán a monacói hangulat teszi, itt hajlamosak vagyunk rá, hogy kihagyjon a figyelmünk, de nagyon bosszantó, hogy az időmérőt így elszúrtuk – mondta Ricciardo, aki kiakadt a gyors kör időzítése miatt. – Itt fontos, hogy szabad legyen a pálya, erre kiküldtek közvetlenül Pérez mögé, miközben volt egy húsz másodperces szabad sáv is a pályán. Forgalomban azonban nem lehet ideális állapotba hozni a gumikat, nem is sikerült. Azért különösen bosszantó ez, mert az autó sokkal többre képes ennél."

MONACÓI NAGYDÍJ, A NEM HIVATALOS RAJTSORREND
1. Kimi Räikkönen finn Ferrari
2. Sebastian Vettel német Ferrari
3. Valtteri Bottas finn Mercedes
4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes
8. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault
10. Nico Hülkenberg német Renault
11. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari
12. Stoffel Vandoorne* belga McLaren-Honda
13. Lewis Hamilton brit Mercedes
14. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
15. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes
16. Jolyon Palmer brit Renault
17. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes
18. Pascal Wehrlein német Sauber-Ferrari
19. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari
20. Jenson Button** brit McLaren-Honda
*3 rajthelyes büntetés, mert balesetet okozott a Spanyol Nagydíjon
**15 rajthelyes büntetés a motorkvóta átlépéséért
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:12.178 átlag: 166.438 km/ó
2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:12.221 0.043 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:12.223 0.045
4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:12.496 0.318
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:12.998 0.820
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:13.162 0.984
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:13.329 1.151
8. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:13.349 1.171
9. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:13.613 1.435
10. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda idő nélkül
11. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:13.516 1.285
12. Nico Hülkenberg német Renault 1:13.628 1.397
13. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:13.959 1.728
14. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:14.106 1.875
15. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:20.529 8.298
16. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:14.101 1.023
17. Jolyon Palmer brit Renault 1:14.696 1.618
18. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:14.893 1.815
19. Pascal Wehrlein német Sauber-Ferrari 1:15.159 2.081
20. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:15.276 2.198

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik