– Milyen az élet hivatalos tanácsadóként?
– Minden rendben megy, folyamatosan fejlődünk – mondta Alain Prost a Nemzeti Sportnak adott exkluzív interjújában. – Pontosan ismerem a Formula–1 sajátosságait, így azzal is tisztában vagyok, hogy időbe telik, míg felérünk a csúcsra, de lépésről lépésre haladunk. A motorunk teljesítménye még mindig kissé elmarad a legjobbakétól, ezért bizakodók lehetünk, amiért Spában így is közvetlenül az élcsapatok mögött végeztünk. Ha ilyen ütemben fejlődünk az idény végéig, még előrébb léphetünk, de az élmezőny eléréséhez biztosan kell még egy-két év, mert a különbség túl nagy. Most az a legfontosabb, hogy lefektessük az alapokat.
– Ön versenyzőként és csapattulajdonosként is értékes tapasztalatokat szerzett az F1-ben. Ezt mely területeken tudja kamatoztatni a Renault-nál?
– A legtöbbet az segít, hogy összességében is átlátom, miként működik a Formula–1. Versenyzőként olyan topcsapatoknál versenyeztem, mint a Ferrari, a McLaren, a Renault és a Williams, aztán a saját istállómat irányítottam öt évig, ezért pontosan tudom, hogy mennek errefelé a dolgok. Az F1-ben mindenki azonnali sikereket akar, és ahhoz, hogy mihamarabb odaérjünk az élmezőnybe, nagy segítség, ha tudod, merre indulj el. Tisztában kell lenni a prioritásokkal, és ezen a téren lehet sokat profitálni a tapasztalatomból. A célunk közös, és sokkal könnyebb elérni, ha világosan kijelölt irány mentén haladunk. Ennek köszönhetően versenyről versenyre érezzük is a javulást.
1955. február 24., Lorette Nemzetisége: francia F1-es csapatai: McLaren (1980, 1984–1989), Renault (1981–1983), Ferrari (1990–1991), Williams (1993) Versenyek: 199 Győzelmek: 51 Pole pozíciók: 33 Leggyorsabb körök: 41 Világbajnoki címek: 4 (1985, 1986, 1989, 1993) |
– Versenyzőként vagy csapattulajdonosként volt könnyebb az F1-ben?
– Fantasztikus volt saját istállót irányítani, de pénzügyi szempontból nagyon nehéz boldogulni – különösen Franciaországban... De annak ellenére, hogy kemény volt az az időszak, felbecsülhetetlen értékű tapasztalattal gazdagodtam, és most is ugyanúgy belevágnék.
– El tudja képzelni, hogy a közeljövőben előrelép a tanácsadói szerepkörből?
– Tudja, már most is sokkal több vagyok mint egyszerű tanácsadó. Mindemellett nem szeretnék mindennapos munkát vállalni a menedzsmentben, mert egy sor más elfoglaltságom is van a Renault-n belül, mint például a Formula–E-projekt. Nagyon elégedett vagyok a jelenlegi helyzetemmel, de így is elég sok munkám van, többet már nem vállalnék.
– Lát esélyt rá, hogy különleges személyiségének és karizmájának köszönhetően meg tudja győzni Fernando Alonsót, hogy térjen vissza a Renault-hoz?
– A probléma nem azzal van, hogy meg tudok-e győzni valakit vagy sem. Egyszerűen arról van szó, hogy jövőre még nem tudunk győztes autót adni neki, márpedig ő csak ezt akarja. Nem szabad áltatnunk magunkat, a tény az, hogy világbajnoki címről beszélni még nem reális.
– Pedig sokan azt mondják, hogy a Renault-nál már csak egy olyan kaliberű versenyző hiányzik, mint Alonso.
– Nehéz helyzet, mert azt sem akarjuk, hogy egy ilyen kiváló versenyző miattunk érezze magát frusztrálva. Ez rossz üzenetet küldene, nem szeretnénk hasonló forgatókönyvet. A versenyző természetesen nagyon fontos része a csapatnak, de a mi istállónk jelenleg az építkezés stádiumában van.
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.537 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:21.406 |
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (53 kör, 306.720 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
– Robert Kubica itt van a csapat vendégeként, a Hungaroringen pedig sikeres tesztet futott. Az ő esetleges visszatéréséről mit gondol?
– A teszten jó munkát végzett, de erről inkább a csapatfőnököt és a mérnököket kérdezze.
– A sikeres versenyzők többségéhez hasonlóan ön is ezer szállal kötődik Monzához. Melyek a legkedvesebb emlékei erről a legendás helyszínről?
– Ez mindig különleges verseny, és most, hogy ilyen kiélezett a csata a Mercedes és a Ferrari között, még érdekesebb. Én is nyertem itt a Renault-val és a McLarennel, és bár a Ferrarival nem sikerült, így is rengeteg szeretetet kaptam a rajongóktól.
– Igaz, hogy 1989-ben azért dobta le a szurkolóknak a győzelemért kapott trófeát, hogy mclarenes csapatfőnökét, Ron Dennist idegesítse?
– Egyáltalán nem! Amikor nyersz Monzában, és látod a fanatikus rajongókat, nem gondolkodsz, csak hagyod, hogy az érzelmeid vezéreljenek. Egyszerűen a szurkolóknak akartam kedveskedni.