A sportvezető azok után beszélt elképzeléséről, hogy a világbajnoki sorozat múlt hétvégi Olasz Nagydíján a pole pozícióból induló Lewis Hamilton (Mercedes) volt az egyetlen versenyző, aki arról a rajthelyről startolt el, amelyet megszerzett az időmérő edzésen.
„Ha rajtam múlna, a következő stratégiai megbeszélésünkön ez lenne az első számú téma” – jelentette ki Horner.
„Jövőre még több verseny lesz, s az, hogy csak ennyi, vagy még kevesebb motort használhatunk fel, nem csökkenti a költségeket: így is cseréljük benne az alkatrészeket, csak még büntetést is kapunk érte” – utalt arra a sportvezető, hogy az idei húsz futam helyett jövőre már 21 versenyhétvégéből áll a világbajnokság, és a tervek szerint csak három erőforrást lehetne használni.
„Az öt motor jobb lenne” – zárta szavait Horner.
Ross Brawn, a Forma-1-et irányító cégcsoport ügyvezetője korábban úgy nyilatkozott, változtatniuk kell a büntetési rendszeren, ugyanis „utálja, ha a technikai problémák hatással vannak a versenyekre”.
A jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint egy versenyző egy szezonban négy motort használhat, s amennyiben ezt túllépi, hátrébb sorolják a rajtrácson. A mostani szezonban nem voltak ritkák a 25-30 helyes rajtbüntetések, sőt, akadt, hogy a McLaren pilótája, Stoffel Vandoorne papíron 65 hellyel startolt hátrébbról.
A monzai versenyhétvégén a húsz pilótából kilencen kezdték büntetéssel a futamot.