Az Olasz Nagydíj előtt feltették a kérdést Alonsónak, hogy vajon azért adta-e fel a versenyt, mert nem látott esélyt egy jó eredmény elérésére. Őszintének tűnő választ adott.
„Meglepődve olvastam ezt a feltételezést. Úgy látom, néhányan elfelejtettek, hogy én is versenyzek. Három éve küzdök a Q1-ekben, a legjobbamat nyújtom a rajtoknál, Magyarországon kézzel tolom az autót a bokszutcában felfelé, hogy mehessek még egy kört, hátha sikerül bejutnom a Q2-be, Bahreinben törött bordával próbáltam meg versenyezni, és még sorolhatnám” – magyarázta Alonso.
„Amikor aztán ilyeneket olvasok, akkor azt gondolom, hogy az emberek nem igazán figyeltek a valóban fontos dolgokra, amik Spában történtek” – fogalmazott a spanyol Monzában.
A Renault-val kétszer világbajnokságot nyerő pilóta természetesen arra is válaszolt, hogy miért állt ki, és elárulta, egy lehetséges motorcserét szeretett volna megelőzni:
„Néhány körrel a kiállás előtt gondjaim voltak az erőforrással, és már korábbi versenyeken is előfordult, hogy néhány szenzor elkezdett elromlani, az autót rosszabbnak éreztem, és ilyenkor viszonylag gyorsan végül elfüstölt a motor.”
„Ezt szerettem volna most megelőzni. Kiálltam a versenyről, és az egész erőforrást alaposan leellenőriztük. Akkor úgy nézett ki, minden rendben. Megpróbáljuk holnap a második edzésen beszerelni ezt a motort, aztán meglátjuk, mi lesz. Ha elfüstöl, nyilván kicseréljük, de ha megmarad és működik, akkor jó” – közölte a McLaren-Hondával küszködő Alonso.
Aki egyébként elárulta, az első szabadedzésen új fejlesztésű motorral megy majd ki a pályára, ami azt jelenti, hogy biztosan rajtbüntetést fog kapni a szombati időmérőt követően.