A statisztikák elvakult szerelmesei törhetik a fejüket – jó az Lewis Hamiltonnak, hogy megnyerte a Kanadai Nagydíjat?
futam | grand slam | vb-1. |
2011, Indiai GP | Vettel | Vettel |
2012, Japán GP | Vettel | Vettel |
2013, Szingapúri GP | Vettel | Vettel |
2013, Dél-koreai GP | Vettel | Vettel |
2014, Malajziai GP | Hamilton | Hamilton |
2015, Olasz GP | Hamilton | Hamilton |
2016, Orosz GP | Rosberg | Rosberg |
2016, Európai GP | Rosberg | Rosberg |
2017, Kínai GP | Hamilton | ? |
2017, Kanadai GP | Hamilton | ? |
Az elmúlt kilenc montréali győztes közül csak kettő nyerte meg abban az évben a világbajnoki címet is (2013-ban Vettel, 2015-ben Hamilton), viszont 2010 óta csak olyan pilóta ért el grand slamet (pole, rajt–cél győzelem, leggyorsabb kör), aki abban az évben a világbajnokságot is megnyerte.
Persze a Mercedes pilótájának csak egy számít most, hogy 25 szerzett pontjával 25-ről 12-re faragta a hátrányát Sebastian Vettellel szemben.
„Nagyszerű hétvége volt, nem is lehetnék boldogabb – mondta Hamilton. – Ez az ötödik idényem a Mercedesnél, de még sohasem láttam, hogy ennyire összetartott volna egy rossz eredmény után, mint most Monacót követően. A két héttel ezelőtti verseny után ez nagy csapás a Ferrarinak. Az autó olyan, amilyennek lennie kell, de ez nem jelenti azt, hogy mostantól mindenhol így lesz."
Valtteri Bottas elismerte, többet várt a lágy gumiktól, mint amit a versenyen kihozott belőlük – a kerékcserét követően lassabb volt csapattársánál.
Sebastian Vettel szerint a Ferrari nagyot hibázott azzal, hogy nem szúrta ki az első körökben az első légterelő meghibásodását. Vettel vezetőszárnya akkor sérült meg, amikor Max Verstappen Red Bullja az első kanyarba érve összeért a Ferrarival. Carlos Sainz Jr. és Felipe Massa első körös kiesése után a biztonsági autó is a pályára hajtott, de Vettel csak azt követően állt a bokszba, hogy újraindult a verseny és az autójáról lerepült a légterelő sérült eleme.
„A verseny elején nem volt ideális a helyzetem, rossz, hogy nem szúrtuk ki azonnal a légterelő hibáját. Az első körben a hatos kanyarban éreztem, hogy furcsa valami, de utána a safety car miatt lassítottunk, így nem voltam biztos benne, hogy baj van, azt hittem, csak egy széllökés érte az autót" – mondta Vettel, aki azzal, hogy az újraindulás után állt ki, több kört veszített a felzárkózásból. Ez a végén kulcsfontosságú volt, hiszen Daniel Ricciardót későn érte utol, és nem állhatott fel a dobogóra.
JÚNIUS 9., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.809 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:12.935 |
JÚNIUS 10., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.572 |
pole: Hamilton 1:11.459, 2. Vettel 1:11.789 |
JÚNIUS 11., VASÁRNAP |
futam: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Ricciardo |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 25., 15.00: Azeri Nagydíj |
Július 9., 14.00: Osztrák Nagydíj |
Július 16., 14.00: Brit Nagydíj |
„Ha még egy kör van, megelőzöm Danielt. Ennél többet érdemeltünk. Az autó elég jó volt ahhoz, hogy a győzelemért csatázzunk, de másképp alakult" – mondta Vettel, aki nagyon nehezen előzte meg a Force India párosát a 4. hely megszerzéséért.
A Force India a monacói fiaskót követően újra mindkét autójával pontot szerzett, de a verseny hajrájában nőtt a feszültség az istállónál, hiszen Esteban Ocon úgy érezte, frissebb gumijaival akár a harmadik helyet is megszerezhette volna, de Sergio Pérez a csapat utasítása ellenére sem engedte el. Ocon a verseny végén becsapva érezte magát.
„Jó verseny volt, nagy kár, hogy nem kaptam lehetőséget Ricciardo megelőzésére. Simán megvolt hozzá a sebességem. A dobogó lehetséges volt, meg kell beszélnünk a csapatértekezleten" – mondta Ocon.
„Negyvennél is több kört tettem meg Ricciardo mögött, egyetlen hibára vártam, hogy megelőzzem, de hibátlanul vezetett. Estebannak is ugyanennyi ideje volt arra, hogy megelőzzön, de a sokkal frissebb gumikon sem tudott valamirevaló támadást indítani. Először kerültem ilyen helyzetbe karrierem során, az egész a nem ideális stratégiám miatt történt" – mondta Sergio Pérez, aki élvezte a csapat vezetőségének támogatását, azaz Oconnak kell feldolgoznia a történteket.
A Ferrarihoz vágyó mexikói ugyanakkor nem szerzett jó pontot Maranellóban, ahol mindent alá kell rendelni a csapat érdekének.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33:05.153 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 19.783 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 35.297 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 35.907 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 40.476 mp h. |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 40.716 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 58.632 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:00.374 p h. |
9. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1 kör h. |
15. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 4 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 54 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 10 | |
Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 0 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 0 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 7 | 141 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 5 | 7 | 129 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 4 | 6 | 93 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 6 | 73 |
5. | Daniel Ricciardo | – | 3 | 5 | 67 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 4 | 45 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 6 | 44 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 6 | 27 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 5 | 25 |
10. | Felipe Massa | – | – | 4 | 20 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 18 |
12. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 10 |
13. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 5 |
14. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
16. | Lance Stroll | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 222 |
2. | Ferrari | 214 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 112 |
4. | Force India-Mercedes | 71 |
5. | Toro Rosso-Renault | 29 |
6. | Williams-Mercedes | 22 |
7. | Renault | 18 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Sauber-Ferrari | 4 |